zwarcie w instalacji elektrycznej?
: ndz lut 05, 2012 12:15
Witam serdecznie, w ostatnich czasach nie potrafię odpalić swojego golfa iv.
Do rzeczy : podczas włączania zapłonu słychać takie "trykanie"/"cykanie" w okolicach alternatora. Trwa one około 10 sekund dłużej od zgaszenia się większości kontrolek na desce rozdzielczej (tj. świec żarowych etc, zostake wiadomo kontrolka akumulatora, które nie gasną aż do odpalenia itp). Potem następuję próba rozruchu (nieudana) bowiem rozrusznik z trudem zrobi 2 obroty po czym kontrolki na desce rozdzielczej przygasają (gaśnie zegarek itp) i słychać taki charakterystyczny trzask w drzwiach jakby z centralnego zamka (choć drzwi zostają w takim samym stanie otwarci jak przed trzaskiem).
Wczoraj chciałem rozłączyć rozrusznik by sprawdzić czy cykanie ustanie (zdjąłem kabel z bezpiecznika pierwszy od lewej w puszcze przy klemie dodatniej) to nie pomogło. Postanowiłem zdjąć 2 kleme i zastanowiło mnię, że jej przyłożenie powoduje iskrzenie tak jakby było tam zwarcie czy duże obciążenie. Niestety nie mam jak zmierzyć prądu bo miernik nie posiada funkcji pomiaru prądu stałego.
Rozrusznik już miałem wyciągnięty wydaje się pracować bardzo dobrze.
Akumulator można wykluczyć bowiem miałem już włożony z innego dobrze działającego auta, miałem naładowy + prąd z innego auta i to nic nie dało.
Prosiłbym o poradę co jeszcze mogę sprawdzić. Jaką drogę obrać przy sprawdzaniu tego 2 bezpiecznika, na którym iskrzy przykładany kabel. (to zapewne jest obwód wnętrza kabiny).
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Do rzeczy : podczas włączania zapłonu słychać takie "trykanie"/"cykanie" w okolicach alternatora. Trwa one około 10 sekund dłużej od zgaszenia się większości kontrolek na desce rozdzielczej (tj. świec żarowych etc, zostake wiadomo kontrolka akumulatora, które nie gasną aż do odpalenia itp). Potem następuję próba rozruchu (nieudana) bowiem rozrusznik z trudem zrobi 2 obroty po czym kontrolki na desce rozdzielczej przygasają (gaśnie zegarek itp) i słychać taki charakterystyczny trzask w drzwiach jakby z centralnego zamka (choć drzwi zostają w takim samym stanie otwarci jak przed trzaskiem).
Wczoraj chciałem rozłączyć rozrusznik by sprawdzić czy cykanie ustanie (zdjąłem kabel z bezpiecznika pierwszy od lewej w puszcze przy klemie dodatniej) to nie pomogło. Postanowiłem zdjąć 2 kleme i zastanowiło mnię, że jej przyłożenie powoduje iskrzenie tak jakby było tam zwarcie czy duże obciążenie. Niestety nie mam jak zmierzyć prądu bo miernik nie posiada funkcji pomiaru prądu stałego.
Rozrusznik już miałem wyciągnięty wydaje się pracować bardzo dobrze.
Akumulator można wykluczyć bowiem miałem już włożony z innego dobrze działającego auta, miałem naładowy + prąd z innego auta i to nic nie dało.
Prosiłbym o poradę co jeszcze mogę sprawdzić. Jaką drogę obrać przy sprawdzaniu tego 2 bezpiecznika, na którym iskrzy przykładany kabel. (to zapewne jest obwód wnętrza kabiny).
Z góry dziękuję za odpowiedź.