Hej,
"śmieszny problem" mi wyskoczył. Odpaliłem auto, przejechałem kawałek - słyszę świst powietrza w środku. Tylna szyba uchylona na 6 cm - próbuję zamknąć przyciskiem (tym na drzwiach i tym nad popielniczką - ani drgnie. Pozostałe szyby otwierają i zamykają się poprawnie.
Zatrzymałem auto, zamknąłem je z pilota - rygle zablokowały się, alarm zaskoczył, wszystkie uchylone (kontrolnie) szyby domknęły się tak jak zawsze - poza tą jedną.
Może lamerskie pytanie, ale jaka jeszcze czynność w aucie może wymusić domknięcie szyby? W zeszłym roku miałem podobny problem - i wtedy wpadłem na to jak to rozwiązać, a teraz za nic nie mogę sobie przypomnieć w jaki sposób :/. Siłownik i elektryka generalnie działa, bo to nie jest pierwszy raz - kilka razy szyba sama domknęła się po pewnym czasie (bez robienia czegokolwiek), a raz "coś" zrobiłem - tylko co to mogło być
domykanie ele szyb - awaryjne
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
domykanie ele szyb - awaryjne
Zamiast teorii polecam praktykę - sprawdzić przewody w drzwiach i czy przypadkiem nie zalało wnętrza.
domykanie ele szyb - awaryjne
Pozaklejałem szybę folią i miałem trochę czasu żeby rozebrać przelotkę w drzwiach - dobrze trafiłeś skaktus, jeden z przewodów (brązowy z czarnym paskiem) był wyrwany z wtyczki - widać go na zdjęciu.
Chcę zamknąć tą szybę żeby móc na spokojnie zająć się naprawą - zakładam że jeśli podam napięcie na ten przewód to będę mógł zamknąć szybę. Teraz pytanie - skąd najwygodniej będzie wziąć napięcie (i jakie ma być?) Nie mam pojęcia które z gniazd w prawej części wtyczki za to odpowiada - nie udało mi się znaleźć przewodu w tym samym kolorze co ten urwany :/.
*edit - zapomniałem dodać zdjęcia
*edit 2 - trochę poczytałem i pogrzebałem.
Wypiąłem największą wtyczkę z białego ustrojstwa po prawej stronie - jeden z przewodów podawał 12V, więc spróbowałem go zmostkować z wspomnianym wyżej brązowo-czarnym przewodem- nic to nie dało, ani nie dało się podnieść szyby żadnym z przycisków, ani nawet nie zadziałało podświetlenie przycisku w drzwiach (ale tu może być walnięta żarówka więc patrzę na to tylko dodatkowo.
<elektryczny laik mode on>
wydaje mi się że przy odłączonej całej wtyczce to nie miało prawo działać - nawet jeśli włącznik dostał napięcie to nie było masy, która pewnie idzie grubym brązowym przewodem - również z wtyczki.
To oznacza że musiałbym jakoś wyciągnąć białą przelotkę z tego gumowo-plastikowego fartucha z lewej strony. Posiedziałem nad tym chwilę ale nie udało mi się wpaść na to jak to zrobić - ktoś może wie?
<elektryczny laik mode off>
Chcę zamknąć tą szybę żeby móc na spokojnie zająć się naprawą - zakładam że jeśli podam napięcie na ten przewód to będę mógł zamknąć szybę. Teraz pytanie - skąd najwygodniej będzie wziąć napięcie (i jakie ma być?) Nie mam pojęcia które z gniazd w prawej części wtyczki za to odpowiada - nie udało mi się znaleźć przewodu w tym samym kolorze co ten urwany :/.
*edit - zapomniałem dodać zdjęcia
*edit 2 - trochę poczytałem i pogrzebałem.
Wypiąłem największą wtyczkę z białego ustrojstwa po prawej stronie - jeden z przewodów podawał 12V, więc spróbowałem go zmostkować z wspomnianym wyżej brązowo-czarnym przewodem- nic to nie dało, ani nie dało się podnieść szyby żadnym z przycisków, ani nawet nie zadziałało podświetlenie przycisku w drzwiach (ale tu może być walnięta żarówka więc patrzę na to tylko dodatkowo.
<elektryczny laik mode on>
wydaje mi się że przy odłączonej całej wtyczce to nie miało prawo działać - nawet jeśli włącznik dostał napięcie to nie było masy, która pewnie idzie grubym brązowym przewodem - również z wtyczki.
To oznacza że musiałbym jakoś wyciągnąć białą przelotkę z tego gumowo-plastikowego fartucha z lewej strony. Posiedziałem nad tym chwilę ale nie udało mi się wpaść na to jak to zrobić - ktoś może wie?
<elektryczny laik mode off>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości