SonyVegas pisze:1) Awaria spryskiwacza. Przeczytalem kilka tematow i wnioskuje, ze trzeba przeczyscic styki. Przyciagajac wajche do
siebie plyn do spryskiwaczy nie reaguje. Wlaczaja sie same wycieraczki. Moze ktos ma jakis rysunek co i jak zdjac? ;P Nie cchcialbym oddawac do mechanika bo zaraz mi policzy sporo a samochod stary i prosty w konstrukcji. Chyba, ze znacie jakiegos taniego speca w Gdansku co naprawi od reki. Boje sie ze cos popsuje
- sprawdź, tak jak
Kamel pisze, ale oba kabelki od żaróweczki, czy woltomierza podłącz do wtyczki silniczka spryskiwaczy. Nie rób tak, że np jeden kabelek łączysz do wtyczki a drugi do masy - np. nadwozia. Obojętnie, czy załączysz spryskiwacz na przód, czy na tył, żaróweczka powinna się zaświecić.
Podświetlenie licznika - od razu wymień wszystkie żaróweczki (jeżeli masz obrotomierz, to będą 3, jeżeli nie, to 2szt.).
Demontaż licznika:
- wyciągnij radio, wykręć śrubkę nad radiem;
- wyciągnij pokrętło przełącznika nawiewu i suwaki nawiewów (przez pociągnięcie do siebie). Potem zdemontuj panel nawiewu (również przez pociągnięcie do siebie, odłącz wtyczki), wykręć 3 śrubki znajdujące się pod nim;
- wyciągnij włącznik świateł (przez pociągnięcie do siebie). Czasami może być ciężko - jeżeli tak, to zdemontuj znajdujący się nad nim regulator wysokości świecenia reflektorów, lub zaślepkę (zależy co jest) i przez ten otwór naciśnij na zatrzask we włączniku świateł. Odkręć śrubkę znajdującą się pod nim;
- wyciągnij zaślepkę włącznika (lub włącznik, jeżeli jakiś tam się znajduje) który jest pod kontrolką hamulca ręcznego, po lewej stronie. Odkręć śrubkę znajdującą się pod nim.
- odkręć 2 śrubki znajdujące się nad licznikiem;
Pociągnij ramkę do siebie, powinna praktycznie sama wypaść. Odłącz wtyczki od kontrolki ręcznego, włącznika ogrzewania tylnej szyby, świateł przeciwmgielnych i co tam jeszcze masz (w zależności od wyposażenia);
Ramkę masz już wyciągniętą.
Licznik trzyma się na dwóch śrubkach, po bokach. Odkręć je.
Teraz odkręć półkę nad nogami kierowcy - jedna śrubka wkręcona jest w konsolę środkową, 4 śrubki są u góry, przykręcone do deski rozdzielczej (jedna może być schowana pod osłoną bezpiecnzików). Odkręć śrubkę na dole półki, po lewej stronie, opuść półkę na dół.
- wkładając rękę od spodu pod deskę rozdzielczą poprzez otwór po półce, odłącz wtyczki od licznika (dwie lub jedna, w zależności, który rok produkcji auta;
- teraz najtrudniejsze - odepnij linkę prędkościomierza, również wkładając rękę za licznik, od spodu, przez otwór po półce. Trzeba tam ścisnąć plastikowy zatrzask, następnie odczepić linkę. Samo ciągnięcie nic nie pomoże. Dla ułatwienia można otworzyć maskę i odczepić linkę prędkościomierza ze spinek, żeby była luźniejsza;
- można wyciągnąć licznik.
Ogólnie, jak już ktoś ma wprawę, to wyciągnięcie licznika to jakieś 5-10min,ale pierwszy raz może być trudno - ze względu na tę linkę prędkościomierza.
Przy demontowaniu i ponownym montażu licznika nie pomyl śrubek - bo jest ich kilka rodzajów i potem mogą być problemy ze złożeniem.
Wtyczki od włącznika świateł przeciwmgielnych i ogrzewania szyby są bardzo podobne. Nie pomyl ich. Wtyczka od świateł przeciwmgielnych ma o jeden pin (blaszkę) więcej, niż od ogrzewania szyby. W kostce od ogrzewania szyby jest tylko pusty otwór, nie ma tam pinu.
Prędkościomierz - albo nieprawidłowy rozmiar felg/opon, albo nieprawidłowy ślimak w skrzyni biegów, albo tak, jak
Kamel pisał - ktoś przełożył strzałkę w liczniku.
Przycinające się wycieraczki - z tego co piszesz, to wygląda na uszkodzoną manetkę. Raczej nie jest to wina mechanizmu, bo skoro przytrzymujesz manetkę i wszystko jest ok, to mechanizm jest sprawny.
Wymiana manetki:
- ustaw kierownicę do jazdy na wprost;
- ściągnij przycisk klaksonu (podważ czymś);
- pod spodem będziesz miał nakrętkę - odkreć ją (klucz nasadowy 24 z przedłużką);
- ściągnij kierownicę (musi być ustawiona na wprost);
- zdejmij obudowę stacyjki (w tym ceku odkręć dwie śrubki od spodu obudowy, śrubokręt krzyżakowy, a następnie zdejmij obudowę przez pociągnięcie tylnej części (trzyma się na zatrzaskach);
- odłącz wtyczki z przewodami (w zależności od wersji niektóre wtyczki posiadają zatrzaski, które trzeba nacisnąć);
- odkręć 3 śrubki od strony kierownicy, na płaski śrubokręt;
- zdejmij manetki (mogą trochę ciężko wychodzić bo górna obudowa stacyjki wciąż jest zamontowana)
Składanie w odrotnej kolejności;
Co do czyszczenia styków manetki - ogólnie czyściłem tylko styki przełącznika świateł/kierunków - wycieraczki nigdy. Jest tam sporo drobnych elementów, trzeba mieć trochę cierpliwości, żeby to zrobić.
Ja polecam wybrać się na szrot np. przy ulicy uczniowskiej w Gdańsku i tam nabyć taką manetkę. Przy zakupie trzeba uważać na rodzaj manetki - były 3 rodzaje: cienkie, grube, grube z włącznikiem świateł awaryjnych. Sprawdź, gdzie masz włącznik świateł awaryjnych - jeżeli na kolumnie kierownicy, to szukaj manetki wycieraczek tylko z takiego auta, który też miał tam włącznik. Wprawdzie włącznik awaryjnych jest przymocowany do manetek kierunkowskazów, ale budowa samych manetek jest wtedy zupełnie inna i manetka wycieraczek też wtedy jest inna.
To czy masz cienkie, czy grube manetki poznasz już na pierwszy rzut oka - cienkie są prawie tak cienkie jak w starych maluchach, grube są grubsze
i na końcach mają takie ozdobne, skośne paski. Cienka manetka wycieraczek da się zamontować do grubej manetki kierunków, ale będzie to wyglądało beznadziejnie.
Co do wrzucania biegów - trzeba wyregulować mechanizm, a jeżeli jest zużyty, to dodatkowo wymienić kilka elementów. Poszukaj na forum, bo nawet sam to gdzieś dość dokładnie opisywałem.
SonyVegas pisze:Chyba, ze znacie jakiegos taniego speca w Gdansku co naprawi od reki. Boje sie ze cos popsuje
- A może być z Pruszcza Gdańskiego? - jak coś to na priv.