Strona 1 z 1

Napięcie ładowania 13,6 V - GOLF IV 1.9

: ndz sty 15, 2012 12:23
autor: addeek
Witam,
Wczoraj robiłem przegląd zimowy w warsztacie. Panowie zmierzyli m.in. prąd ładowania, który wynosi 13,6 (ponoć ma być pow. 14V). Akumulator ma dokładnie 1 rok, na badaniu wyszło, że sprawność= 87%, stan naładowania= 66%. Autkiem jeżdżę codziennie, robię średnio 30 km. Czy napięcie 13,6V to faktycznie za mało ??? Co może być przyczyną ???
Proszę o odpowiedź.

Napięcie ładowania 13,6 V - GOLF IV 1.9

: ndz sty 15, 2012 12:56
autor: piotrek gti_abf
Jeśli dobrze pamiętam to napięcie powinno być 14.4V-13.9V Pewnie regulator napięcia pada, warto było by też sprawdzić stan szczotek, obejrzeć komutator czy jest w porządku.

Napięcie ładowania 13,6 V - GOLF IV 1.9

: ndz sty 15, 2012 15:09
autor: skaktus
Wzorcowe NAPIĘCIE ładowania a nie prąd to 14,4V

Napięcie ładowania 13,6 V - GOLF IV 1.9

: ndz sty 15, 2012 20:49
autor: agrala
Sa regulatory ktore dawaja 14V, czasami jest nawet taki napis na regulatorze.
Zmierz napiecie na alterantorze - mozliwe ze masz spadek napiecia po drodze do aku i ginie Ci jakis ulamek wolta np na polaczeniu przewodu rozrusznika z przewodem alternatora. Moze tez byc zasniedzialy zacisk na alternatorze lub brudne klemy w srodku.

Napięcie ładowania 13,6 V - GOLF IV 1.9

: ndz sty 15, 2012 21:12
autor: addeek
Dzieki za odpowiedź.
Gdzie znajduje się ten regulator napięcia??? Jestem w stanie wymienić go sam???

Napięcie ładowania 13,6 V - GOLF IV 1.9

: ndz sty 15, 2012 21:30
autor: Qto
addeek pisze:Gdzie znajduje się ten regulator napięcia?
na alternatorze
addeek pisze:Jestem w stanie wymienić go sam??
tak, są opisy na forum

Napięcie ładowania 13,6 V - GOLF IV 1.9

: śr sty 18, 2012 21:17
autor: marcin7x5
U mnie spadek napięcia był na bezpieczniku w tej puszce na akumulatorze.

Napięcie ładowania 13,6 V - GOLF IV 1.9

: czw sty 19, 2012 18:09
autor: addeek
Tez miałeś ok 13,6 V ??? Wymiana samego bezpiecznika załatwiła problem??? Jak mogę sprawdzić czy to bezpiecznik??

Napięcie ładowania 13,6 V - GOLF IV 1.9

: czw sty 19, 2012 19:33
autor: marcin7x5
Tak 13,5 - 13,7V na rozgrzanym silniku. Nie wymieniałem bezpiecznika bo bezpiecznik jest sprawny - u ciebie też! Nalezy tylko sprawdzic czy jest dobre przejście przez ten bepiecznik. Dotknij przewód przed bezpiecznikiem i za. Jak będzie ciepły ten przed to jest zły styk. Dodatkowo możesz tez sprawdzić napięcie przed bezpiecznikiem i na aku bezpośrednio. Jak będzie sie rózniło to do czyszczenia styki.
U mnie pomogło delikatne dokręcenie nakrętek na tym bezpieczniku.