Strona 1 z 1
Przekaźnik tylnej wycieraczki
: ndz sie 05, 2012 20:54
autor: Kaven
Witam!
Który przekaźnik jest od tylnej wycieraczki? Jak się do niego dobrać, żeby nic nie urwać? Co się powinno stać po jego odłączeniu?
Posiada ktoś opis pinów tylnej wycieraczki przy sprawnej instalacji?
Mogę ją wyłączyć tylko bezpiecznikiem (od kupna tak było), więc coś tu jest nie tak, przypuszczam, że z instalacją.
Czy w tylnej wycieraczce tam gdzie jest silniczek, tarcza ze stykami etc powinno być pełno smaru(lub innej galarety)?
Z góry dzięki!
Przekaźnik tylnej wycieraczki
: ndz sie 05, 2012 22:19
autor: kurczepieczone
Z tego co się orientuję (choć mogę być w błędzie) to temu silniczkowi nie jest przyporządkowany przekaźnik, natomiast wewnątrz jest jakiś elektroniczny system sterowania, który nie lubi wody. W moim poprzednim aucie ten układzik był uszkodzony i wycieraczka włączała się kiedy chciała i zatrzymywała gdzie jej się podobało, lub nie zatrzymywała się wcale. Mechanizm powinien być nasmarowany.
Re: Przekaźnik tylnej wycieraczki
: ndz sie 05, 2012 23:05
autor: Kaven
Przy silniczku jest układzik elektryczny. Z tego co wiem to ten silnik jest sterowany masą. Miałem nadzieję, że w prosty sposób zdiagnozuję czy gdzieś nie ma zwarcia np. z karoserią.
Proszę jeszcze o odpowiedzi związane z tematem, może jednak jest jakiś przekaźnik (kolega kurczepieczone nie jest pewien).
Jakby ktoś posiadał też schemat instalacji elektrycznej wycieraczki tylnej, albo jakieś informacje, które by mi pomogły to byłbym wdzięczny.
EDIT. Elektronika przy wycieraczce wyglądała ok na pierwszy rzut oka, chociaż nie mogłem jej rozebrać tak bardzo jak chciałem. Samochód garażowany, czasem stoi tydzień, więc raczej miałby szansę wyschnąć.
Przekaźnik tylnej wycieraczki
: pn sie 06, 2012 00:10
autor: Zico63b
Silniczek nie jest sterowany masą. Włączany jest plusem z manetek. Oprócz elektroniki mogą być uszkodzone przewody, najczęściej w gumie nadwozie-klapa.
Przekaźnik tylnej wycieraczki
: pn sie 06, 2012 00:53
autor: Qto
Co i jak powinno w środku wyglądać znajdziesz tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124314" onclick="window.open(this.href);return false;
Na początek obadaj jednak kable w lewej przelotce między klapą a budą.
Re: Przekaźnik tylnej wycieraczki
: pn sie 06, 2012 08:32
autor: Kaven
Zico63b pisze:Silniczek nie jest sterowany masą. Włączany jest plusem z manetek. Oprócz elektroniki mogą być uszkodzone przewody, najczęściej w gumie nadwozie-klapa.
Na 100% tak jest w mk4?
Bo jeśli tak to przerwanie kabli/izolacji w harmonijce powodowałoby zwarcie i przepalenie bezpiecznika lub niedziałanie wycieraczki w ogóle.
Przekaźnik tylnej wycieraczki
: pn sie 06, 2012 12:23
autor: Zico63b
To, co widać na schematach - czyli łączenie manetkami jednego z przewodów do masy potrzebne jest silniczkowi spryskiwacza: w zależności od podanej polaryzacji pompuje na przednią lub tylną szybę.
W Golfach zdarzają się takie cuda, wystarczy, że zetknie się w tej gumie przewód z plusem z zapłonu z plusem uruchamiania silniczka. Zamiast zwarcia - uruchamia się silniczek wycieraczek.
A zwarcia i wybicia bezpieczników się zdarzają, a owszem; to jednak inne tematy do poczytania. To wówczas, gdy plus "styknie" się z masowym.