Strona 1 z 1

nie pali, nie ma kierunków itd...

: śr kwie 11, 2012 09:03
autor: misio4you
Witam, proszę o pomoc!!

Auto golf III 94 rok 2l benzyna..
Problem jest taki, że auto nie odpala, po przekręceniu stacyjki słychać że przekaźnik jakiś działa ale nic się nie dzieje... Żadna kontrolka nie świeci na liczniku.
Dodam też że nie działa klakson, i kierunkowskazy...!!

Awaryjne działąją, światła krótkie długie też są, wentylator i światło wewnętrzne jest, oraz centalny zamek działa...
Wymiana stacyjki nie pomogła....

Proszę o jakieś pomysły...

nie pali, nie ma kierunków itd...

: śr kwie 11, 2012 11:00
autor: Zico63b
Kostka stacyjki: Przed kupnem próba - we wtyku stacyjki, na kolumnie kierowniczej dotknąć ostrożnie czarny z czerwonym, kontrolki mają się pojawić.

Re: nie pali, nie ma kierunków itd...

: śr kwie 11, 2012 11:08
autor: misio4you
misio4you pisze: Wymiana stacyjki nie pomogła....

kostaka kupiona nowa i jest ten sam efekt, więc to nie wina stacyjki... nic nie świeci

nie pali, nie ma kierunków itd...

: śr kwie 11, 2012 12:05
autor: misio4you
dodam że bezpieczniki są ok....
tak jakby prądu nie dostawała stacyjka, czy jakoś tak, albo jakiegoś zasilania brakuje.....
pompa paliwa też się nie odzywa

nie pali, nie ma kierunków itd...

: śr kwie 11, 2012 12:56
autor: skaktus
Więc należy sprawdzić całą instalację, zaczynając od skrzynki bezpieczników - czy nie doszło do poluzowania blokady i wypadnięcia któregoś wtyku ?

Re: nie pali, nie ma kierunków itd...

: śr kwie 11, 2012 13:08
autor: misio4you
skaktus pisze:Więc należy sprawdzić całą instalację, zaczynając od skrzynki bezpieczników - czy nie doszło do poluzowania blokady i wypadnięcia któregoś wtyku ?

jakiej blokady.....

nie pali, nie ma kierunków itd...

: śr kwie 11, 2012 16:37
autor: Zico63b
Kolega Skaktus ma na myśli takie języczki na kazdym z konektorków, by konektorek nie wysuwał się przy wkładaniu wtyczki. Po prostu - czy konektory WE WTYCZCE są równo wysunięte .
Stacyjka prąd dostaje, skoro są reflektory i dmuchawa.

Porady step by step:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... k3+stacyjk*" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.golf3.pl/kostka-stacyjki-wymiana-vt40948.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
...i jeszcze wiele innych po wpisaniu w googla "wymiana kostki stacyjki Golf 3".

Czy po złączeniu czarnego z czerwonym kontrolki ożyły? To, jak piszą Koledzy, mechaniczne uszkodzenie stacyjki tym razem, nie samej kostki; szkoda, że mając to rozebrane w rękach, nie spojrzał Kolega co tam się dzieje.

nie pali, nie ma kierunków itd...

: śr kwie 11, 2012 16:51
autor: misio4you
Kolega Skaktus ma na myśli takie języczki na kazdym z konektorków, by konektorek nie wysuwał się przy wkładaniu wtyczki. Po prostu - czy konektory WE WTYCZCE są równo wysunięte .
Stacyjka prąd dostaje, skoro są reflektory i dmuchawa.
ale nie ma kierunkowskazów i klaksonu, podświetlanie licznika (kontrolek) nie dział...
więc nie dostaje za dużo tego prądu....

pomysł na jakiś przekaźnik?

nie pali, nie ma kierunków itd...

: śr kwie 11, 2012 17:01
autor: Zico63b
misio4you pisze:więc nie dostaje za dużo tego prądu....
Dostaje dość.
Błąd myślenia:
Do stacyjki przychodzi prąd czerwonym (stały plus). Z niej jest rozdzielany według wymagań pojazdu RÓŻNYMI stykami na różne obwody. Jednym czyli z 15 (na kostce są cyferki) na te kierunki, sygnał i zapłon (to nie działa); drugim na reflektory i dmuchawę, grzanie szyby itd to jest tzw "X" - pisałem to samo dwa razy na dwóch forach!
Przekaźnika na linii zapłonu (15) nie stosuje się.

No i złączał Kolega te kable? Bo do niczego nie dojdziemy.
Albo zrobić tak:
Obrazek
Po przekręcaniu śrubokrętem będzie wiadomo co jest.
Jest też możliwość że jest tam niefabryczny (bo fabryczny też odcina, ale kierunkowskazy zostają!) alarm czy jakieś odcięcie typu domowy "immobiliser" (fabryczny też inaczej zadziała).
Można też prześledzić całą drogę czarnego przewodu od wtyczki kostki aż po czerwoną wtyczkę skrzynki bezpieczników H1 pin 4 według:
http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DS28" onclick="window.open(this.href);return false;
co jednak zdarza się niebywale rzadko, by tam się rozpięło. No i jeszcze pozostają myszy :kac:

Re: nie pali, nie ma kierunków itd...

: śr kwie 11, 2012 17:35
autor: misio4you
Zico63b pisze:
No i złączał Kolega te kable? Bo do niczego nie dojdziemy.
Albo zrobić tak:
Obrazek
Po przekręcaniu śrubokrętem będzie wiadomo co jest.
Jest też możliwość że jest tam niefabryczny (bo fabryczny też odcina, ale kierunkowskazy zostają!) alarm czy jakieś odcięcie typu domowy "immobiliser" (fabryczny też inaczej zadziała).
Można też prześledzić całą drogę czarnego przewodu od wtyczki kostki aż po czerwoną wtyczkę skrzynki bezpieczników H1 pin 4 według:
http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DS28" onclick="window.open(this.href);return false;
co jednak zdarza się niebywale rzadko, by tam się rozpięło. No i jeszcze pozostają myszy :kac:

Więc nie złączałem na krótko w tej kostce, ale kupione została nowe gniazdo i tak jak na fotce śrubokręt w ruch, nie zadziałało więc powiedzmy że przy stacyjce ok...
Aha podczas prób przez 2-3 godziny dwa razy mrógły kontrolki na ułamek sek....

nie pali, nie ma kierunków itd...

: śr kwie 11, 2012 17:42
autor: Zico63b
Czyli jednak coś "po drodze". Wiązka idzie od wtyczki stacyjki do skrzynki. Po drodze nie ma już żadnych złącz:
Obrazek
Z rosyjskiej strony o VW.