Strona 1 z 1

problem z 1 biegiem wentylatora

: śr lip 18, 2012 16:24
autor: metamorfos
Witam wszystkich. Proszę o pomoc w kwestii uruchamiania 1 biegu wentylatora. W moim golfie IV 1.9 arl przestał działać 1 bieg wentylatora. Zwierałem piny we wtyczce czujnika temperatury i okazało się że załącza się tylko 2 bieg wiec podmieniłem sterownik jednak nadal nie pomogło. Chce nadmienić że podawałem napięcie bezpośrednio do wtyczki wychodzącej ze sterownika wentylatorów i również włączał się tylko 2 bieg. Czy to oznacza że walnięty jest wentylator? Dziekuję

problem z 1 biegiem wentylatora

: śr lip 18, 2012 18:27
autor: Qto
metamorfos pisze:Czy to oznacza że walnięty jest wentylator?
Dla pewności podłącz na krótko sam wentylator... ale pewnie jest jak mówisz - padł pierwszy bieg. Często para opornik...jest kilka tematów o tym.

problem z 1 biegiem wentylatora

: śr lip 25, 2012 17:20
autor: metamorfos
Jednak to prawda to wentylatory nie maja pierwszego biegu. Po rozdłubaniu silnika wentylatora okazało sie że nóżka od rezystora jest upalona i przez to nie działa 1 bieg, nie wiecie przypadkiem jak można to naprawić albo co można podstawic?

problem z 1 biegiem wentylatora

: czw lip 26, 2012 12:46
autor: marcin7x5
Niektórzy lutują/zgrzewają, niektórzy wrecz spawaja a jeszcze inni wstawiają nowe rezystory.

problem z 1 biegiem wentylatora

: pn lip 30, 2012 13:26
autor: Kavior
Temat o wentylatorach to i ja zapytam. Normalne jest to że jak silnik się zagrzeje to zamiast jeden to pracują od razu dwa wentylatory ? Byłem pewien że drugi załącza się tak jak u kolegi jako drugi bieg a na początku tylko jeden ma pracować. Oczywiście klima wyłączona :grin:

problem z 1 biegiem wentylatora

: czw sie 02, 2012 14:28
autor: moabie
Witam,
nie działa u mnie 1 bieg wentylatorów chłodnicy,
sprawdziłem to podając napięcie z aku bezpośrednio na wtyk wentylatorów - na 2 biegu kręci (kabel czerwono-czarny), na 1 nie (czerwono-biały)
domyślam się, że są spalone oba oporniki wentylatorów,

ktoś pisał "jest kilka tematów o tym(...)" - nie znalazłem,
kto inny "Po rozdłubaniu silnika wentylatora(...)", -> czyli ów opornik znajduje się w silniku wentylatora czy tak? A nie gdzieś po drodze na kablu, albo w postaci kostki? Pytam bo w sieci mało znalazłem na ten temat a gdzieniegdzie zdjęcia oporników w postaci kostek (niejasno opisane od czego)

aha i jeszcze jedno do tych, co rozbierali, jak i ile czasu zajmuje wyjęcie wentylatorów (bo rozumiem dostanie się do tych oporników bez wyjęcia wentylów jest niemożliwe)?