Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SaimonC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 08, 2011 00:53
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: SaimonC » śr sie 01, 2012 12:31

Witam

Na dniach udało mi się zdobyć oryginalny centralny zamek z golfa II gt. Wyciągnąłem tyle ile w nim jeszcze było(samochód stał na szrocie) czyli 4 pneumatyczne siłowniki drzwi(3 do drzwi jeden do klapki wlewu paliwa) i jeden elektryczny. Przeglądałem tematy szukając odpowiedzi na swoje pytania jednak niewiele mi to dało. Wszystkie tematy które znalazłem opisują jak założyć centralny zamek z allegro a nie oryginalny.. Dlatego zwracam się z prośbą do was drodzy koledzy :grin:

1. Jaka pompka pasuje do tego zestawu,w rozbieranym samochodzie już jej nie było? Czy musi to byc oryginał czy np podejdzie z innego samochodu jeśli tak to czy np z golfa III albo passata b3? Dodam że golfa mam w wersji 5d
2. O co chodzi z tym elektrycznym siłownikiem? Wyciągnąłem go z drzwi kierowcy więc rozumiem że jest on jakby głównym sterującym ale jak go zgrać z całą resztą?
3. Czy potrzebny jest jeszcze jakiś moduł?

Z góry dzięki za odpowiedź :)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: Lipek81 » śr sie 01, 2012 14:58

1. Pompka, najlepiej jakby była z mk2, jetty też - na upartego może też być z golfa mk3, czy passata, ale wtedy trzeba będzie trochę porzeźbić z kabelkami i jakoś to sensownie zamontować.
2. To nie jest siłownik, tylko włącznik. Daje sygnał do pompki, aby ta zamknęła/otworzyła pozostałe drzwi. Tym samym wychodzi na to, że zamek centralny działa tylko i wyłącznie z drzwi kierowcy, bo tam tak na prawdę nie ma siłownika - kierowca własnoręcznie zamyka/otwiera drzwi, tak, jakby nie było centralnego zamka. Podpięty pod zamek włącznik, który z wyglądu podobny jest do siłownika steruje pompką, która otwiera/zamyka pozostałe drzwi.

3. Nie.



SaimonC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 08, 2011 00:53
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: SaimonC » śr sie 01, 2012 15:43

Super :grin: Już jest dużo jaśniej ale mam jeszcze ostatnie pytanie. Czy ma duże znaczenie czy pompka jest z wersji 3d czy 5d? Patrząc na obie wyglądają niemal identycznie ale czy jest jakaś duża różnica wydajności? Z wersji 3d jest 3 razy tańsza :) Ale jeśli droższa ma być lepsza to nie będę oszczędzał.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: Lipek81 » śr sie 01, 2012 20:59

To są identyczne pompki, nie ma znaczenia która wybierzesz. Dobrze by było, jakbyś razem z pompka dostał gąbke, w której schowana jest pompka i gumowy pasek, którym pompka przyczepiona jest do nadwozia.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: Paweł Marek » czw sie 02, 2012 22:39

jeśli nie jesteś pewien co było w drzwiach kierowcy to daj foto, niewykluczone że ktoś do nich samodzielnie wmontował siłownik elektryczny żeby potem przerobić ten zamek na pilota - o tym na forum jest dużo.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: Johnatan » czw sie 02, 2012 23:50

pompki mk2 nie dzialają z modułem pilota. Jeżeli chcesz pakować pilota to musisz mieć pompke mk3. Pompka mk2 podczas wykonywania swojej pracy otwierania lub zamykania musi dostać na chwile impuls 12V na przeciwny przewód czyli na zamykanie. otwieranie takiego samochodu bedzie wyglądało tak... otwórz zamknij otwórz. a zamykanie: zamknij otwórz zamknij. Jak masz pompke mk3 to wszystko pasuje, ucinasz kabelki i łączysz tylko cztery kable. Mase, otwieranie, zamykanie i 12V. Gdy chcesz mieć tylko centralny z kluczyka to. Pompka mk2 wymaga trzymani kluczyka w pozycji zamknij do pełnego zamkniecia się auta i w pozycji otwórz do pełnego otwarcia sie. Pompka mk3 wystarczy że zrobisz cyk...i wyjmujesz kluczyk a pompka sama zamyka auto.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: Lipek81 » pt sie 03, 2012 08:15

Nie trzeba zmieniać pompki centralnego, żeby zrobić zamek na pilota. Najprostsze wyjście jest, tak, jak Paweł Marek pisał - do drzwi kierowcy wstawić siłownik master (i tak trzeba go wstawić, bo nie ma tam, żadnego siłownika) i do tego siłownika podpiąć sterowanie centralnym zamkiem na pilota. Nie trzeba rozwalać starej instalacji, ciąć kabelków itp. - instalacja na pilota będzie zupełnie niezależna od oryginalnej instalacji centralnego zamka, wszystko będzie ze sobą połączone tylko mechanicznie.



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: Johnatan » pt sie 03, 2012 15:19

Tak, to jest rozwiązanie. Tylko że ja chciałem mieć wszystko pneumatyczne, zero elektryki. Siłowniki elektryczne sa podatne na czynniki atmosferyczne a w penaumatyczne jak jest szczelnie to jest dobrze. Mam 4 siłoniki pneumatyczne dzwi klapa wlew paliwa do tego pompka mk3 i sterownik do pilota. Wydaje mi sie ze to najlblizsze rozwiązanie orginałowi :)


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: Lipek81 » pt sie 03, 2012 15:58

A jak otwierasz auto z kluczyka to centralny też działa? Jak tam w mk3 jest rozwiązana kwestia przełącznika w drzwiach - jest w siłowniku, czy jak?



SaimonC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 08, 2011 00:53
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: SaimonC » pt sie 03, 2012 16:15

Ma dwie wtyczki, po dwa(czerwono srebrny i żółto czarny) i trzy(niebieski,czarny i biały) przewody.
Obrazek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: Lipek81 » pt sie 03, 2012 16:41

SaimonC, to nie jest ori.



SaimonC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 08, 2011 00:53
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: SaimonC » pt sie 03, 2012 16:56

No dobra ale co to jest w takim razie? Co prawda nie było to przykręcone jak pozostałe 4ry(tamte są niebieskie i pneumatyczne). Wyglądają jak te http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_pomp ... 234147.jpg



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: Lipek81 » pt sie 03, 2012 18:15

To jest siłownik centralnego zamka, ale nie jest to oryginalny siłownik montowany przez VW. Ktoś go zamontował dodatkowo.



SaimonC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 08, 2011 00:53
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Problem z montażem oryginalnego centralnego zamka

Post autor: SaimonC » pt sie 03, 2012 22:38

Ok ale czy mogę go zgrać z oryginalną pompką ? Bo rozumiem że dwa przewody idą do zasilania a reszta do pompki?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 54 gości