Pali się kontrolka od AKU
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pali się kontrolka od AKU
Witam, problem polega na palącej się kontrolce od aku. Golf 3 94r lpg 1.6 Alternator BOSCH 70A
Przeczyściłem klemy, kable od alternatora wszystkie, wymieniłem szczotki na alternatorze cały (regulator napięcia) przeczyściłem styki w alternatorze podłączyłem i nadal się pali kontrolka od aku, sprawdzałem napięcie to przy rozruchu 13,6 potem trzymało się po rozgrzaniu na równe 13,2, a podczas włączonego radia, wzmaka, ogrzewania tylniej szyby, swiateł trzymał równe 12.9 . zrobiłem jakieś 5km przy wł całym sprzecie sprawdzam napiecie nadal 13V ale na aku zapliła się czarna dioda ( to oznacza że muszę podładować akumulator) akumulator nowy kupiony jakies 1 miech temu jak zaczołem sprawdzać wcześniej przed jazdą paliła sie cały czas zielona ( że jest naładowany ) i teraz nie mam zielonego pojęcia co to może być... Czy mam gdzieś zwarcie, czy masa ucieka czy diody czy coś innego? Bo czy jak dioda czy altek był walnięty to raczej napiecie by mi spadało z aku ? czy też mi sie wydaje ? Za regenerację alternatora wołają jakieś min 200zł używane od 40zł ale czy to jest to? czy walniety jest alternator czy aku czy kable?
Przeczyściłem klemy, kable od alternatora wszystkie, wymieniłem szczotki na alternatorze cały (regulator napięcia) przeczyściłem styki w alternatorze podłączyłem i nadal się pali kontrolka od aku, sprawdzałem napięcie to przy rozruchu 13,6 potem trzymało się po rozgrzaniu na równe 13,2, a podczas włączonego radia, wzmaka, ogrzewania tylniej szyby, swiateł trzymał równe 12.9 . zrobiłem jakieś 5km przy wł całym sprzecie sprawdzam napiecie nadal 13V ale na aku zapliła się czarna dioda ( to oznacza że muszę podładować akumulator) akumulator nowy kupiony jakies 1 miech temu jak zaczołem sprawdzać wcześniej przed jazdą paliła sie cały czas zielona ( że jest naładowany ) i teraz nie mam zielonego pojęcia co to może być... Czy mam gdzieś zwarcie, czy masa ucieka czy diody czy coś innego? Bo czy jak dioda czy altek był walnięty to raczej napiecie by mi spadało z aku ? czy też mi sie wydaje ? Za regenerację alternatora wołają jakieś min 200zł używane od 40zł ale czy to jest to? czy walniety jest alternator czy aku czy kable?
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Pali się kontrolka od AKU
Sprawdz ile V jest na kabelku od wzbudzenia alternatora. ma byc 12V. Zabierz wkrętak i połącz za chwilkę styk wzbudzenia z kablem plusowym alternatora. Sprawdz masę akumulatora i masę przy skrzyni biegów.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Pali się kontrolka od AKU
Dziś sprawdzałem kolejny raz aku i V fakt że auto stoi od soboty...
więc tak
przy wył silniku aku : 12,44V
przy wł silniku na początku : 11.94V
po chwili przy wł silniku 12.71V i pomału wzrastało bardzo po mału...
niebieski kabelek przy wł silniku 11.14 V
przy wył silniku niebieski ma 11.94V
a ten gruby co jest na śrubie 12.33V
(piszę gruby i niebieski bo nie wiem który jest który...)
a gdzie jest ta masa przy skrzyni biegów? i która to...
więc tak
przy wył silniku aku : 12,44V
przy wł silniku na początku : 11.94V
po chwili przy wł silniku 12.71V i pomału wzrastało bardzo po mału...
niebieski kabelek przy wł silniku 11.14 V
przy wył silniku niebieski ma 11.94V
a ten gruby co jest na śrubie 12.33V
(piszę gruby i niebieski bo nie wiem który jest który...)
a gdzie jest ta masa przy skrzyni biegów? i która to...
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Pali się kontrolka od AKU
Odlacz ten niebieski kabelek- lampka na liczniku powinna zgasnac.
Podaj na niego +12V - lampka powinna zgasnac.
W sumie to wyglada na to ze nie masz ladowania.
Skoro na niebieskim kablu masz 12V to znaczy ze jest wzbudzenie.
Wymieniales szcztoki czy caly regulator?
Zostaw ta mase w spokoju bo gdyby jej nie bylo to bys auta nie odpalil.
Wez miernik i jeden przewod podepnij pod plus na akumulatorze a ten drugi pod ten gruby przewod na alternmatorze. Na pracujacym silniku napiecie powinno byc ponizej 1V, jezeli jest wieksze to znaczy ze masz przerwany przewod.
W sumie to nie powinno byc w ogole napiecia na niebieskim przewodzie po wylaczeniu zaplonu, po wlaczeniu zaplonu nie powinno byc tam 12V tylko duzo mniej z tego wniskuje ze ywmieniales same szczotki a nie regulator wiec do wymiany regulator. Chyba ze twoje pomiary sa zle.
Podaj na niego +12V - lampka powinna zgasnac.
W sumie to wyglada na to ze nie masz ladowania.
Skoro na niebieskim kablu masz 12V to znaczy ze jest wzbudzenie.
Wymieniales szcztoki czy caly regulator?
Zostaw ta mase w spokoju bo gdyby jej nie bylo to bys auta nie odpalil.
Wez miernik i jeden przewod podepnij pod plus na akumulatorze a ten drugi pod ten gruby przewod na alternmatorze. Na pracujacym silniku napiecie powinno byc ponizej 1V, jezeli jest wieksze to znaczy ze masz przerwany przewod.
W sumie to nie powinno byc w ogole napiecia na niebieskim przewodzie po wylaczeniu zaplonu, po wlaczeniu zaplonu nie powinno byc tam 12V tylko duzo mniej z tego wniskuje ze ywmieniales same szczotki a nie regulator wiec do wymiany regulator. Chyba ze twoje pomiary sa zle.
Pali się kontrolka od AKU
Wymieniłem regulator napięcia wstawiłem takie coś wraz ze szczotkami
Co chodzi o ten niebieski kabel to jak go odłączę to faktycznie lampka zgaśnie.
To może coś namieszałem z pomiarami na niebieskim kablu. Jutro sprawdzę.
ale co jeszcze może być przyczyną to od razu sprawdzę za jednym rzutem ?
w sb rozkręcę jeszcze raz altek i zobaczę all po kolej bo montowałem go szybko ponieważ do roboty się spieszyłem... to może coś źle wsadziłem lub nie przeczyściłem nie wiem już nie mam pojęcia co to może być... w ostateczności kupię w nd jakiś używany altek i zobaczę czy też będą takie cyrki...
Co chodzi o ten niebieski kabel to jak go odłączę to faktycznie lampka zgaśnie.
To może coś namieszałem z pomiarami na niebieskim kablu. Jutro sprawdzę.
ale co jeszcze może być przyczyną to od razu sprawdzę za jednym rzutem ?
w sb rozkręcę jeszcze raz altek i zobaczę all po kolej bo montowałem go szybko ponieważ do roboty się spieszyłem... to może coś źle wsadziłem lub nie przeczyściłem nie wiem już nie mam pojęcia co to może być... w ostateczności kupię w nd jakiś używany altek i zobaczę czy też będą takie cyrki...
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Pali się kontrolka od AKU
Że jest masa w rozruszniku to nie znaczy ze jest na całym silniku. Ja musiałem pociągnąć nową masę od minusa do głowicy bo mi podniosło ładowanie o 0,5Vagrala pisze:Zostaw ta mase w spokoju bo gdyby jej nie bylo to bys auta nie odpalil.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Pali się kontrolka od AKU
Zmierz jeszcze raz napiecie pomiedzy niebieskim kablem a masa na zgaszonym aucie (klucyk wyjety ze stacyjki), oraz na wlaczonym zaplonie (silnik nie pracuje).
Pozniej odkrec ten niebieski przewod od alternatora i zmierz jakie jest napiecie na srubce alternatora tam gdzie byl przykrecony przewod.
Na wlaczonym zaplonie ale nie pracujacym silniku powinno byc tam duzo ponizej 12V, bez wlaczonego zaplonu powinno byc 0, na odpietym przewodzie na wyjsciu z alternatora (srubce gdzie byl niebieksi przewod) powinno byc 0 V - jezeli jest caly czas 12 to alternator jest uszkodzony.
Pomnierz to dokladnie bo gdyby bylo tam caly czas napiecie jak napisales wczesniej to by lampka sie nie palila.
Na niebieksim przewodzie pojawi sie dopiero 12V gdy bedzie ladowanie, gdy nie ma ladowania to tam jest masa i dzieki temu swieci kontrolka.
Skoro odlaczyles niebieski przewod i lampka zgasla to znaczy ze instalacja a aucie jest ok a na altku w miejscu niebieskiego przewodu jest 0V czyli masa.
Sprawdz regulator bo moze jak go wkladales to polamales szczotki. Tam jest taka wygieta blaszka w alternatorze ktora musi dotykac regulatora.
Pozniej odkrec ten niebieski przewod od alternatora i zmierz jakie jest napiecie na srubce alternatora tam gdzie byl przykrecony przewod.
Na wlaczonym zaplonie ale nie pracujacym silniku powinno byc tam duzo ponizej 12V, bez wlaczonego zaplonu powinno byc 0, na odpietym przewodzie na wyjsciu z alternatora (srubce gdzie byl niebieksi przewod) powinno byc 0 V - jezeli jest caly czas 12 to alternator jest uszkodzony.
Pomnierz to dokladnie bo gdyby bylo tam caly czas napiecie jak napisales wczesniej to by lampka sie nie palila.
Na niebieksim przewodzie pojawi sie dopiero 12V gdy bedzie ladowanie, gdy nie ma ladowania to tam jest masa i dzieki temu swieci kontrolka.
Skoro odlaczyles niebieski przewod i lampka zgasla to znaczy ze instalacja a aucie jest ok a na altku w miejscu niebieskiego przewodu jest 0V czyli masa.
Sprawdz regulator bo moze jak go wkladales to polamales szczotki. Tam jest taka wygieta blaszka w alternatorze ktora musi dotykac regulatora.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości