Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

yasio83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 09, 2012 17:17

Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów

Post autor: yasio83 » pn cze 11, 2012 21:39

Witam wszystkich jest od nie dawna właścicielem mk5 i nie daje mi spokoju brak sygnałów dźwiękowych komunkatów np. świecąca się rezerwa, czy brak płynu w spryskiwaczach, oraz tykania kierunkowskazów. Co może być przyczyną czy te dźwięki można jakośc właczyc czy coś padło.
A i jak sprawdzić czy samochód ma fabryczny alarm czy wogóle jakiś ma? Ponieważ po zamknięciu samochodu z pilota i otworzeniu drzwi z kluczyka brak jest sygnału alarmu. tzn nie wyje.Wydaje mi się że ta wersja powinna mieć alaram 1.6 fsi sport. Proszę o pomoc z góry wielkie dzięki



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów

Post autor: jhosef » wt cze 12, 2012 12:49

yasio83, potrzebujesz przeprowadzić test elementów wykonawczych licznika a dokładnie głośniczka. Potrzebujesz do tego kogoś z VCDS. Jeśli się nie odezwie to jest martwy. Wówczas wymiana.
yasio83 pisze: i jak sprawdzić czy samochód ma fabryczny alarm czy wogóle jakiś ma? Ponieważ po zamknięciu samochodu z pilota i otworzeniu drzwi z kluczyka brak jest sygnału alarmu. tzn nie wyje.Wydaje mi się że ta wersja powinna mieć alaram 1.6 fsi sport. Proszę o pomoc z góry wielkie dzięki
W VW alarm jest często tylko opcją. Przy alarmie powinieneś mieć na słupku B guzik do dezaktywacji czujek wnętrza no i same czujki.

Możesz szukać po kodach wyposażenia czy masz alarm fabryczny. Ale jak nie wyje to raczej nie masz. Alarm fabryczny wyłby po otwarciu drzwi mechanicznie jeśli w ciągu 20-30 sekund nie zostanie rozpoznany kluczyk przez immo.
Alarmy niefabryczne zazwyczaj wyją od razu po otwarciu mechanicznym drzwi.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów

Post autor: doggie » wt cze 12, 2012 18:08

Ponieważ po zamknięciu samochodu z pilota i otworzeniu drzwi z kluczyka brak jest sygnału alarmu.
zgodnie z Regulaminem Komisji Europejskiej w homologowanych autach w EU od kilku lat jest zakaz stosowania tzw. BIP-ów przy zamykaniu i otwieraniu auta, możesz mieć fabryczny autoalarm który w przypadku nieuprawnionego dostępu do auta zacznie wyć ale "bipać" nie powinien



yasio83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 09, 2012 17:17

Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów

Post autor: yasio83 » śr cze 13, 2012 07:07

Dzięki za podpowiedzi. Tylko co oznacza skrót VCDS i jak ewentualnie dostać się do tego głośniczka?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów

Post autor: jhosef » śr cze 13, 2012 08:09

yasio83 pisze:VCDS
To jest najpopularniejszy program diagnostyczny do nowszych VW. Następca VAG-COM.

Nie wyciągałem głośniczka z mk5 ale w zegarach VW zazwyczaj jest to podobnie.
Aby dostać się do głośniczka musisz wyciągnąć licznik. Wówczas rozbierasz licznik (Jest na zatrzaskach) i oczom ukarze się mniej więcej taki głośniczek:
Obrazek
To jest akurat z Polo 9N ale u Ciebie powinno być podobnie.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów

Post autor: doggie » śr cze 13, 2012 08:16

jhosef pisze:
Aby dostać się do głośniczka musisz wyciągnąć licznik.
dokładnie tak, dwie śrubki i licznik wyjęty, buzzer jest z tyłu licznika



yasio83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 09, 2012 17:17

Re: Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów

Post autor: yasio83 » śr cze 13, 2012 11:12

Dzięki za info. A tą operacje robimy na wyłączonym aku? Gdzie mozna kupić taki głośniczek i ile może kosztować?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów

Post autor: jhosef » śr cze 13, 2012 13:48

yasio83, nie sprawdzę Ci teraz czy element występuje jako część. Bardzo możliwe, że nie.
Na szczęście od czego jest allegro:
http://motoallegro.pl/glosniczek-buzer- ... 87656.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Po południu zerknę w Etkę.

Co do demontażu to prawidła pracy wskazują na to, że zabawa przy wiązce powinna odbywać się przy odpiętym aku.
(co prawda ja szarpałem ostatnio licznik bez ale tak się nie powinni :bajer: )



yasio83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 09, 2012 17:17

Problem z sygnałem komunikatów oraz kierunkowskazów

Post autor: yasio83 » śr cze 13, 2012 19:36

Dzięki za szybką pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości