Kontrolka ABS
: sob cze 02, 2012 10:58
Witam!
Wiem że temat jest oklepany jak koń po westernie . Ale mam drobne pytanie do specjalistów.
Od kilku dni wyświetla mi się kontrolka ABS (sprawdzono pod VAG: 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) Signal Outside Specifications).
Autko nie miało żadnych awaryjnych hamowań, czy innych przygód wpływających na system hamulcowy czy ABS.
Za pierwszym razem kontrolka pojawiła się zaraz po odpaleniu silnika - dojechałem do domu bez ABSu.
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu nie zgasła - pomógł reset przez VAGa. Bez gaszenia silnika było ok (czy ABS działał to nie wiem nie sprawdzałem )
Każde kolejne pojawienie się sygnalizacji ABS następowało po osiągnięciu prędkości 20km/h.
Z początku myślałem że to może być wina akumulatora - staruszek ledwo zipał (jak napięcie niższe niż 10V to sterownik świruje - wyczytałem w manualu serwisowym) - więc wymieniłem na nowy i zresetowałem błąd. a tu niespodzianka, 20 km.h i kontrolka się zapala ponownie. Zgodnie z tym co znalazłem na forum, sprawdziłem złącze modułu na obecność korozji(było czyste i suche).
Ale do rzeczy, zrobiłem sobie jeszcze test czujników prędkości obrotowej kół. Wszystkie działają, tylko martwią mnie ich wskazania.
Przy niektórych prędkościach (nie ma reguły) dwa z czterech lekko pływają (rozbieżność pomiędzy dwoma pozostałymi wynosi do 3 km/h). Moje pytanie brzmi czy i jaka może być odchyłka wskazań (wiem że najlepsza to 0 km/h ), czy system pozwala na jakąkolwiek odchyłkę?
Jeśli nie to zostanie mi sprawdzenie złączy przy czujnikach, niestety brak najazdu czy kanału to utrudni.
Z góry dziękuje za informacje
Autko to:
VolksWagen Golf IV
1.9 TDI (AHF) 99'
Wiem że temat jest oklepany jak koń po westernie . Ale mam drobne pytanie do specjalistów.
Od kilku dni wyświetla mi się kontrolka ABS (sprawdzono pod VAG: 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) Signal Outside Specifications).
Autko nie miało żadnych awaryjnych hamowań, czy innych przygód wpływających na system hamulcowy czy ABS.
Za pierwszym razem kontrolka pojawiła się zaraz po odpaleniu silnika - dojechałem do domu bez ABSu.
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu nie zgasła - pomógł reset przez VAGa. Bez gaszenia silnika było ok (czy ABS działał to nie wiem nie sprawdzałem )
Każde kolejne pojawienie się sygnalizacji ABS następowało po osiągnięciu prędkości 20km/h.
Z początku myślałem że to może być wina akumulatora - staruszek ledwo zipał (jak napięcie niższe niż 10V to sterownik świruje - wyczytałem w manualu serwisowym) - więc wymieniłem na nowy i zresetowałem błąd. a tu niespodzianka, 20 km.h i kontrolka się zapala ponownie. Zgodnie z tym co znalazłem na forum, sprawdziłem złącze modułu na obecność korozji(było czyste i suche).
Ale do rzeczy, zrobiłem sobie jeszcze test czujników prędkości obrotowej kół. Wszystkie działają, tylko martwią mnie ich wskazania.
Przy niektórych prędkościach (nie ma reguły) dwa z czterech lekko pływają (rozbieżność pomiędzy dwoma pozostałymi wynosi do 3 km/h). Moje pytanie brzmi czy i jaka może być odchyłka wskazań (wiem że najlepsza to 0 km/h ), czy system pozwala na jakąkolwiek odchyłkę?
Jeśli nie to zostanie mi sprawdzenie złączy przy czujnikach, niestety brak najazdu czy kanału to utrudni.
Z góry dziękuje za informacje
Autko to:
VolksWagen Golf IV
1.9 TDI (AHF) 99'