Strona 1 z 1

13,3V-13,6 ładowanie

: czw sty 26, 2012 19:40
autor: FIXXXER79
kupiłem nowy akumulator i wymieniłem reg napięcia (14v) i dalej ładuje poniżej 14v - jak sprawdzić alternator w WV GOLF 3 1,4

13,3V-13,6 ładowanie

: czw sty 26, 2012 22:44
autor: marcinek84
A jaki regulator kupiłeś? To ładowanie z obciążeniem czy bez? Połączenia alternator akumulator sprawdź sobie też. Jak masz miernik to ładowanie sprawdzisz między obudową alternatora a śrubą mocującą przewód do akumulatora.

13,3V-13,6 ładowanie

: czw sty 26, 2012 22:54
autor: Johnatan
zabierz miernik i sprawdz ile masz w instalacji domowej. Ja miałem słabą baterie i mi pokazywał 16V a w domowej 270V i też jak ty zamontowałem świeży aku.

13,3V-13,6 ładowanie

: pt sty 27, 2012 13:56
autor: skaktus
PRzeczyść klemy,przesmaruj wazeliną techniczną i sprawdzaj.

Re: 13,3V-13,6 ładowanie

: pt sty 27, 2012 19:29
autor: FIXXXER79
ładowanie z obciążeniem 13,3 -13,6 V , innym miernikiem tak samo ,klemy przeczyszczone i nic .

13,3V-13,6 ładowanie

: pt sty 27, 2012 19:31
autor: Johnatan
Zabierz kabel rozruchowy i złap jedną klemą za alternator do obudowy i drugą dołóż do masy akumulatora.

13,3V-13,6 ładowanie

: pt sty 27, 2012 21:06
autor: FIXXXER79
REGULATOR kupiłem firmy TOPRAN 14V (za ok 30zł)
Z tym kablem to zrobię jutro po południu to napiszę co i jak...

13,3V-13,6 ładowanie

: ndz sty 29, 2012 22:28
autor: FIXXXER79
kabel rozruchowy - klemy obudowa alternatora masz aku - to samo ...

13,3V-13,6 ładowanie

: ndz sty 29, 2012 22:42
autor: Johnatan
FIXXXER79 pisze:kabel rozruchowy - klemy obudowa alternatora masz aku - to samo ...
TZN że masa alternatora jest dobra. włacz silnik, wepnij sie miernikiem i przenieś plus z zacisku plusowego alternatora do zacisku małego alternatora do wzbudzenia.

13,3V-13,6 ładowanie

: pn sty 30, 2012 22:13
autor: FIXXXER79
"przenieś plus z zacisku plusowego alternatora do zacisku małego alternatora do wzbudzenia."
można jaśniej ...

13,3V-13,6 ładowanie

: pn sty 30, 2012 22:20
autor: -=ren=-
FIXXXER79 pisze:można jaśniej ...
weź kabelek podłącz go jednym końcem do grubego kabla plusowego na altku, a drugim końcem dotknij do miejsca gdzie wpinasz niebieski kabelek od wzbudzenia. Na mierniku obserwuj czy na wolnych obrotach pojawi się ładowanie... Poza ty temat był już nie raz! np tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139136" onclick="window.open(this.href);return false;

13,3V-13,6 ładowanie

: wt sty 31, 2012 11:49
autor: FIXXXER79
Dzięki , a o co chodzi z tym licznikiem, bo u mnie często dzieje się tak że gdy gaszę samochód (przekręcam stacyjkę na zero) to gasną cyfrowe zegary na 2-3 sekundy , albo czasem w ogóle się zerują (resetują)
Czy to może mieć coś wspólnego z moim ładowaniem. Może trzeba licznik wymienić. Jakieś 2 lata temu miałem taki problem że przeładowywał alternator bo padł regulator i podawał napięcie 18V - może od tego coś się pochrzaniło.... (liczniki nie są takie znowu drogie -używki)

13,3V-13,6 ładowanie

: wt sty 31, 2012 16:08
autor: Johnatan
FIXXXER79 pisze:Dzięki , a o co chodzi z tym licznikiem, bo u mnie często dzieje się tak że gdy gaszę samochód (przekręcam stacyjkę na zero) to gasną cyfrowe zegary na 2-3 sekundy , albo czasem w ogóle się zerują (resetują)
Czy to może mieć coś wspólnego z moim ładowaniem. Może trzeba licznik wymienić. Jakieś 2 lata temu miałem taki problem że przeładowywał alternator bo padł regulator i podawał napięcie 18V - może od tego coś się pochrzaniło.... (liczniki nie są takie znowu drogie -używki)
Tak, licznik to też jeden z elementów odpowiedzialnych za ładowanie. Kontrolka ładowania wzbudza alternator do działania. Nie ma kontrolki nie ma ładowania. Kontrolka bez pracy silnika musi się świecic tzn ze działa. Ta kontrolka to właśnie ten mały przewód w alternatorze, tam musi być 12V dlatego prosiłem żebyć kawałkiem przewodu przerzucił z plusa na ten styk plus.. i gdy dotkniesz usłyszysz że alternator dostał opór i chodzi. Wystarczy dotknąć i puścić, wykonać pomiar łądowania. Jak bedzie trzeba trzymać wciąż ten plus to trzymaj i wykonaj pomiar ładowania na akumulatorze. Licznik się zeruje bo zanika na nim napięcie lub masa, trzeba to sprawdzić, szukać w schemacie pinout gdzie jest plus i minus licznika i to zbadać.