Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: Domcioo20 » wt mar 13, 2012 15:41

Siema wszystkim. Orientuje się z was ktoś gdzie moge znależc kable kontrolek, które wyświetlane są na zegarach? np. zaciągniętego hamulca ręcznego i kontrolki ladowania ? Zeby się podłączyć trzeba wyjąc zegary?



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: iigAlisArr » wt mar 13, 2012 16:02

Trzeba wyjąć bo wtyczki są z tyłu licznika.
Takie info mam:
Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych - samochody od modelu roku 2000
Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie

1 - Zacisk 15
2 - Zużycie klocków hamulcowych
3 - Wyjście prędkościomierza 1
4 - Zasilanie 5 V
5 - Czujnik poziomu paliwa
6 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa OBD 2
7 - Zacisk 31 (masa czujnika)
8 - Temperatura płynu chłodzącego
9 - Zacisk 31 (masa obciążająca)
10 - Ciśnienie oleju (wysokie)
11 - Sygnał liczby obrotów
12 - Wyłączenie klimatyzacji
13 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika / kontrola rozgrzewania świec żarowych
14 - Regulacja poziomu
15 - Zacisk 58d
16 - Kierunkowskaz przyczepy
17 - Światła drogowe
18 - Kierunkowskaz lewy
19 - wolne
20 - Zacisk 58s
21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy
22 - Niedobór płynu chłodzącego
23 - Zacisk 30
24 - Zacisk 31 (masa obciążająca)
25 - Sygnał zużycia
26 - Światło postojowe po prawej stronie
27 - Światło postojowe po lewej stronie
28 - Wejście prędkościomierza
29 - Niedobór płynu hamulcowego
30 - Styk S
31 - Wyjście prędkościomierza 2
32 - ESP/ASR


Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone

1 - wolne
2 - Transponder
3 - Zewnętrzny czujnik fotoelektryczny
4 - wolne
5 - Przewód W
6 - Sygnał centralnego zamka
7 - Kierunkowskaz prawy
8 - Brzęczyk zewnętrzny
9 - Zewnętrzny gong
10 - Poduszka bezpieczeństwa
11 - Komunikat o czasie postoju
12 - Zacisk 61
13 - Hamulec postojowy
14 - CHECK
15 - Poziom oleju / temperatura oleju
16 - Ciśnienie oleju w filtrze
17 - Transponder 2
18 - Magistrala CAN High (napęd)
19 - Magistrala CAN Low (napęd)
20 - wolne
21 - ABS
22 - Magistrala CAN High (system Komfort)
23 - Magistrala CAN Low (system Komfort)
24 - wolne
25 - Pokrywa przedziału silnikowego
26 - wolne
27 - Zamek pasa bezpieczeństwa
28 - Przewód K
29 - Wejście temperatury zewnętrznej
30 - Zacisk 58de
31 - Wskaźnik zakresów przełączania
32 - LWR
A tu z innego forum po angolsku:
2k2 model, Golf/Jetta(Bora) - euro(probably same for US)
32 pin connector, blue: MFD NAVI connections in BOLD
1 - terminal 15 positive
2 - warning lamp for turn signal, right
3 - ouptut signal 1 from speedo AKA, speed signal(needed for NAVI install)
4 - warning lamp for trailer towing
5 - fuel gauge
6 - airbag
7 - terminal 31, sender earth
8 - coolant temp gauge
9 - terminal 31, earth
10 - oil pressure switch
11 - vacant
12 - warning lamp for alternator, terminal 61
13 - backrest lock warning lamp (certain countries only)
14 - warning lamp for rear fog light
15 - vacant
16 - open tailgate/boot lid warning lamp (CCO)
17 - warning lamp for main beam, terminal 56a
18 - warning lamp for turn signal. left
19 - ABS
20 - dash panel insert illumination, terminal 58b (needed for NAVI install)
21 - signal for driver's door open
22 - coolant shortage indicator
23 - terminal 30, positive
24 - terminal 31, earth
25 - self diagnosis/K-wire (needed for NAVI install)
26 - parking light right, signal for "lights on" warning buzzer
27 - parking light left, signal for "lights on" warning buzzer
28 - input signal to electronic speedo
29 - warning lamp for brake system
30 - S-contact (needed for Navi install)
31 - Seat-belt warning system
32 - vacant



2k2 model, Golf/Jetta (Bora) - euro:
32-pin, green:
1 - vacant
2 - reading coil for immo 1
3 - warning lamp for side lights
4 - data bus (CAN), screening for input signals
5 - W-wire
6 - washer fluid shortage
7 - brake pad wear
8 - vacant (CAN + High) connect to T23/9 of the ccm**pre 2002, Immo II cars only.
9 - vacant (CAN - Low) connect to T23/6 of the ccm** pre 2002, Immo II cars only.
10 - vacant
11 - signal for vehicle stationary
12 - aircon system cut-off
13 - warning lamp for hand brake
14 - warning lamp for ASR/ESP
15 - vacant
16 - vacant
17 - reading coil for immo 2
18 - oil temp & level warning signals
19 - data bus (CAN), high input signal
20 - data bus (CAN), low input signal
21 - vacant
22 - bonnet switch input signal (connect to T15/5 of the CCM)
23 - MFI call up button, top
24 - MFI call up button, bottom
25 - MFI memory switch - reset
26 - ambient temp input signal
27 - data bus (CAN), high output signal
28 - data bus (CAN), low output signal
29 - vacant
30 - clock**
31 - data**
32 - enable**


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: Domcioo20 » wt mar 13, 2012 16:15

No dobra. Ale mi tylko i wyłącznie chodzi o sygnał... Potrzebne mi to będzie do odpalania na pilot. I potrzeba mi czujnika ręcznego (chciałem wpiąć się w kontrolkę recznego) tak żeby podawało mase, oraz jakiegos wyjscia podajacego +12V po uruchomieniu (kontrolka ładowania). No i nie za bardzo widzi mi sie wyciąganie zegarów. Macie jakis inny pomysl?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: Qto » wt mar 13, 2012 16:43

Domcioo20 pisze:No i nie za bardzo widzi mi sie wyciąganie zegarów. Macie jakis inny pomysl?
no jak nie chce Ci się odkręcić dwóch śrubek...to możesz rozbierać plastiki pod kierownicą i rozbebeszyć wiązki...znaleźć kable odpowiedniego koloru i podłączyć co chcesz :bigok:
Kolory mogę podać jakbyś potrzebował...tylko rocznik auta daj



Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Re: Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: Domcioo20 » wt mar 13, 2012 17:38

Qto pisze:
Domcioo20 pisze:No i nie za bardzo widzi mi sie wyciąganie zegarów. Macie jakis inny pomysl?
no jak nie chce Ci się odkręcić dwóch śrubek...to możesz rozbierać plastiki pod kierownicą i rozbebeszyć wiązki...znaleźć kable odpowiedniego koloru i podłączyć co chcesz :bigok:
Kolory mogę podać jakbyś potrzebował...tylko rocznik auta daj
Nie widziałem że wystarczy 2 srubki odkręcić. Znaczy tak. Pisalem wyżej czego potrzebuje. Jesli będzie to przy zegarach to ok. Ale jeśli nie to będe musiał szukać w wiązkach. Musze mieć hamulec ręczny - kontrolka lub kabel, najlepiej zeby podawał (a) minus jesli jest zaciągniety, i przewód lub kontrolka, która podaje +12V po uruchomieniu silnika. Skad te rzeczy wziąc najlepiej?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: Qto » wt mar 13, 2012 18:19

Domcioo20 pisze:Jesli będzie to przy zegarach to ok
będzie...
...tylko pamiętaj, że są to cienkie kabelki...0,35mm...jako sygnał ok, jako zasilanie czegoś już nie bardzo...ale z tego co piszesz tylko o sygnał do centralki chodzi



Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: Domcioo20 » wt mar 13, 2012 18:38

No właśnie. Tylko kolega podał mi opis OD MODELU 2000r... A ja mam 1998:D. Ma to jakieś znaczenie?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: agrala » wt mar 13, 2012 20:45

Wydaje mi sie ze podlaczasz alarm w ktorym jest opcja odpalania z pilota.
Wiesz o tym ze masz immo w aucie i zeby ta opcja z pilota dzialala musisz miec kluczyk w stacyjce lub wyjety transponder i przylozony do petli przy stacyjce?



Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Re: Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: Domcioo20 » wt mar 13, 2012 20:46

agrala pisze:Wydaje mi sie ze podlaczasz alarm w ktorym jest opcja odpalania z pilota.
Wiesz o tym ze masz immo w aucie i zeby ta opcja z pilota dzialala musisz miec kluczyk w stacyjce lub wyjety transponder i przylozony do petli przy stacyjce?
No właśnie nie mam immo... mam normalny kluczyk, bez zadnych bebechow.



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: iigAlisArr » wt mar 13, 2012 20:54

Z tego co wiem to każdy G4 ma immo fabrycznie, nawet w normalnym kluczu.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: Domcioo20 » wt mar 13, 2012 21:26

Hmm... Jeśli chodzi o immo musi w kluczu byc bateria prawda? A u mnie takowej nie ma... Mam pojedynczy klucz, bez zadnych przyciskow, taki z latarka. Ale baterii w nim nie ma i jakos auto odpala... Wiec raczej nie w kazdym musi byc immo...



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: Qto » wt mar 13, 2012 21:33

Domcioo20, masz immo na 100%. Nie kombinuj, że musi być bateria itp... tylko czytaj co Koledzy na forum piszą.



Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: Domcioo20 » wt mar 13, 2012 21:36

No ale powiedz mi jak poznac czy mam immo czy tez nie?



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Kontrolki w zegarach a podłączanie.

Post autor: iigAlisArr » wt mar 13, 2012 21:39

Domcioo20 pisze:jak poznac czy mam immo
Po tym, że masz kluczyk. :los2: A serio to naprawdę każde mk4 ma immo co potwierdził po mnie Qto.
Ostatnio zmieniony wt mar 13, 2012 21:42 przez iigAlisArr, łącznie zmieniany 1 raz.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości