Problem z alternatorem VW Golf
: czw maja 31, 2012 12:44
Witam wszystkich, w Moim Golfiku IV 1,9 TDI zauważyłem bardzo dziwną rzecz, mianowicie po odpaleniu silnika mam ładowanie 14,2 V, jak się silnik nagrzeje to ładowanie spada mi do 13,6 V czasem jeszcze bardziej. Wszystko było by pięknie ale w zimę musze doładowywać ze 2 razy akumulator. Myślałem że coś mi rozładowywuje akumulator bo ładowanie zawsze sprawdzałem po odpaleniu silnika. Jak kupiłem 3 lata temu samochód to słabo to pamiętam bo nawet nie zwróciłem na to uwagi ale mechanik wspominał że mam słabe ładowanie. Rok temu padł mi zupełnie regulator wymieniłem go i myślałem że jest gitarka. Ale wczoraj po podłączeniu miernika okazało się że coś jest nie tak z lądowaniem.
Dzisiaj rozebrałem regulator, szczotki są piękne, gorzej z komutatorem jest dość mocna zużyty ale jeszcze jest, przeczyściłem wszystkie połączenia. Niestety nie udało mi się sprawdzić układu prostowniczego bo cyba końcówki są zgrzane z uzwojeniem :/ Czytałem że są różne objawy od uszkodzonego uzwojenia, po przez układ prostowniczy i regulator. Dziwna sprawa że napięcie ładowania spada po odpaleniu. Czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być ??
Dzisiaj rozebrałem regulator, szczotki są piękne, gorzej z komutatorem jest dość mocna zużyty ale jeszcze jest, przeczyściłem wszystkie połączenia. Niestety nie udało mi się sprawdzić układu prostowniczego bo cyba końcówki są zgrzane z uzwojeniem :/ Czytałem że są różne objawy od uszkodzonego uzwojenia, po przez układ prostowniczy i regulator. Dziwna sprawa że napięcie ładowania spada po odpaleniu. Czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być ??