Strona 1 z 10

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: czw lip 12, 2012 11:24
autor: XV2
Witam posiadam GOLFA IV 1.9 TDI / AHF/ 18.02.1999 / Highline. Chciałbym zamontować u siebie w aucie 1/2 fis imo3. Przeczytałem cały temat 69 stron o fisie zaciągnąłem porad od 2 znajomych z tego forum ale chcę by inni tez się wypowiedzieli. Chodzi mi głownie o dobór licznika. Imo 3 wybrałem bo interesuje mnie funkcja ILE NA BAKU.

Wiem że aby poduszki się nie paliły potrzebne liczniki z serii 822 i 842 ale że ja chce imo 3 to poduszki zgaszę vagiem

Taki licznik by mi pasował od Bory SE

Dziękuję z góry za pomoc w dobrze licznika.

Materiały pomocnicze:

Licznik

Obrazek

Obrazek

Silnik

Obrazek

AirBag

Obrazek

ABS

Obrazek

MFA+Temperatura

Obrazek

Climatronic

Obrazek

Kable od licznika najprawdopodobniej częściowy can 2 pomarańczowe.

Obrazek

Obrazek

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: czw lip 12, 2012 16:28
autor: agrala
Nie zgasisz poduszek VAGiem.
Ty masz licznik bez CANu i musi byc tez bez CANu bo nie bedzie tez dzialal obrotomierz.
Kolejna sprawa jest taka ze na 1/2 fis nie posiada funkcji o ktorej piszesz tylko full fis.

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: czw lip 12, 2012 16:39
autor: XV2
To jaki licznik będzie pasował ?? bo 919 1/2fis znalezienie go nie realne.

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: czw lip 12, 2012 16:58
autor: Andrzej4286
kolego agrala, nie prawda co piszesz a co powiesz na to ze ja w golfie 98r mam full fis z immo3 i wszystko śmiga prócz poduch bo wiadomo mam analogowy sterownik poduch, kontrolkę poduch wyłączyć można kodowaniem w cangtway zmieniając kodowanie, a co do opcji ile na baku to licznik z immo3 każdy będzie miał tylko trzeba ja uruchomić zmieniając komórkę w epromie i wgrać do licznika. a kolegaXV2, możne mieć częściowy can na sterowniku silnika tu trzeb podpiac licznik z can i bedzie wiadomo, abs idzie u niego po canie i analogowo wiec immo3 możne wsadzić jak najbardziej. ja juz przerabiałem to na swoim golfie i nikt mi nie powie ze to jest nie realne!!!!!! :bigok:

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: pt lip 13, 2012 06:36
autor: agrala
Sa liczniki full fis bez can.
Slyszalem o przypadkach gdzie nie dziala obrotomierz i trzeba zmieniac sterownik silnika na taki z canem.
Co do immo3 to wiadomo ze dziala w nm powitanie, ile na baku itp ale tylko w wersji full fis a nie 1/2.
Mozna wlozyc licznik od passata.

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: pt lip 13, 2012 07:58
autor: XV2
agrala pisze:ile na baku itp ale tylko w wersji full fis a nie 1/2.
greg pisze:dobra panowie - w zegarach 1J5 920 826A czyli 1/2 FIS da się uaktywnić rkm
Obrazek

[ Dodano: Pon Gru 15, 2008 10:35 pm ]


Kolega mało doinformowany.


Mnie interesuje jakie oznaczenie miałby mieć taki pasujący licznik/i. Ale podobno od passata liczniki przekłamują - prędkościomierz.

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: pt lip 13, 2012 10:10
autor: Andrzej4286
agrala,welcom to zgadza sie tylko full fis ma ale 1/2 fis tez ma opcje ile na baku. a co do zmiany sterownika to fakt zgadza czasem nie działał obrotek ale to nie we wszystkich głównie w golfach z początku produkcji widzisz ja mam golfa z polowy 98r i mój sterownik ma juz can oryginalnie, wiec jeżeli sie nie spróbuję to nie będzie wiadomo czy będzie działać, jeżeli ktoś chce modzić golfa to musi się liczyć ze możne nie działać i będzie trzeba zmienić kompa z canem bo tak naprawdę nie ma wyznacznika który komop ma can a który nie w golfach 98/99 a przynajmniej nie znalazłem takiej informacji do tej pory :bajer:
XV2, licznik z Passata przekłamują jeżeli maja zostawione softy z Passata a nie wgrany od golfa :bigok: ja mam od Passata licznik z softem od mk4 i mi nic nie przekłamuje :bigok:

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: pt lip 13, 2012 12:13
autor: grg474
agrala pisze:ile na baku itp ale tylko w wersji full fis a nie 1/2.
działa działa - za wyjątkiem z tego co kojarzę motometer (bosch ma w 381 komórce włączenie)

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: czw sie 02, 2012 21:56
autor: XV2
Wszystko działa, tylko klucze dodać :bajer: . GOLFA IV 1.9 TDI / AHF/ 18.02.1999 / Highline jednak działa nawet z początku roku 99 :satan:


Full FIS


[youtube][/youtube]

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: czw sie 09, 2012 23:01
autor: XV2
I tak dobiegł koniec problemów z licznikiem wszystko działa jak należy podziękowania dla:

grg474 za pomoc
Andrzej4286 za licznik +pomoc

A o to efekt mojej pracy
[youtube][/youtube]
Uaktywnione dodatkowo WELCOME / Podświetlanie strzałek. ( RKM było )

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: ndz sie 12, 2012 12:36
autor: seebst
Witam. A ja mam takie pytanie...
Obecnie posiadam licznik o numerach: 1J0 919 881D
Po przeczytaniu wielu tematów odnośnie założenia licznika FIS do auta, gdzie jest IMMO2 oraz nie ma CAN'a, i natknięciu się na stronę, której niżej podam dwa linki, chciałem zapytać, czym różnią się te dwa liczniki od siebie?

http://www.gti-tdi.de/Webgalerie/pages/ ... 0B%201.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gti-tdi.de/Webgalerie/pages/ ... 0B%201.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Według numerów do mojego wozu powinny pasować, tylko jaka jest różnica względem nich?
Aha, i dodam też, że w przypadku mojego obecnego licznika (numer na górze), mam osobną kontrolkę od hamulców (!) i osobną dla ręcznego (P). Nie wiem, zgaduję, może w przypadku tych dwóch liczników ma to jakieś znaczenie? Chociaż też znalazłem, że w trzecim rzędzie cyfr pierwsza liczba, 8, oznacza, że to europa, a 9 - anglik. Tylko że w przypadku tych dwóch liczników wszystkie tarcze mają europejskie, w km/h. Proszę o wytłumaczenie mi w czym rzecz :chytry:

Re: GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: ndz sie 12, 2012 12:53
autor: XV2
seebst pisze: czym różnią się te dwa liczniki od siebie?
Tym że dostać taki licznik to jak szukać dziewice na sali porodowej.

Pierwsze 3 cyfry oznaczają model:
1J0 xxx xxx = Normalny prędkościomierz
1J5 xxx xxx = prędkościomierz z chromowanymi pierścieniami (tylko w połączeniu z CAN)

Środkowe trzy znaki są do kontroli:
xxx xxx = 919 bez CAN-Bus (do roku modelowego 2000)
xxx XXX = 920 z CAN-Bus (od roku modelowego 2000)

Trzy ostatnie cyfry oznaczają cechy:
xxx xxx 8xx = wyświetlacz w km / h
9xx xxx xxx = wyświetlacz w MPH

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: ndz sie 12, 2012 13:47
autor: Andrzej4286
seebst, tam masz 2 licznik full fis bez can na allegro czasem sie trafiaja ostatnio widzalem za 600zl chyba a czasem i wiecej chodza :bigok:

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

: ndz sie 12, 2012 14:12
autor: seebst
Chodziło mi o te dwa różne liczniki co w linku pokazałem:
1Jo 919 890B
1J0 919 991B
Czyli jak rozumiem, to pierwszy jest europa, a drugi anglik? Tyle, że angliki miały tarcze w milach, a jeden i drugi ma w km/h (przerzucając kolejne zdjęcia z tego linku widać, że na wyświetlaczu są kilometry a nie mile)
tak więc jaka jest różnica między tymi dwoma w takim wypadku?
Andrzej4286 pisze:tam masz 2 licznik full fis bez can na allegro czasem sie trafiaja ostatnio widzalem za 600zl chyba a czasem i wiecej chodza
Oki, ale czy założę bez problemu taki licznik do swojego auta plug&play, bez żadnego problemu, wszystko będzie działać jak dotychczas? Poduchy, abs i inne? Tylko po prostu zaprogramuję kluczyki i gotowe, tak?



I jeszcze jedno pytanie, dość ważne dla mnie - jeśli jakimś cudem uda mi się zdobyć taki licznik, zaprogramuję go i będzie wszystko działać poprawnie, to gdy np. coś się stanie, że nawali licznik, albo zwyczajnie, będę chciał przemienić z powrotem na stary, to znów będę musiał przeprowadzać procedurę jego kodowania, czy będę miał "aktywne" oba liczniki?