Strona 1 z 2
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 20:19
autor: Domcioo20
Siema wszystkim. Mam malutki problem z centralka odpalania. Ogolnie dziala jak należy, ale chodzi mi o sygnał 12V po odpaleniu silnika. Aktualnie mam podłączone pod kontrolke ładowania (pin 12 wtyczki niebieskiej, kabelek niebieski). Jest tam co prawda +12V, ale nie stety wartość wolno rośnie. I kiedy silnik jest już odpalony, jest tam 10V... Czyli centralka kręci jeszcze ok 2s rozrusznikiem po odpaleniu silnika i czeka na 12V... Czy mogę gdzieś jeszcze znależć taki sygnał? Najlepiej żeby był w kostkach przy zegarach, jesli nie prosze o inne propozycje. Z góry dzieki : )
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 20:22
autor: slawek987
Na wzbudzeniu alternatora, o ile się nie mylę to niebieski kabel (który idzie do alternatora). A jak chcesz 12V w kabinie po odpaleniu to masz przy stacyjce.
Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 20:42
autor: Domcioo20
slawek987 pisze:Na wzbudzeniu alternatora, o ile się nie mylę to niebieski kabel (który idzie do alternatora). A jak chcesz 12V w kabinie po odpaleniu to masz przy stacyjce.
Tak właśnie mam wpięty w ten przewodzik od alternatora, ale nie stety jest zly bo napiecie wzrasta zbyt wolno... Aha. ale bedzie na pewno w stacyjce? Jesli nie bedzie klucza? O ktorym przewodzie mówisz?
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 20:59
autor: slawek987
W stacyjce będzie dopiero chyba po zapłonie i musi być kluczyk, tak mi się wydaje ale nie jestem pewien.
Domcioo20 pisze:...napiecie wzrasta zbyt wolno
Co masz na myśli mówiąc, że napięcie wzrasta zbyt wolno??? chodzi o to że zbyt późno pojawia się prąd???
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 20:59
autor: agrala
Nie ma nigdzie w aucie +12V po odpaleniu silnika oprocz tego niebieskiego przewodu.
W stacyjce nie ma takiego przewodu, jest 12V po przekreceniu kluczyka ktore znika podczas rozruchu silnika i po zakonczeniu rozruchu znow sie pojawia.
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 21:05
autor: slawek987
agrala pisze:jest 12V po przekreceniu kluczyka ktore znika podczas rozruchu silnika i po zakonczeniu rozruchu znow sie pojawia.
agrala, o tym właśnie myślałem
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 21:22
autor: Zico63b
Co to Koledzy opowiadają?
Jest przewód, na którym jest napięcie od chwili przekręcenia na "zapłon" (kontrolki zaświecają się) do wyłączenia silnika - CZARNY.
Można też wykorzystać ten niebieski od "wzbudzenia" alternatora, lecz nie "na żywo" a dobrze dobranym przekaźnikiem, zaczynającym pracę czyli przełączającym przy wymaganym przez nas napięciu (do uzyskania przez odpowiednie doginanie kotwiczki w środku przekaźnika).
Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 21:36
autor: Domcioo20
slawek987 pisze:W stacyjce będzie dopiero chyba po zapłonie i musi być kluczyk, tak mi się wydaje ale nie jestem pewien.
Domcioo20 pisze:...napiecie wzrasta zbyt wolno
Co masz na myśli mówiąc, że napięcie wzrasta zbyt wolno??? chodzi o to że zbyt późno pojawia się prąd???
Centralka rozłącza rozrusznik przy 12V. Na tym przewodzie jest 12, ale wzrasta wolno. Tzn ze kiedy silnik już jest załączony, na przewodzie tym jest ok 10V, a dopiero po 2s 12. No i tu jest problem, ponieważ rozrusznik chodzi jeszcze 2 senundy po tym jak silnik jest odpalony. Chyba nie zakręciłem mocno i wiecie o co kaman.
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 21:47
autor: Qto
spróbuj pociągnąć prosto od alternatora grubszy przewód niż ten oryginalny...może uda się urwać coś z tego czasu. Na razie podłącz dla próby "na krótko"...jak będzie coś lepiej to ewentualnie podłączysz na stałe.
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 21:53
autor: Zico63b
A może sprawdzić ten alternator - coś późno faktycznie wzrasta napięcie.
A tak ogólnie, chodzi o zdalne odpalenie i "wiedzę" centralki o uruchomieniu się silnika? To może skierować się w stronę czujnika niskiego (bo są dwa) ciśnienia oleju i jego jakoś wykorzystać?
Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 21:59
autor: Domcioo20
Zico63b pisze:A może sprawdzić ten alternator - coś późno faktycznie wzrasta napięcie.
A tak ogólnie, chodzi o zdalne odpalenie i "wiedzę" centralki o uruchomieniu się silnika? To może skierować się w stronę czujnika niskiego (bo są dwa) ciśnienia oleju i jego jakoś wykorzystać?
No właśnie. Z tego co czytalem +12V może być np : z obrotomierza, cewki zapłonowej lub po prostu z kontrolki ciśnienia oleju. Ale gdzie je znależc? Nie mam ukladu tych kostek przy stacyjce i lipa... W ciemno troszke nie widzi mi sie wszystkiego po kolei sprawdzac.
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 22:23
autor: Zico63b
Te dwa to jeszcze w "trójce"; w IV jest jeden, ale nie takie ważne...
W IV-ce to czujnik do którego dochodzi zielono-czarny przewód i taki sam kolor wchodzi w niebieskie złącze zegarów, pin "10". Sprawdzić po odpięciu wtyku na czujniku, ale chyba jest normalnie, na postoju zwarty i uruchomienie silnika oraz wzrost ciśnienia otwierają styki. Jeśli tak, to poprzez diody (dla odseparowania od instalacji pojazdu) mógłby włączać przekaźnik. Spróbować warto.
Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 22:33
autor: Domcioo20
Zico63b pisze:Te dwa to jeszcze w "trójce"; w IV jest jeden, ale nie takie ważne...
W IV-ce to czujnik do którego dochodzi zielono-czarny przewód i taki sam kolor wchodzi w niebieskie złącze zegarów, pin "10". Sprawdzić po odpięciu wtyku na czujniku, ale chyba jest normalnie, na postoju zwarty i uruchomienie silnika oraz wzrost ciśnienia otwierają styki. Jeśli tak, to poprzez diody (dla odseparowania od instalacji pojazdu) mógłby włączać przekaźnik. Spróbować warto.
Nie za bardzo rozumiem. Mam sprawdzic te 12V na pinie 10. przewód zielono-czarny złącza niebieskiego. A reszty nie kumam...
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
: śr mar 28, 2012 22:47
autor: Zico63b
Na silniku jest czujnik, do którego dochodzi jeden kabelek takiego właśnie koloru. Odpinamy od niego wtyk i sprawdzamy czujnik czy na niepracującym silniku jest on zwarty do masy. Jeśli tak, to przy zegarach też odnajdujemy ten przewód i można go wykorzystać.
Jeśli Kolega nie bardzo zna zasadę, jak można by go podłączyć, obawiam się o całość wiedzy Kolegi w elektryce i by Kolega nie uczynił krzywdy autu, np przez pomyłkę w podłączeniach.
Mogę coś wyrysować, jakiś schemacik - lecz co z tymi zastrzeżeniami.
Powiedzmy, coś takiego: