Strona 1 z 1
zmiana napięcia
: czw cze 21, 2012 20:42
autor: andrzej2008
witam mam pytanie może bezsensowne.Czy istnieje jakieś urządzenie lub przekaźnik które zmieniało by np. wchodzi plus a wychodzi (-)???
zmiana napięcia
: czw cze 21, 2012 20:55
autor: Zico63b
Są różne rozwiązania: mechaniczny ręczny przełącznik, przekaźnik, przerzutnik elektroniczny. Muszą być podane szczegóły, wymagania - i się dobiera.
zmiana napięcia
: czw cze 21, 2012 22:03
autor: Pablo Corrado
Dwa przekaźniki i przycisk dzwonkowy

zmiana napięcia
: pt cze 22, 2012 17:54
autor: andrzej2008
Dokładnie chodzi mi o silniczek do szyby, org. plus zamyka szybę a minus otwiera.U mnie są osobno wł.dzwonkowe i sterują minusem w górę i duł.Chciałem przerobić żeby działało z org.przełącznik. Dokładnie tam gdzie wychodzi plus z przełącznika na szybę do góry, chce zamienić na plus .Nie chce nowego silniczka bo musiał bym ustawiać szybę a to cabrio i są przyciemnione mogę porysować folię przy wyciąganiu. Może ktoś podpowie jak to zrobić dokładnie???
zmiana napięcia
: sob cze 23, 2012 12:18
autor: Zico63b
Oto jeden z wariantów, w jaki można to zrobić. Używamy przekaźnika Elmot 541 z Fiata 125 lub Poloneza albo chińskiego przekaźnika samochodowego „do alarmów” lub „do gazu” – tak je nazywają. Ważne by nie pomylić „nóżek”. Jeśli przekaźnik ma
87a – to pozostaje ona wolna, nie użyta. Tylko
87 używamy.

zmiana napięcia
: sob cze 23, 2012 19:30
autor: andrzej2008
źle mnie kolego zrozumiałeś.Na pierwszym foto mam tak obecnie zrobione do dzwonków doprowadzony jest tylko (-) który steruje otwieraniem i zamykaniem szyby.A chce przerobić tak jak na drugim foto tylko otwieranie.

zmiana napięcia
: sob cze 23, 2012 23:18
autor: Zico63b
A teraz?
Czarnym przychodzi „masowanie” silniczka, dotychczas robione „dzwonkowym”. Czerwonym przychodzi plus z fabrycznego włącznika w uchwycie.
Brązowy idzie do masy.
Wersja „A” jest dla przekaźników mających dwie nóżki „87”, wersja „B” dla innych, mających jedną „87” i już nic albo jeszcze „87a”, którą pozostawiamy wolną.
Wersja A:
Wersja B:

zmiana napięcia
: ndz cze 24, 2012 11:56
autor: andrzej2008
o to właśnie mi chodziło kolego wykorzystam wersje B a przekaźnik od gazu.Mam jeszcze pytanie bo mam pomieszane coś w el. bocznej szyby.Czy z org wł golfowskiego wychodzi jeden przewód do silniczka którym idzie raz minus i plus zależności otwieranie zamykanie, czy idą dwa przewody?
zmiana napięcia
: ndz cze 24, 2012 13:48
autor: Zico63b
andrzej2008 pisze:z org wł golfowskiego wychodzi jeden przewód do silniczka którym idzie raz minus i plus zależności otwieranie zamykanie
Dokładnie tak jest. Włącznik ma doprowadzony i plus i minus i podaje silniczkowi raz to, raz tamto.
zmiana napięcia
: wt cze 26, 2012 22:47
autor: andrzej2008
Zamykanie już zrobiłem za pomocą przekaźnika,ale mam problem z otwieraniem.Nie wiem co jest nie tak może zrobił się jakiś obwód, na rysunku widać jeden przewód zaizolowany a drugi nie zaizolowany. Poprzedni właściciel wyprowadził je z silniczka jak pisałem wcześniej aby sterować minusem (zamykanie i otwieranie)nie mam pojęcia na jakiej zasadzie to działa.Problem jest taki,jak wpiąłem przek. i zewrę przewód nr2 z przewodem idącym do sterownika sil.od wł. golfowskiego na rys.czerwony przewód w którym nie ma żadnego napięcia szyba opuszcza sie.A wcześniej gdy podawany był minus do przewodu nr 2 szyba opuszczała się.Gdy odepnę od przekaźnika nóżkę nr86 lub 87 tego efektu już nie ma.Czy można jakoś temu poradzić ?

zmiana napięcia
: ndz sty 27, 2013 18:04
autor: andrzej2008
do usunięcia