Strona 1 z 1

Samoczynne włączenie się wycieraczek przód

: ndz lut 26, 2012 22:21
autor: muszer
Witam Wszystkich,
Pozwoliłem założyć sobie nowy temat ponieważ nie znalazłem tutaj takiego przypadku jaki mnie spotkał.
Do rzeczy:
Dzisiaj w trakcie jazdy same włączyły mi się przednie wycieraczki w moim VW Golfie V i to chyba od razu na najszybszy bieg.
Nie dało rady ich wyłączyć manetką - nie reagowały w ogóle. Zatrzymałem się wyłączyłem samochód, wyciągnąłem kluczyki a one dalej chodzą i tak chwile to trwało. Po paru minutach zaczeły wolnej.
Uruchomiłem samochód , zgasiłem a one nadal chodzą. Więc jedyne co mi przyszło do głowy do odciąć zasilanie. Więc zdjąłem kleme z aku i oczywiście przestały. Po ponownym podpięciu aku już się nie ruszyły i w ogóle nie działają :( spryskiwacz działa, z tylną wycieraczką również wszystko jest ok. Bezpieczniki również ok.
Czy miał ktoś podobny problem bądź ma jakiś pomysł co mogło się stać???

Będę wdzięczny za pomoc.

Samoczynne włączenie się wycieraczek przód

: ndz lut 26, 2012 23:39
autor: szysz61
Może zawiesił się przekaźnik, może jakieś zwarcie? Trzeba podłączyć auto pod VCDS i sprawdzić błędy. Powinno coś pokazać.

Samoczynne włączenie się wycieraczek przód

: pn lut 27, 2012 11:45
autor: muszer
Po schematach elektrycznych sciągnietych z sieci doszedłem który przekaźnik odpowiada za wycieraczki przednie.
Jest to przekaźnik 404 w komputerze od Instalacji elektr. J519 (taki sam jak za wycieraczkę z tyłu) podmieniłem je i nic :( Tylna również działa wiec wszystko wskazuje że przekaźnik jest ok.
Pozostaje mi teraz sprawdzić czy dochodzi napięcie do silnika wycieraczek a jesli tak to szukanie błędu przez komputer.
Dziwne jest tylko to, że wycieraczki "chodziły" bez kluczyka w stacyjce.....

Samoczynne włączenie się wycieraczek przód

: pn lut 27, 2012 18:50
autor: Haki
Gdzieś zwarcie jest ,,, szukaj pod podszybiem ... może w silniku na kości się woda zebrała i robi magiczne cuda

Samoczynne włączenie się wycieraczek przód

: pn mar 05, 2012 11:09
autor: muszer
Problem rozwiązany :)
Z racji tego , że mam kolege z VAG-iem to podjechałem i sprawdziliśmy. Nic nie wykazało wszystko ok.
To trzeba było się dobrać i silniczka od wycieraczek w podszybiu. I po zdemontowaniu wycieraczek i podszybia wszystko się wyjasniło.
Izolacja przewodu dochodzącego do kości od silniczka była uszkodzona i przewód "przyspawał" się do masy.
Wystarczyła wymiana izolacji i zabezpieczenie przewodu i wszystko śmiga jak dawniej.:)