Strona 1 z 1

Wymiana modułu komfortu (sterownika) i problem z centralką

: pt kwie 06, 2012 21:07
autor: XySieK
Witam
Panowie mam taki problem, na wstępnie moze zaczne od tego że mamy już powyżej uszu Golfa III na wypasie :jezor:
Sypie się wszystko po kolei co związane z elektryką, ale do rzeczy

Padł sterownik od szyb ten w lewych drzwiach kierowcy (szyby same zjechały na dół i nie dało się ich zasunać - po rozebraniu okazało się że faktycznie cała płytka jest pognita)

Kupiłem od kolegi z forum ten sam sterownik o tym samym nr, dzisiaj paczka dotarła więc zamontowałem to i co??
I lipa, centralny działa, ale pompka do centralnego ma straszny opór, wyje dobrą minutę i ledwo buczy a przy tym robi takie ciśnienie że aż syczy w lewych przednich drzwiach (choć przewodu nie zwala z siłownika).
Do czasu awari tamtego sterownika centralny działał jak należy

Prosze o wskazówki, co to może byc, muszę coś z tym zrobic bo pompke szybko diabli wezmą, czy może byc opcja że ten sterownik który kupiłem też jest uszkodzony i przez niego tam pompka tak świruje??

pozdrawiam

Wymiana modułu komfortu (sterownika) i problem z centralką

: pt kwie 06, 2012 22:57
autor: yank
sprawdź przewody elektr. w drzwiach i węzyk pompki moze zsunął sie w przelotce która ma łączenie własnie w drzwiach

Wymiana modułu komfortu (sterownika) i problem z centralką

: sob kwie 07, 2012 09:55
autor: XySieK
Kable są ok, nie wygląda na to żeby coś było nie tak, centralny ZAMYKA NORMALNIE - rygle idą w dół - pompka przestaje pracować
Natomiast przy otwieraniu także otwiera się wszystko normalnie, tylko że pompka pracuje bardzo długo, coś stawia jej opór i robi duże ciśnienie aż syczy w drzwiach kierowcy. Czy może to być sprawa tego całego sterownika w drzwiach??

Wymiana modułu komfortu (sterownika) i problem z centralką

: sob kwie 07, 2012 10:23
autor: agrala
Masz uszkodzony silownik w drzwiach lub jest gdzies dziura.
Skoro zamyka i otwiera to jest ok, z tym syczeniem chodzi o to ze jest dziura i gdy sterownik widzi nieszczelnosc to pompka chodzi dluzej.
Rozbierz drzwi i znajdz gdzie syczy to rozwiazes problem.

Wymiana modułu komfortu (sterownika) i problem z centralką

: sob kwie 07, 2012 13:07
autor: XySieK
Syczy przy samej końcówke która nachodzi na siłownik, ale czego pompka robi taki straszne ciśnienie jak zamek się już zamknie??
syczy dlatego że robi duużo ciśnienie i aż puszcza na końcówce od przewodu od centralnego.

Wymiana modułu komfortu (sterownika) i problem z centralką

: sob kwie 07, 2012 19:14
autor: Bednarus
Sprawdź przewód, który idzie do czujnika w drzwiach umieszczonym przy ryglu. Może podczas grzebania z szybą go uszkodziłeś albo wtyk się od niego wypiął. Wtedy pompka by robiła takie cuda, bo by nie dostawała sygnału, że rygiel poszedł na dół.

Wymiana modułu komfortu (sterownika) i problem z centralką

: sob kwie 14, 2012 21:41
autor: XySieK
No więc sprawdziłem wreszcie te przewody i wszystko jest w porządku, za to jakie ciekawe zjawisko zauwazyłem.
Sciągnąłem tapicerke i tak się bawiłem, ściągnąłem przewód od siłownika lewych przednich drzwi i zatkałem palcem - rygiel palcem w dół, pompka ledwie wyła i zdarło przewód od siłownika tylnej klapy..... czemu ona robi takie masakryczne ciśnienie i nie wyłącza sie mimo że wszystkie zamki otwiera i zamyka prawidłowo?? ... to nie jest normalne....
Może podpowiecie gdzie szukać przyczyny?

Wymiana modułu komfortu (sterownika) i problem z centralką

: śr kwie 18, 2012 19:45
autor: Bednarus
Przy każdym ryglu jest czujnik, który informuje pompkę, że rygiel jest na dole w przypadku, gdy zamykasz auto lub rygiel jest u góry w przypadku, gdy otwierasz auto. Wydaje mi się, że któryś z tych czujników nie podaje sygnału, że rygiel jet na dole ( lub u góry, zależnie czy otwierasz czy zamykasz) i pompka cały czas pracuje, bo nie widzi że rygiel zmienił pozycję. Niestety nie mogę znaleźć właściwego schematu centralnego zamka, żeby sprawdzić jaka jest zasada działania, czy tam jest sygnał w postaci masy, czy +12V.

Wymiana modułu komfortu (sterownika) i problem z centralką

: śr kwie 18, 2012 21:49
autor: agrala
Widziales kiedys w tylnych drzwiach w silownikach styki? Tam nic nie ma i nie do tego sluza te w przednich drzwiach. Sluza one tylko do sterownia zamka kiedy zamykasz z kluczyka.
Jezeli pompka sie nie wylacza po chwili a uklad w aucie jest szczelny to uszkodozna jest pompka. W pompce jest czujnik ktory wylacza ja gdy nabije odpowiednie cisnienie/podcisnienie. Przyjzyj sie jej jak ja rozbierzesz a moze znajdziesz to o czym mowie.

Wymiana modułu komfortu (sterownika) i problem z centralką

: czw kwie 19, 2012 20:40
autor: Bednarus
Nie mogę sprawdzić osobiście, bo mam dostęp tylko do aut 3 drzwiowych. Ale kiedyś ktoś zamieścił schemat, gdzie były takie czujniki, o których napisałem wcześniej, przy każdym ryglu.