AirBag zamiast opornika

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

AirBag zamiast opornika

Post autor: Waqa » ndz lut 12, 2012 16:15

Moj dobry znajomy ok. pól roku temu kupił golfa MKIV po stłuczce. Sprzedający wcale tego nie ukrywał i mówił ze wszystko jest porobione na zicher. Niestety wczoraj przyjechał i mówi ze nie zwija się pas bezpieczeństwa. Po zdjęciu tapicerki słupka środkowego ujrzałem pas chyba od MKIII a na kablu od napinacza pirotechnicznego... opornik :goof: Mysle ładne jaja i zdemontowalem jeszcze schowek i to samo... opornik :kac: Teraz moje pytanie czy jak powstawiam airbagi nie bedzie problemow z poduchami, crashdata napewno zostala skasowana bo kontrolka airbag gasnie. dziękuje za wszelaką pomoc :bigok:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

AirBag zamiast opornika

Post autor: Qto » ndz lut 12, 2012 16:20

Waqa pisze:crashdata napewno zostala skasowana bo kontrolka airbag gasnie
jak jest taka szopa odwalona to i kontrolki nie możesz być pewny... VAG może by coś podpowiedział, sprawdzić czy w ogóle łączy się ze sterownikiem i czy wywala jakieś błędy



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

AirBag zamiast opornika

Post autor: Waqa » ndz lut 12, 2012 16:23

oczywiście ze był podpinany. vag normalnie się łączy ze sterownikiem i zero błędów, także myślę ze sterownik jest ok.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

AirBag zamiast opornika

Post autor: Qto » ndz lut 12, 2012 16:24

to chyba można próbować wywalić oporniki i dać sprawne elementy zamiast nich



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

AirBag zamiast opornika

Post autor: Waqa » ndz lut 12, 2012 16:34

a poduchy roznily sie od rodzaju zastosowanego sterownika? czy był tylko jeden "model" poduch i szły do wszystkich sterowników?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

AirBag zamiast opornika

Post autor: Qto » ndz lut 12, 2012 16:45

poduchy pasażera są takie same, kierowcy zależy od rodzaju kierownicy - wiadomo, w fotelach jest podział na lewe/prawe i 3D/5D, kurtyny też mają podział na lewa/prawa



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

AirBag zamiast opornika

Post autor: Waqa » ndz lut 12, 2012 16:51

dzieki Qto, w razie "wu" będę pisał. :grin:



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

AirBag zamiast opornika

Post autor: guziolek » ndz lut 12, 2012 18:25

Qto, podczepię się i zapytam o pasy. Były różnice w ich opornościach w zależności od rocznika czy tylko wyglądem zewnętrznym się różniły? Kupując do siebie brałem takie jak miałem, ale zastanawiało mnie, że są chyba 3 rodzaje mechanizmów pirotechnicznych i czy podeszłoby jak leci, czy trzeba brać tak jak fabryka zrobiła?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

AirBag zamiast opornika

Post autor: Qto » ndz lut 12, 2012 18:35

guziolek pisze:Były różnice w ich opornościach w zależności od rocznika
skoro poduchy są takie same to nie sądzę aby zmieniali oporność dla samych napinaczy



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

AirBag zamiast opornika

Post autor: wesol » ndz lut 12, 2012 20:03

mozna nawwet walnac kiere od np opla z poducha i bedzie smigac. Poduchy maja miec tylko opornosc okolo 3 ohmów. W realu maja mierzac dobrym miernikiem jakies 2.7-2.8 ohma. Generalnie opor ma byc od 2.5 do 3 ohmów. Nalezy przy tym uwzglednic iż miernik na samych zwartych zesoba kablach pokaze troszke. Czyli taki mierniczek za 15 zl pokaze nawet 0.5 ohma a taki lepszy lub na lepszych kablach pokaze 0.2 ohma. Nalezy wiec od odczytu miernika odjąć te 0.2=0.3 ohma czyli zamiast 2.7 bedzie na wyswietlaczu okolo3 ohmy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: AirBag zamiast opornika

Post autor: norek111 » ndz lut 12, 2012 20:57

wesol pisze:mozna nawwet walnac kiere od np opla z poducha i bedzie smigac. Poduchy maja miec tylko opornosc okolo 3 ohmów. W realu maja mierzac dobrym miernikiem jakies 2.7-2.8 ohma. Generalnie opor ma byc od 2.5 do 3 ohmów. Nalezy przy tym uwzglednic iż miernik na samych zwartych zesoba kablach pokaze troszke. Czyli taki mierniczek za 15 zl pokaze nawet 0.5 ohma a taki lepszy lub na lepszych kablach pokaze 0.2 ohma. Nalezy wiec od odczytu miernika odjąć te 0.2=0.3 ohma czyli zamiast 2.7 bedzie na wyswietlaczu okolo3 ohmy.
nie opisuj takich porad jak mierzyć miernikiem zapalniki poduszek bo przez taką poradę może ktoś stracić życie


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

AirBag zamiast opornika

Post autor: ssarna1 » ndz lut 12, 2012 22:46

.. poniewaz?


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: AirBag zamiast opornika

Post autor: norek111 » ndz lut 12, 2012 22:57

ssarna1 pisze:.. poniewaz?
mamy do czynienia z materiałem wybuchowym który może nas pozbawić życia
100 razy się uda a za 101- BUM
zapytaj sapera czy mądrym pomysłem jest pomiar oporności zapalnika elektrycznego omomierzem
nie powinno się nawet pisać jak bezpiecznie to zrobić ponieważ jest zasada że się tego nie robi i koniec


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Re: AirBag zamiast opornika

Post autor: Waqa » pn lut 13, 2012 00:13

norek111 pisze: nie opisuj takich porad jak mierzyć miernikiem zapalniki poduszek bo przez taką poradę może ktoś stracić życie
nic z tych rzeczy. nic nie bedzie kombinowane przy poduszce. odlacze aku podepne kostki i ewentualnie vag :crazy:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości