Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu
Witam
Problem dotyczy Vento
Problem jak w temacie,ale troche go rozszerze i napisze moje wnioski.
Razem z silnikiem AAA kupiłem tez licznik z golfa VR6 z MFA,u mnie wczesniej byłsilnik AAM w automacie.
Kiedy Vr-ka zagadała w ventylu,załozyłem ten licznik niby od VR6. Wszystko normalnie hula z małym ale. Przy każym odpalaniu zerują sie zegarek i licznik km dziennych,tzn znikają cyferki a jak silnik zapali to wyskakuje 12.00 i 0 KM,przebieg ogólny jest ok.
Kupiłem wiązke do licznika z MFA bo i tak chce zeby komp działał ale to nic nie pomogło,jak można sie domyślac. Orginalny licznik który jezdził w tym vento przy starym 1,8 silniku sie nie zeruje,kupiłem więc inny od VR6 i wczoraj go podpiołem i wielkie D... Ten tez sie zeruje. Napięcie podczas odpalania spada do ok 9,60-10,30V zalezy jak auto długostoi. Aku nóweta,nie ma nawet miesiąca. Zrobiłem więc taki eksperyment,przy zgaszonym zapłonie i wyjętych kluczykach zmostkowałem rozrusznik żeby krecil silnikiem. EFEKT : Licznik wyzerowany.Myśle że tym sposobem wyeliminowałem błedy w instalacji. Nadmienie ze rozrusznik kręci elegancko bez oporów i szybko.
Cały pinout sprawdzony,zadne podstawowe napięcie się nie traci podczas kręcenia.Bezpiecznik 21 ok.
Pomózcie mi bo wymiękam a drażni mnie to okropnie.
Dlaczego licznik z 1,8 działa normalnie a 2 liczniki z VR-ek sie zerują
Problem dotyczy Vento
Problem jak w temacie,ale troche go rozszerze i napisze moje wnioski.
Razem z silnikiem AAA kupiłem tez licznik z golfa VR6 z MFA,u mnie wczesniej byłsilnik AAM w automacie.
Kiedy Vr-ka zagadała w ventylu,załozyłem ten licznik niby od VR6. Wszystko normalnie hula z małym ale. Przy każym odpalaniu zerują sie zegarek i licznik km dziennych,tzn znikają cyferki a jak silnik zapali to wyskakuje 12.00 i 0 KM,przebieg ogólny jest ok.
Kupiłem wiązke do licznika z MFA bo i tak chce zeby komp działał ale to nic nie pomogło,jak można sie domyślac. Orginalny licznik który jezdził w tym vento przy starym 1,8 silniku sie nie zeruje,kupiłem więc inny od VR6 i wczoraj go podpiołem i wielkie D... Ten tez sie zeruje. Napięcie podczas odpalania spada do ok 9,60-10,30V zalezy jak auto długostoi. Aku nóweta,nie ma nawet miesiąca. Zrobiłem więc taki eksperyment,przy zgaszonym zapłonie i wyjętych kluczykach zmostkowałem rozrusznik żeby krecil silnikiem. EFEKT : Licznik wyzerowany.Myśle że tym sposobem wyeliminowałem błedy w instalacji. Nadmienie ze rozrusznik kręci elegancko bez oporów i szybko.
Cały pinout sprawdzony,zadne podstawowe napięcie się nie traci podczas kręcenia.Bezpiecznik 21 ok.
Pomózcie mi bo wymiękam a drażni mnie to okropnie.
Dlaczego licznik z 1,8 działa normalnie a 2 liczniki z VR-ek sie zerują
Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu
Jeżeli zeruje się podczas rozruch (jak kręci rozrusznik) to do sprawdzenia aku...czyszczenie klem itd. Wszystkie grube kable pod maską...
Jeżeli wystarczy wyciągnąć kluczyk aby licznik się wyzerował tzn że brakuje stałego plusa, na początek wymienić bezpiecznik - 21 jak dobrze pamiętam
Jeżeli wystarczy wyciągnąć kluczyk aby licznik się wyzerował tzn że brakuje stałego plusa, na początek wymienić bezpiecznik - 21 jak dobrze pamiętam
Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu
Napisałem ze przy wyjętym kluczyku jest oki,tylko nawet jak auto ma wyłączony zapłon to przy zmostkowaniu rozrusznika tez się kasuje.
Aku ma ok miesiąca,bezp.21 dobry,klemy poczyszcze ale myśle to nie w tym przyczyna.
Aku ma ok miesiąca,bezp.21 dobry,klemy poczyszcze ale myśle to nie w tym przyczyna.
Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu
Przyczyną jest spadek napięcia...słaby aku, rozrusznik stawiający duży opór...
Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu
Qto to dlaczego ten problem nie występuje przy liczniku z od silnika 1,8 ?
W liczniku od 1,8 wszystko działa normalnie.
W liczniku od 1,8 wszystko działa normalnie.
Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu
No to ja też dodam swoje przeboje. W sumie bardzo podobnie, Golfik 1.9TDI jeździł sobie bez MFA. W końcu postanowiłem zakupić licznik, manetkę, zrobiłem co trzeba i MFA działa. Jest jednak jedno ALE...licznik dzienny i zegarek kasują się...przy gaszeniu silnika, nigdy przy odpalaniu. Ostatnio miałem z pół roku spokoju, nic się nie kasowało. Niestety niedawno znów wsiadam do autka, odpalam i widzę godzina...np -3,2h w stosunku do realnej a licznik dzienny -0000 km. To jest bardzo upierdliwe. I co na to powiecie Panowie? Dodam, że choć związku z tym nie ma żadnego, kostka stacyjki była wymieniana 2 krotnie na nową. 

Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu
Marek 81l, przyznaje się, że nie przeczytałem od razu w całości pierwszego posta. A spróbuj może podać dodatkowy plus na licznik, pin 11.
Jeżeli nie będą się liczniki zerowały to jednak jest problem w instalacji...może te zegary z "vałerek" są bardziej wrażliwe na spadki napięcia, od tej szafy z AAM i dlatego jedne zegary się zerują a drugie nie.
Jak dalej się będą zerowały to przydałoby się podłączyć licznik w innym aucie...później ewentualnie rozebrać i badać wnętrze, ścieżki od zasilania. Ja jednak dopatrywałbym się winy w spadku napięcia:
Jeżeli nie będą się liczniki zerowały to jednak jest problem w instalacji...może te zegary z "vałerek" są bardziej wrażliwe na spadki napięcia, od tej szafy z AAM i dlatego jedne zegary się zerują a drugie nie.
Jak dalej się będą zerowały to przydałoby się podłączyć licznik w innym aucie...później ewentualnie rozebrać i badać wnętrze, ścieżki od zasilania. Ja jednak dopatrywałbym się winy w spadku napięcia:
Marek 81l pisze:Napięcie podczas odpalania spada do ok 9,60-10,30V
bezpiecznik wymieniałeś ??GRIZLI pisze:licznik dzienny i zegarek kasują się...przy gaszeniu silnika
Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu
Mam na warsztacie jeszcze mk3 i w nim jeszcze sprawdze ten mój licznik od VR-ki,czy też bedzie sie kasowal czy nie.
Pomierzyłem wczoraj 3 inne VW i w nich napięcie podczas obracania sie rozrusznika spada na max 10,80-11V i tak myśle czy nie kmini mi faktycznie rozrusznik.
Może on ma jeszcze lżej kręcic niż kręci.
Ja już glupieje,taka blacha sprawa a tyle nerwow.
Pomierzyłem wczoraj 3 inne VW i w nich napięcie podczas obracania sie rozrusznika spada na max 10,80-11V i tak myśle czy nie kmini mi faktycznie rozrusznik.
Może on ma jeszcze lżej kręcic niż kręci.
Ja już glupieje,taka blacha sprawa a tyle nerwow.

Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu
na pewno napięcie nie powinno spadać tak nisko jak spada u Ciebie...czy winna instalacja, aku czy rozrusznik to musisz sam dojśćMarek 81l pisze:Może on ma jeszcze lżej kręcic niż kręci.
Kasujące sie LCD przy każdym odpalaniu
sprawdz masy przy silniku jeszcze poczysc masowanie w komorze silnika ...

viewtopic.php?f=88&t=316791" onclick="window.open(this.href);return false; moj strażak variat:)
http://vag-grupa.pl/viewtopic.php?t=37" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości