Strona 1 z 1

Alternator 13,1 V / akumulator 12,3 V - jaka przyczyna?

: śr maja 16, 2012 10:28
autor: Poope
Witam,
Podczas pracy silnika mam ładowanie 13,1 V, po włączeniu świateł (szybkie obroty) napięcie ładowania spada ciut poniżej 13 V.
Po zagaszeniu silnika mam napięcie na akumulatorze 12,3 V.
Pasek i kółko paska OK.

Mam pytanie - czy w tych golfach alternator zawsze ładuje 13 V, czy jest w nim jakiś mankament? Jeśli tak, to jaki najczęściej? Czy szczotki, czy regulator napięcia?

Alternator 13,1 V / akumulator 12,3 V - jaka przyczyna?

: śr maja 16, 2012 11:02
autor: marcin7x5
Powinien ładować ok 14V. Prawdopodobnie regulator do wymiany. Ale sprawdź najpierw napięcie na wyjściu z alternatora bo może jest cos nie tak z przewodem idącym do aku. Jeżeli na altku tez będzie 13 to do sprawdzenia altek/regulator napięcia.

Alternator 13,1 V / akumulator 12,3 V - jaka przyczyna?

: śr maja 16, 2012 11:26
autor: Robsonnnn
rowniez bym stawial na regulator :) ale szczotki tez sprawdz

Alternator 13,1 V / akumulator 12,3 V - jaka przyczyna?

: śr maja 16, 2012 12:23
autor: Poope
Mam jeszcze pytanie, gdzie tam jest regulator napięcia i ew. jak wygląda? (w sklepie gość pokazywał zdjęcie na monitorze, a ja nie mam pojęcia... To było to, link: http://www.walbro.pl/katalog/a_a_121_41 ... ra%29.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Czy trzeba demontować cały alternator żeby go wymienić? EDIT: jest na forum, sorry za pośpieszne zapytanie :cool: (http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194246" onclick="window.open(this.href);return false;)
Obrazek
Trzeba zdjąć plastikową osłonę, i tam go widać.

ps: mój alternator to BOSH nr kat. 0 986 034 220

OK, dzięki za podpowiedzi, temat do zamknięcia
:grin: