Strona 1 z 1
Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów
: pn cze 11, 2012 21:39
autor: yasio83
Witam wszystkich jest od nie dawna właścicielem mk5 i nie daje mi spokoju brak sygnałów dźwiękowych komunkatów np. świecąca się rezerwa, czy brak płynu w spryskiwaczach, oraz tykania kierunkowskazów. Co może być przyczyną czy te dźwięki można jakośc właczyc czy coś padło.
A i jak sprawdzić czy samochód ma fabryczny alarm czy wogóle jakiś ma? Ponieważ po zamknięciu samochodu z pilota i otworzeniu drzwi z kluczyka brak jest sygnału alarmu. tzn nie wyje.Wydaje mi się że ta wersja powinna mieć alaram 1.6 fsi sport. Proszę o pomoc z góry wielkie dzięki
Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów
: wt cze 12, 2012 12:49
autor: jhosef
yasio83, potrzebujesz przeprowadzić test elementów wykonawczych licznika a dokładnie głośniczka. Potrzebujesz do tego kogoś z VCDS. Jeśli się nie odezwie to jest martwy. Wówczas wymiana.
yasio83 pisze: i jak sprawdzić czy samochód ma fabryczny alarm czy wogóle jakiś ma? Ponieważ po zamknięciu samochodu z pilota i otworzeniu drzwi z kluczyka brak jest sygnału alarmu. tzn nie wyje.Wydaje mi się że ta wersja powinna mieć alaram 1.6 fsi sport. Proszę o pomoc z góry wielkie dzięki
W VW alarm jest często tylko opcją. Przy alarmie powinieneś mieć na słupku B guzik do dezaktywacji czujek wnętrza no i same czujki.
Możesz szukać po kodach wyposażenia czy masz alarm fabryczny. Ale jak nie wyje to raczej nie masz. Alarm fabryczny wyłby po otwarciu drzwi mechanicznie jeśli w ciągu 20-30 sekund nie zostanie rozpoznany kluczyk przez immo.
Alarmy niefabryczne zazwyczaj wyją od razu po otwarciu mechanicznym drzwi.
Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów
: wt cze 12, 2012 18:08
autor: doggie
Ponieważ po zamknięciu samochodu z pilota i otworzeniu drzwi z kluczyka brak jest sygnału alarmu.
zgodnie z Regulaminem Komisji Europejskiej w homologowanych autach w EU od kilku lat jest zakaz stosowania tzw. BIP-ów przy zamykaniu i otwieraniu auta, możesz mieć fabryczny autoalarm który w przypadku nieuprawnionego dostępu do auta zacznie wyć ale "bipać" nie powinien
Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów
: śr cze 13, 2012 07:07
autor: yasio83
Dzięki za podpowiedzi. Tylko co oznacza skrót VCDS i jak ewentualnie dostać się do tego głośniczka?
Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów
: śr cze 13, 2012 08:09
autor: jhosef
yasio83 pisze:VCDS
To jest najpopularniejszy program diagnostyczny do nowszych VW. Następca VAG-COM.
Nie wyciągałem głośniczka z mk5 ale w zegarach VW zazwyczaj jest to podobnie.
Aby dostać się do głośniczka musisz wyciągnąć licznik. Wówczas rozbierasz licznik (Jest na zatrzaskach) i oczom ukarze się mniej więcej taki głośniczek:
To jest akurat z Polo 9N ale u Ciebie powinno być podobnie.
Re: Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów
: śr cze 13, 2012 08:16
autor: doggie
jhosef pisze:
Aby dostać się do głośniczka musisz wyciągnąć licznik.
dokładnie tak, dwie śrubki i licznik wyjęty, buzzer jest z tyłu licznika
Re: Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów
: śr cze 13, 2012 11:12
autor: yasio83
Dzięki za info. A tą operacje robimy na wyłączonym aku? Gdzie mozna kupić taki głośniczek i ile może kosztować?
Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów
: śr cze 13, 2012 13:48
autor: jhosef
yasio83, nie sprawdzę Ci teraz czy element występuje jako część. Bardzo możliwe, że nie.
Na szczęście od czego jest allegro:
http://motoallegro.pl/glosniczek-buzer- ... 87656.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Po południu zerknę w Etkę.
Co do demontażu to prawidła pracy wskazują na to, że zabawa przy wiązce powinna odbywać się przy odpiętym aku.
(co prawda ja szarpałem ostatnio licznik bez ale tak się nie powinni
)
Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów
: śr cze 13, 2012 19:36
autor: yasio83
Dzięki za szybką pomoc