Strona 1 z 1

GolfIV TDI ajm problem z climatronikiem

: wt sty 10, 2012 19:34
autor: sebo89elcMK4ajm
Witam Wszystkich!
Na początku chciałbym przeprosić jeśli umieszczczam mój temat w złym miejscu ale pisze tu pierwszy raz...

a oto mój problem:
auto golfIV 1.9 TDI ajm 2000 rok
mam problem z climatronikiem, a mianowice chodzi oto, ze jak nie nastawie temperatury to i tak bardzo grzeje. nie ma praktycznie roznicy czy jest nastawione na 18 stopni czy na dwadziescia pare, jedynie jak nastawię na LO to leci chlodne powietrze... zrobilem diagnoze na climatroniku i wyskoczyl mi blad 4F7 czyl sliniczek regulacji nastawy temperatury czy jakos tak sie to nazywa. skasowalem ten blad za pomocą przycisku "econ" jak wyczytalem gdzies wczesniej na forum i pokazalo sie 444 czyli ze nie ma juz bledow ale nic to nie dalo a blad co jakis czas wyskakuje znowu i mozna sobie go kasowac tak caly czas i nic...
moje pytania to:
-czy mozna naprawic tą usterke za pomocą vag-a poprzez zaprogramowanie climatronika czy cos w tym stylu??
-jeśli nie mozna naprawic tego za pomoca komputera, to czy można dostac sie do tego silniczka poprzez wyjecie schowka od strony pasazera?? bo wyczytalem gdzies na forum ze w passacie B5 jest wlasnie taka możliwosc i bardzo mnie interesuje czy tez jest taka lub podobna w golfie IV tak zeby nie trzeba bylo zdejmowac calego kokpitu...
bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje

GolfIV TDI ajm problem z climatronikiem

: wt sty 10, 2012 20:23
autor: Qto
Wracający błąd oznacza, że usterka nadal występuje...samo kasowanie błędu nie naprawi silniczka, więc VAGiem tego nie naprawisz.

GolfIV TDI ajm problem z climatronikiem

: wt sty 10, 2012 20:26
autor: sebo89elcMK4ajm
raz jak skasowalem blad przyciskiem econ to bylo dobrze dopoki nie zgasilem samochodu i nie odpalilem ponownie i od tej pory juz kasowanie nie pomaga... wiec zostaje wymina lub naprawa silniczka tak??
ale jak to zrobic zeby rozerbac jak najmniej samochodu???

GolfIV TDI ajm problem z climatronikiem

: wt sty 10, 2012 21:01
autor: Qto
sebo89elcMK4ajm pisze:wiec zostaje wymina lub naprawa silniczka tak??
no tak, przecież widzisz że silniczek nie działa tak jak powinien
sebo89elcMK4ajm pisze:ale jak to zrobic zeby rozerbac jak najmniej samochodu?
nie pamiętam czy jest dojście po zdjęciu schowka...tak czy siak schowek na pewno musi iść w dól, czy coś jeszcze - nie pamiętam

Re: GolfIV TDI ajm problem z climatronikiem

: wt sty 10, 2012 21:35
autor: sebo89elcMK4ajm
no wlasnie chodzi mi oto zeby jak najmniej rozebrac,bo schowek to sam bym wyjal a jak przyjdzie wyjmowac cala deske to sam tego nie zrobie a taka robocizna u znajomego mechanika kosztowała 400 zl jak mi nagrzewnice wymieniał w tamtym roku :-(
a moze juz to ktoś robi w golfie IV i wie jak sie tam dostac do silniczka??
pomocy :-(

GolfIV TDI ajm problem z climatronikiem

: wt sty 10, 2012 21:42
autor: Qto
Możesz zdjąć schowek i zobaczyć czy będzie dojście :chytry:

Re: GolfIV TDI ajm problem z climatronikiem

: wt sty 10, 2012 21:56
autor: sebo89elcMK4ajm
a podpowie mi ktos jak zdjac ten schowek albo ma moze ktos fotoporade??

GolfIV TDI ajm problem z climatronikiem

: wt sty 10, 2012 21:58
autor: Qto
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=234886" onclick="window.open(this.href);return false; :bajer:

Re: GolfIV TDI ajm problem z climatronikiem

: wt sty 10, 2012 22:02
autor: sebo89elcMK4ajm
Dzięki Qto mam nadzieje ze dostane sie przez schowek do tego nieszczesliwego silniczka :hmm: mam ndzieje ze to tylko silniczek
:pub: dla Ciebie
pozdrawiam.

GolfIV TDI ajm problem z climatronikiem

: wt sty 24, 2012 17:28
autor: sebo89elcMK4ajm
Witam, dzisiaj dopiero wziąłem sie i zrobilem ten silniczek. wystarczyło aby przeczyścic potencjomert w silniczku v68 i wszystko ok.zeby sprawdzic czy dziala prawidlowo po zlozeniu nalezy zapalic samochód i wlaczyc ogrzewanie aby sie nagrzalo w srodku lub podgrzac czujnik temperatury wewnetrznej ktory jest za kratką na panelu climatronika z lewej strony. ja nie czekalem az samochod mi sie rozgrzeje i zrobilem to za pomoca suszarki do wlosow. skierowalem strumien powietrza na kratke a nastepnie ustawialem rozne temperatury na panelu i obserwowalem jak silniczek sie zachowuje.nie wiem czy w moim przypadku nie wystarczylo przeczyszczenie a samej kratki za ktora jest czujnik bo byla cala zalepiona kurzem i byc moze czujnik temp. mial zle odczyty co powodowalo zla prace sliniczka ale tego juz nie wiem bo przeczyscilem najpierw potencjometr a dopiero pozniej kratke czujnka. dojscie do silniczka v68 jest po zdjeciu schowka, ale dla udogodnienia mozna takze zdjac pierwsza czesc tunelu srodkowego.silniczek v68 to ten z różowym cięgnem ( przynajmniej tak jest w golf IV ) mając tak rozebrany samochod naprawilem takze slniczek obiegu zamknietego/otwartego.dla ulatwienai trzeba jeszce wyjac wentylator i wtedy widac obydwie klapy. blad tego silniczka mi nie wyskakiwal na diagnozie, gdyz silniczek chodzil a byl w nim pekniety tryb przez ktory klapy nie pracowaly. wystarczy wyjac silniczek rozebrac go i zlozyc pekniety tryb na jakis dobry klej.przed zlozeniem trzeba ustawic dobrze tryb aby odpowiednio regulowal klapy. u mnie po naprawie wszytko gra i hula :okej: