Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

thuuunder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr cze 13, 2012 15:53

Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: thuuunder » wt lip 03, 2012 09:44

witam , wymyslilem wstawic do mk5 w miejsce zarowek halogenowych zarowki led HB4, dokupilem do tego modul automat, wszystko podlaczym jak cacy i niby dziala lecz jest problem jak popracuje silnik to po 2 minutach zaczynaja migac ledy, jak stoje bez odpalenie tego niema, zaznaczam ze podlaczylem plus ktory znalazłem w skrzynce bezp kolo silnika plus po stacyjce, probowalem takze podpinac sie pod alternator ale jest dokladnie to samo, tylko dobrze dzialaja jak podlacze pod akumulator to niemigaja, co na to poradzic?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: doggie » wt lip 03, 2012 12:29

thuuunder pisze: co na to poradzic?

wstawić taki przekaźnik i po problemie http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 47248.html" onclick="window.open(this.href);return false;



thuuunder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr cze 13, 2012 15:53

Re: Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: thuuunder » wt lip 03, 2012 13:13

mam właśnie cos takiego
http://allegro.pl/modul-automat-swiatla ... 78771.html" onclick="window.open(this.href);return false;

i dziala jesli chodzi o przelaczenie ale niewiem czemu ledy migaja, bez odpalania jest ok ale jak odpali sie jest miganie



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: doggie » wt lip 03, 2012 14:00

thuuunder pisze:mam właśnie cos takiego
http://allegro.pl/modul-automat-swiatla ... 78771.html" onclick="window.open(this.href);return false;
taki moduł dla ciebie skoro masz ledy jest niepotrzebny, wstaw przekaźnik
i dziala jesli chodzi o przelaczenie ale niewiem czemu ledy migaja, bez odpalania jest ok ale jak odpali sie jest miganie
temat znany i wielokrotnie poruszany, miałem w swoim golfie 5 tak samo, przekaźnik rozwiązuje problem



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: skaktus » wt lip 03, 2012 18:10

Diodowe żarówki jako światła dzienne ? Łuuu, remizowo.

Diody pewnie mrugają dlatego że dostają za wysokie napięcie w momencie pracy silnika. Chińczyk jakoś do dziś nie wie że na postoju w instalacji jest około 12V a po odpaleniu około 14,4 i to powoduje mruganie ledów.

Po 2 kto robi dzienne z halogenów, które świecą jak amerykańskie auta na mijania ?



thuuunder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr cze 13, 2012 15:53

Re: Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: thuuunder » śr lip 04, 2012 11:25

doggie - a ten moduł to samo co ten przekaźnik? ja kupujac zestaw skladajacy sie z 2 zarowek led i modul myslalem ze stworze zestaw podobny do takiego jakie maja normalne swiatla dzienne te podluzne ktore maja automat w sobie, tutaj taka jest roznica chyba ze ja mam zarowki a taka jest chyba roznica ze ja mam zarowki a tam sa paski ledowe,
co wiec teraz radzisz jak to podlaczyc? wysylam ponizej zdjecie jak podlaczylem

Obrazek

skaktus - niewiem co tu remizowego bardziej remizowe to te paski ledowe dolaczone do zderzakow, swiatla zarowki ledowe zaznaczam pala sie przez 2minuty po odpaleniu a nastepnie migaja a nie odrazu



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: doggie » śr lip 04, 2012 14:24

thuuunder pisze:witam , wymyslilem wstawic do mk5 w miejsce zarowek halogenowych zarowki led HB4,
pominę milczeniem fakt, że auto już nie spełnia warunków technicznych i przy kontroli drogowej dowód rejestracyjny powie baj baj

wspomniany przeze mnie przekaźnik podłączasz:

1. niebieski - plus po stacyjce
2. czarny masa
3. biały - plus z lewej lub prawej lampy ze światła mijania /ja miałem z postojówek/
4. czerwony - połączyć z plusem żarówki DRL



thuuunder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr cze 13, 2012 15:53

Re: Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: thuuunder » śr lip 04, 2012 18:07

to identycznie tak samo podlacza sie ten poduł co ja mam wiec to chyba jest to samo, tylko zastanawia mnie czemu to miga?? dokladnie na 18 diód smd miga po 3 na zarowke



Awatar użytkownika
conrad81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 13, 2006 14:26
Lokalizacja: Stargard, PL
Kontakt:

Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: conrad81 » czw lip 05, 2012 10:06

Golf 5 można spokojnie zakodować dzienne na mijania lub zmniejszając moc przeciwmgielnych do ok40% wygląda dobrze i legalnie. Bez odpustowych LEDów
Żadnego druciarstwa z przekaźnikami czy modułami z alledrogo wystarczy odrobina wiedzy podczas kodowania.


Są dwa rodzaje nadsterowności: klasyczna i zaaajebiesta:)

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Re: Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: skaktus » czw lip 05, 2012 14:09

conrad81 pisze:Golf 5 można spokojnie zakodować dzienne na mijania lub zmniejszając moc przeciwmgielnych do ok40% wygląda dobrze i legalnie. Bez odpustowych LEDów
Żadnego druciarstwa z przekaźnikami czy modułami z alledrogo wystarczy odrobina wiedzy podczas kodowania.
Legalne to i tak nie będzie bo nie ma oznaczenia RL na reflektorze. Być może w Skandynawii tak jest, u nas jest nieco inaczej.

[img]tylko%20zastanawia%20mnie%20czemu%20to%20miga??%20dokladnie%20na%2018%20diód%20smd%20miga%20po%203%20na%20zarowke[/img]

Już ci to napisałem - chińczyk myśli że 12V jest w instalacji samochodowej, i 12 V jest, ale na postoju. Jak uruchamiasz silnik masz około 14,4V, diody dostają za wysokie napięcie (źle dobrane rezystory, nie sądzę że jest tam przetwornica) i mrugają od przegrzania itp.



Awatar użytkownika
conrad81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 13, 2006 14:26
Lokalizacja: Stargard, PL
Kontakt:

Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: conrad81 » czw lip 05, 2012 14:38

skaktus pisze:Legalne to i tak nie będzie bo nie ma oznaczenia RL na reflektorze. Być może w Skandynawii tak jest, u nas jest nieco inaczej.
a to samo z legalnością będzie z drutowaniem ledów.

proponuję zamiast trybu Skandynawskiego tryb Amerykański. Załącza tylko wybrane mijania lub przeciwmgielne w MKV z dostosowaniem jasności oraz wyłączanie ich po zaciągnięciu ręcznego. Eliminuje to odpalanie na zapalonych światłach oraz wkurzanie sąsiadów podczas dogrzewania się w aucie zimą podczas spijania browarka pod domem. Wg mnie sporo plusów i każdy diagnosta przyjmie, że było tak fabrycznie nie zauważając nic dokładanego. :okej:


Są dwa rodzaje nadsterowności: klasyczna i zaaajebiesta:)

Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: Pablo Corrado » czw lip 05, 2012 21:37

conrad81 pisze:każdy diagnosta przyjmie, że było tak fabrycznie nie zauważając nic dokładanego
U mnie na ostatnim przeglądzie popatrzył na klosz lampy i sie zorientował.
Tylko inną kwestią jest, że jak poromawiasz sensownie to przymknie oko.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: doggie » czw lip 05, 2012 22:12

conrad81 pisze: a to samo z legalnością będzie z drutowaniem ledów.
jak się nie znasz to nie opowiadaj głupot, w teorii kodowanie "ameryka północna" bez oznaczenia RL na reflektorach jest nielegalna a ledy z oznaczeniem RL ECE 0087 to możesz nawet do syrenki czy warszawy wpakować i będzie to w 100% legalne, jeżeli spotkam cię autem z ustawieniami mijania jako światła do jazdy dziennej w trybie ameryki płn. bez oznaczeń RL na reflektorze to zatrzymam ci w świetle prawa dowód rejestracyjny - tyle w teorii



Awatar użytkownika
conrad81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 13, 2006 14:26
Lokalizacja: Stargard, PL
Kontakt:

Problem przy modyfikacji ŚWIATEŁ DZIENNYCH

Post autor: conrad81 » pt lip 06, 2012 09:00

doggie, ...easy
W swoim opisie masz jak włączać właśnie takie głupoty i to w pierwszej kolejności opisane. Nie rozumiem Twojego ataku.
Po co dublować instalacje skoro w autach typu MKV ma się to już w pewnym standardzie.
Mam wielu klientów z tak zakodowanymi światłami i jeżdżą tak od wielu lat, żadne przeglądy ani kontrole misiaków tego im nie wytykały. Wśród klientów są też panowie z WR i nikt nie szuka dziury w całym.


Są dwa rodzaje nadsterowności: klasyczna i zaaajebiesta:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 68 gości