Strona 1 z 2

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: pt mar 02, 2012 23:16
autor: ksiadzt
Witam
Koledzy jest szybka pilna sprawa. Walcze z wiązką silnika u kolegi silnik siedział tam 1,6rf dorwał pn i jest już w budzie, ale w aucie jest nowa skrzynka a od pn stara ,znalazłem opis w necie ale nie po polsku jakoś rozszyfrowałem i okazało sie że coś działa a coś nie.
Problem jest w tym że nie ma iskry zle podpięte kable od sterowania
korzystałem z tego
fotki/serwis/schemat/skrzynka%20bezpiecznik%C3%B3w%20nowy%20typ%20mk2_pliki/translate_p.htm

fotki/serwis/schemat/skrzynka%20bezpiecznik%C3%B3w%20stary%20typ%20mk2_pliki/translate_p.htm
teraz odnalazłem w pl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=440480" onclick="window.open(this.href);return false;
więc nowy typ by był ale stary gdyby mógł ktoś mnie oswiecic jak to ma być połączone :rozpacz:

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: sob mar 03, 2012 01:36
autor: Haki
Napisz do kolegi grg474 myślę ,że pomoże .. on dobry jest w te klocki i posiada dużo wiedzy w temacie elektryki - schematów ...

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: sob mar 03, 2012 01:44
autor: Qto
http://www.a2resource.com/electrical/electrical.html" onclick="window.open(this.href);return false; - tu zaglądałeś ??

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: sob mar 03, 2012 01:55
autor: ksiadzt
ok dzięki Haki,
Qto, własnie linki które nie działają wyżej są do tego i nie mogę zgrać do konca tej nowej instalacji z starą :(

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: sob mar 03, 2012 11:28
autor: Johnatan
odezwij się wieczorem na gg. Odzyskam mój skoroszyt biblijny o PN i ci wszystko powiem.

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: sob mar 03, 2012 12:12
autor: ksiadzt
ok dzięki wielkie tym czasem będe próbował o własnych siłach :/

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: sob mar 03, 2012 12:12
autor: Paweł Marek
http://a2resource.com/electrical/CE1.html" onclick="window.open(this.href);return false; działają ale bardziej przyda ci się opis jak "wyizolować" podpięcie gaźnika i sterownika do instalacji starego typu bez grzebania się w skrzynce, kolega Johnatan napewno Ci w tym pomoze. Z tym że ten problem z brakiem iskry - to jakby inny problem nie ma powiązania sterownika silnika z układem zapłonowym w tym silniku. Masz tylko halla, moduł, cewkę do sprawdzenia czy sa zasilane.

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: sob mar 03, 2012 12:57
autor: grg474

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: sob mar 03, 2012 20:49
autor: ksiadzt
ok wszystko połączyłem po raz kolejny niby wszystko ok niby na module jest
4 masa
2 zasilanie po stacyjce
5 to zasilanie halla +
3 zasilanie halla -
6 sygnal z halla
1 sygnal sterowania na cewke. i tu jest pytanie bo jak sprawdzam ten kabel to nic na nim nie ma :/ auto mu potrzebne do pracy a ja nie daje rady :banghead:

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: sob mar 03, 2012 20:56
autor: Johnatan
Paweł Marek pisze:kolega Johnatan napewno Ci w tym pomoze.
Robiłem osobiście SWAP na PN i osobiście odbudowywałem kompletną wiąske Ecotronic pierburg 2ee bo był makaron że szok. jakbyś był bliżej to bym podleciał i reanimowałbym ci pacjenta ale ja nie mam opcji dojazdu do ciebie choć to zaledwie kilkadziesiąt KM. Podbij na gg

Do cewki zapłonowej ma iśc tak.

Zielony kabelek (w tej wtyczce do cewki na 2piny) ma iść do styku od małego modułu zapłonowego nad ECU. jeżeli wypniesz kość z tego modułu, obrucisz stykami tej kości ku sobie a spinka blaszana bedzie skierowana w dół, to ten zielony kabelek ma być podłączony ze stykiem tej kości z prawej strony. Pierwszy pin z prawej strony.
Następnie, następne styki cewki zapłonowej te 3 piny połączone razem to:
1 przewód ma iść do ECU na pin 13sty. ( szeroka część kości ECU w górę i liczymy od lewej 13sty)
2 przewód ma iść znów do modułu zapłonowego ( tak jak ci kazałem obrócić kość to od prawej strony styk 4ty, czyli środkowy
(reszta przewodów nie jest istotna dla chodzenia silnika)

Wracająć do wtyczki na 2 kable od cewki to czerwony odpowiada za obrotomierz, brak jego nie spowoduje zgaśnięcia silnika

masz cały schemat cewki

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: ndz mar 04, 2012 16:13
autor: ksiadzt
tak z obrotkiem to wiem do cewki u nas idą takie kable
czarny podwójny na 15 czarny pojedynczy też 15 i czerwono czarny (obrotek) pod - i zielony od modułu
kostki do skrzynki połączyłem tak

stary typ nowy
1 niski olej g2-10
2 Knock Sensor Control Unit, :grin: g2-04

9 wycieraczka
12 wycieraczka
13 Olej silnikowy Temperatura Nadawca (podgrzewania, olej napędowy), Knock Control Unit (16 zaworów), Digifant ECU, automatycznej przepustnicy (Carb., tylko Europa) g1-03 ?

16 wsteczny f-6
17 wycieraczka
19 wsteczny f-7
20 wycieraczka
21 wysokie cisnienie oleju g2-11
22 wycieraczka
23 cewka pin 15 g1-04 ?
24 rozrusznik f-1
26 pin 1 g1-12 ?
29 temp płynu chłodnicy g2-3
dziś jak narazie poskładam to tak ale i tak wszystkiego nie wiem :/

no i są jeszcze 2 + i dwie masy na osobnych kablach

ok kolejna klęska :banghead:
ale z tego co widzę to niby na module jest wszystko ok jutro sprawdze czy sygnał z hala idzie :)
ok pany moduł był trafiony iskra jest auto nie pali :(
przy wkładaniu silnika na gazniku na samej gurze jak sie stoi przed komorą to po prawej stronie wchodzi wężyk i tam jest taka kostka ona sie urwała czy to może być to ? jakiś zawór czy cos ?

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: pn mar 05, 2012 00:23
autor: Johnatan
ksiadzt pisze:jakiś zawór czy cos ?
to jest zawór oparów paliwa. Jak nie odpala to sprawdzić czy jest 12V na zaworku z przod gaźnika, to jest zawór paliwa. Sprawdzić czy działa przesłona wstępna

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: pn mar 05, 2012 13:32
autor: ksiadzt
http://www.gaznik.pl/opis_pierburg_28-30_2ee.html" onclick="window.open(this.href);return false;]
ok możesz mnie oswiecic dokładniej gdzie to jest bo nie znam tego gaznika :) jesli chodzi o to z przodu co wychodzi tak po skosie to nie ma tam +
a na nastawniku ssawki jest chyba tylko -
wiesz co może jesli pamiętasz podaj mi jakie napięcia powinny być na czym a ja dojde które kable są zamienione i spróbuje podpiąć tam gdzie powinny być :)
dziś rano byłem u kolegi i ogólnie auto jakoś odpaliło i chodziło ale tylko jak dodawałem gazu :) a zaś nie wiem chyba sie zalał

schemat opis tłumaczenie skrzynki starego typu mk2

: pn mar 05, 2012 21:51
autor: Johnatan
siłownikiem ssawki regulujesz dawke paliwa. do grila wiecej, do kabiny mniej. zobacz czy wogóle ci się pochyla klapka wstępna gdy przekręcisz zapłon.