Strona 1 z 1

Check coolant

: czw lut 02, 2012 10:45
autor: Ermac20
Dzisiaj z samego rana, gdy na zewnatrz byla temperatura -20, przed uruchomieniem silnika grzalem go kilkakrotnie swiecami zarowymi zeby latwiej mu bylo zapalic. Zanim go uruchomilem na wyswietlaczu pojawil sie poprzedzony kilkoma glosnymi sygnalami dzwiekowymi komunikat: check coolant, user manual. Po uruchomieniu silnika rowniez pojawil sie ten komunikat po czym szybko zgasl, wylaczylem silnik i zapalilem ponowie i komunikat znowu sie pojawil, ponownie zgasilem silnik i go uruchomilem i juz byl spokoj, poziom plynu jest optymalny. Czy to poprostu zwykly blad od mrozu?

Check coolant

: czw lut 02, 2012 11:21
autor: agrala
Moze chcial zebys mu sprawdzil czy nie zamarzl plyn w chlodnicy :)

Check coolant

: czw lut 02, 2012 19:10
autor: -=ren=-
agrala pisze:Moze chcial zebys mu sprawdzil czy nie zamarzl plyn w chlodnicy :)
dokładnie, częsta przypadłość kiedy poziom płynu jest poniżej maximum. Pręciki się szronią czy coś i wtedy jest błąd płynu. Mam to samo w skodzie tdi, za każdym razem kiedy płynu jest mniej niż poziom MAX...

Check coolant

: czw lut 02, 2012 21:00
autor: Pablo Corrado
Wyczyść pręciki w zbiorniczku i powinno wrócić do normy ( jeśli jesteś pewien, że płynu jest dość i jest dobrej kondycji).

Check coolant

: czw lut 02, 2012 22:12
autor: -=ren=-
Pablo Corrado, ja jeszcze nie czyściłem, bo w sumie zastanawiałem się jak?? Możesz powiedzieć czy te pręciki można wyjąć ze zbiorniczka, bo wydawało mi się zawsze że można wymienić całość - chcesz nowy czujnik - musisz kupić nowy zbiorniczek... Czy ktoś to rozkminił??

Check coolant

: czw lut 02, 2012 22:46
autor: marcin7x5
Gdzies jest na forum opis jak to zrobiono za pomocą cinkiego drucika owiniętego na tych pręcikach. Chodzi aby oskrobać nalot z tych pręcików. Zawsze można dolać troszkę więcej płynu tak aby był delikatnie ponad max.

Check coolant

: czw lut 02, 2012 23:00
autor: -=ren=-
marcin7x5 pisze:Zawsze można dolać troszkę więcej płynu tak aby był delikatnie ponad max.
i to właśnie jest moja metoda na tę przypadłość... :hmm:

Check coolant

: czw lut 02, 2012 23:02
autor: Pablo Corrado
Ten czujnik jest razem z całym zbiorniczkiem. Trzeba kombinować "przez wlew" :-)
Tutaj podobny temat :
http://www.golfv.pl/viewtopic.php?id=1434" onclick="window.open(this.href);return false;

Check coolant

: wt sty 05, 2016 00:18
autor: balon91
Miałem dzisiaj podobny problem.
przy -17 odpaliłem mojego TDI.
I tu zonk mówię o co kaman.
Zgasiłem go i pojechałem do miasta innym autem.
Pogadałem z mechanikiem i przy tych mrozach mówi że to norma w mk iv i mk v.
Jeśli stan płynu jest ok to olać to :)

Check coolant

: wt sty 05, 2016 01:10
autor: marmi m
Też mi sie komunikat pojawił już kilka razy nie ma się co przejmować i zajmować...

Swoją droga przy tym aucie nie ma co grzać świeć kilka razy, bo nie wiele to da przy tym jak są sterowane czujnikami i komputerem.

Check coolant

: wt sty 05, 2016 11:41
autor: balon91
Jak to nic nie da ;)
da ja zauważam różnicę jak podgrzewam świeczki 2-3 razy

Ciepło się zrobiło problem zniknął :)