Strona 1 z 2
Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: czw sty 19, 2012 15:03
autor: Marcineczek
mam pytanie czy mając taki silnk mogę go zamontować u siebie w golfie? a druga część pytania jak to podłączyć żeby silniczek kręcił czy można ominąć płytkę modułową ?

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: czw sty 19, 2012 19:14
autor: Paweł Marek
Nie wiem jak w Pasku ale w mk3 silnik ma po prostu dwa bieguny, ich zamiana zmienia kierunki obrotów i taką funkcję mają już "na gotowo" wyłączniki od szyb uniwersalnych. żeby podłączyć włączniki orginalne to jest więcej roboty , trzeba dodawać przekaźniki, rzecz była opisana na forum. No i takie podłączenie jest trochę prymitywne, nie będzie układu odcinającego napięcie po zatrzymaniu szyby itp. Lepiej wydaj te 3 stówki na dwa sprawne używane mechanizmy orginalne, porady o montażu też znajdziesz.
Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: czw sty 19, 2012 20:15
autor: Marcineczek
epiej wydaj te 3 stówki na dwa sprawne używane mechanizmy orginalne,
i tu sie pojawia magiczne słowo 3stówki

gdybym miał to bym kupił

ale myślałem że może coś z tego zmontuje

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: czw sty 19, 2012 23:53
autor: Paweł Marek
jakoś zapewne się da, ale tu jest również kwestia mechaniczna jak to zamontujesz, napewno mnóstwo kombinacji . Po prostu na twoim miejscu bym to sprzedał, widzę po 180 mechanizmy do paska , co prawda całe całe razem z blachą i za to kupił to co trzeba. Dobra korbka lepsza od kiepsko działającego elektryczngo mechanizmu
Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: pt sty 20, 2012 00:02
autor: Qto
Tak samo jak przycisków z mk4 nie da rady zamontować w mk3 tak aby działały, tak samo nie będą działały silniczki z Passata czy też mk4 - no chyba że dodamy moduł komfortu
Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: pt sty 20, 2012 20:22
autor: grg474
Marcineczek pisze: druga część pytania jak to podłączyć żeby silniczek kręcił czy można ominąć płytkę modułową ?
można - na płytce (którą można wysunąć z silniczka) masz 2 wąsy które zapinają się na silniczek - są to bieguny silniczka - przy tych wąsach musiałbyś się dolutować
Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: pt sty 20, 2012 20:26
autor: Qto
grg474 pisze:można - na płytce (którą można wysunąć z silniczka) masz 2 wąsy które zapinają się na silniczek - są to bieguny silniczka - przy tych wąsach musiałbyś się dolutować
o tym nie pomyślałem

Re: Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: sob sty 21, 2012 14:41
autor: Marcineczek
grg474 pisze:Marcineczek pisze: druga część pytania jak to podłączyć żeby silniczek kręcił czy można ominąć płytkę modułową ?
można - na płytce (którą można wysunąć z silniczka) masz 2 wąsy które zapinają się na silniczek - są to bieguny silniczka - przy tych wąsach musiałbyś się dolutować
kolego mogłbyś pokazać na zdjęciu jak to zrobić

bede bardzo wdzięczny ci

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: sob sty 21, 2012 16:35
autor: grg474
Marcineczek pisze:kolego mogłbyś pokazać na zdjęciu jak to zrobić

niech ci będzie

rozbierz silniczek(moduł) żeby mieć płytkę wyjętą z wąsów silniczka

dolutuj kabelek do pinu 1 i drugi do pinu 2 - jak dasz + na 1 a masę na 2 to kręci się w jedną stronę, jak odwrotnie to w drugą - chyba to chciałeś uzyskać?
Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: sob sty 21, 2012 23:45
autor: Marcineczek
no to super żeś mi to wytłumaczył

dziękuje ci bardzo czaje temat

a da sie taki bajer zrobić że na tych dwóch kabelkach zrobie taki knif że bede opuszczać szyby i zamykać

? chodzi o to że podłącze to jakoś do jednego przycisku i bede opuszczać i zamykać :
Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: sob sty 21, 2012 23:56
autor: Qto
Marcineczek pisze:a da sie taki bajer zrobić że na tych dwóch kabelkach zrobie taki knif że bede opuszczać szyby i zamykać

?
no chyba o to chodziło od początku ??
grg474, napisał
grg474 pisze:dolutuj kabelek do pinu 1 i drugi do pinu 2 - jak dasz + na 1 a masę na 2 to kręci się w jedną stronę, jak odwrotnie to w drugą
teraz tylko kwestia rozwiązania sterowania, tak aby biegunowość się zmieniała

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: ndz sty 22, 2012 00:07
autor: Marcineczek
teraz tylko kwestia rozwiązania sterowania, tak aby biegunowość się zmieniała

o własnie mi o to chodzi

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: ndz sty 22, 2012 00:20
autor: Paweł Marek
najprościej dać włącznik od szyb uniwersalnych który sam zmienia biegunowość. A jeśli koniecznie chcesz orginalny włącznik to trzeba dodawać przekaźniki bo taki włącznik nie ma opcji zmiany biegunowości tylko podaje na moduł albo plus albo minus sterujący. Było o tym, nie wiem czy nie kolega miś fazi to rozrysowywał mogę się mylić
Silnik elek.szyb w III od paska b5fl
: ndz sty 22, 2012 15:49
autor: grg474
Marcineczek pisze:no to super żeś mi to wytłumaczył

dziękuje ci bardzo czaje temat

a da sie taki bajer zrobić że na tych dwóch kabelkach zrobie taki knif że bede opuszczać szyby i zamykać

? chodzi o to że podłącze to jakoś do jednego przycisku i bede opuszczać i zamykać :
chłopie ogarnij się - weź się zastanów może najpierw co chcesz uzyskać a potem pytaj. To po jaką cholerę ja chodże i rozbieram silniczki , robię fotki - żebyś ty najpierw postanowił że chcesz ruszyć sam silniczek a potem szukał jak go ruszyć?? Kup kompletny zestaw podnośników szyb + włączniki - PROŚCIEJ będzie.
Paweł Marek pisze:Nie wiem jak w Pasku ale w mk3 silnik ma po prostu dwa bieguny, ich zamiana zmienia kierunki obrotów i taką funkcję mają już "na gotowo" wyłączniki od szyb uniwersalnych. żeby podłączyć włączniki orginalne to jest więcej roboty , trzeba dodawać przekaźniki, rzecz była opisana na forum.
Paweł Marek, daj mu linka do włączników, zrób fotki i narysuj schemat jak podłączyć - ręce mi opadają bo gościowi napisałeś w pierwszej odpowiedzi zasadę działania a on swoje
Po to właśnie mam podpis
grg474 pisze:Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
równie dobrze mógłbyś założyć wątek -
chcę założyć podnoszenie szyb na silniczkach od golfa 4 - proszę o fotorelację co i jak mam zlutować i gdzie dostane włączniki