Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiek999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob sty 07, 2012 21:49
Lokalizacja: Śląskie

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: krzysiek999 » sob sty 07, 2012 22:38

witam wszystkich
jestem posiadaczem Golfa IV, 1.9 SDI, 2002r., kombi i mam takie małe zapytanko, chciałbym do tego samochodu zaprogramować oryginalne sterowanie centralnego zamka z pilota, wiem ze muszę najpierw wymienić moduł komfortu ale nie wiem na jaki bo nie łapie się w tych oznaczeniach, dodam jeszcze ze mój samochód wyposażony jest w oryginalny centralny zamek+domykanie szyb, cztery el. szyby i to by było wszystko, nie znam numeru mojego modułu komfortu ale jak tam kiedyś zaglądałem to widziałem że wychodzi z niego jedna wtyczka a to trochę za mało, jeśli komuś chciało by się mi pomóc to z góry wielkie dzięki, aha i jeszcze jedno mi się przypomniało czy jest możliwość wymiany licznika na FIS w tym samochodzie, chodzi mi głównie o to żeby pokazywał temp. zewnętrzną i spalanie



Awatar użytkownika
OMEGA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw lip 15, 2010 12:58
Lokalizacja: Małopolska :)

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: OMEGA » ndz sty 08, 2012 01:40

1.Masz centralny zamek bez sterowanie pilotem ??? Możliwe że masz 1J0 959 799 Q lub L lub J (vagiem da się sprawdzić)
2.Masz w ogóle komputer pokładowy (MFA) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=167341, jeżeli tak to zapewne da się podłączyć fis-a



krzysiek999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob sty 07, 2012 21:49
Lokalizacja: Śląskie

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: krzysiek999 » ndz sty 08, 2012 13:16

1. mam centralny bez pilota oryginalny, sterowany za pomoca wsadzenia kluczyka w zamek drzwi :grin: , i chciałem to badziewie przerobić na sterowanie z pilota typu scyzoryk, wiem że muszę wymienić moduł komfortu bo na 100% mam na jedną wtyczkę, tylko nie wiem o jakim symbolu bo dopiero będę to wiedział za 3 tygodnie jak będę miał samochód, problem jest w tym że nie wiem jakiego mam szukać żeby pasował do mojego samochodu i wyposażenia, najlepiej jak miał by ktoś rozpiskę ze znaczeniem tych literowych symboli na końcach tych numerów bo np. jeżeli mój samochód jest kombi to nie wiem czy podejdzie mi moduł z 5-cio drzwiowego lub 3 drzwiowego,
2.co do MFA to nie mam komputera pokładowego, nawet nie mam czujnika temp. zewnętrznej czyli myślę że musiał bym robić wszystko od podstaw, ale to mnie teraz tak nie męczy jak te sterowanie centralnym z pilota bo latem mnie to trochę denerwowało ale jak przyszła zima to już mnie to wq... na maxa jak wkładam kluczyk do zamka i nie da się otworzyć bo wszystko zamarznięte
3.chciałem założyć sobie też klimę do tego samochodu nie koniecznie climatronika bo chyba więcej roboty z tym jest może być zwykła, jak ktoś by miał bebechy do tego tyn. wszystkie to chętnie bym się dogadał



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: agrala » ndz sty 08, 2012 13:44

Po co wymieniac modul komfortu?
Mozesz kupic uniwersalny sterownik zamka centralnego - wyjdzie taniej i mniej grzebania.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: grg474 » ndz sty 08, 2012 14:45

agrala pisze:Po co wymieniac modul komfortu?
bo nie chce mieć badziewnego pilota - czy taka odpowiedź wystarczy?
a jeśłi wystarczy mu jakaś podróba to http://allegro.pl/solidny-autoalarm-min ... 02279.html
krzysiek999 pisze:2.co do MFA to nie mam komputera pokładowego, nawet nie mam czujnika temp. zewnętrznej
no to trzeba będzie założyć + manetke MFA
krzysiek999 pisze:3.chciałem założyć sobie też klimę do tego samochodu nie koniecznie climatronika bo chyba więcej roboty z tym jest może być zwykła,
tyle samo roboty + do tego będziesz i tak wkładał czujnik temp zewnętrznej dla fis - więc jedno przy drugim (climatronik potrzebuje takiego czujnika)

licznik wg mnie tylko immmo 3 tu wejdzie.
Komfort 1C0959799B lub C (bo raczej 1J0 w 2002 roku już się nie pojawiał)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

krzysiek999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob sty 07, 2012 21:49
Lokalizacja: Śląskie

Re: Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pi

Post autor: krzysiek999 » ndz sty 08, 2012 22:23

agrala pisze:Po co wymieniac modul komfortu?
Mozesz kupic uniwersalny sterownik zamka centralnego - wyjdzie taniej i mniej grzebania.
mam taką swoją zasade: jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego
ale dzięki za porade



krzysiek999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob sty 07, 2012 21:49
Lokalizacja: Śląskie

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: krzysiek999 » ndz sty 08, 2012 22:30

grg474 widze ze bardzo głęboko siedzisz w temacie vw, właśnie co do tego komfortu to nie sądze żebym miał cana, dlatego dopuki nie odczytam starego to chyba sie wstrzymam z zakupem, chyba że można by to było ustalić po nr. nadwozia, a co do klimy to nie wiem czy manualna czy climatronik bo wydaje mi sie ze z manualem jest mniej roboty ? przynajmniej w moim przypadku
jesli ktoś miał by części które bym potrzebował to chętnie się dogadam



Awatar użytkownika
OMEGA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw lip 15, 2010 12:58
Lokalizacja: Małopolska :)

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: OMEGA » pn sty 09, 2012 01:45

grg474 Tylko trzeba by jeszcze mieć schemat (z elsy?) żeby podpiąć komfort z jednej na dwie wtyczki.
krzysiek999Klima manual czy climatronik tyle samo roboty i tak trzeba będzie zakładać cały parownik, parę złotych więcej to wyniesie jeżeli ma być
climatronik ale warto :D



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: Qto » pn sty 09, 2012 03:56

krzysiek999 pisze:nie sądze żebym miał cana
masz :bajer:
Klima...roboty niewiele więcej, ja bym pakował Climatronic
FIS...jak masz MFA to pakujesz FIS z odpowiednim numerem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=160485" onclick="window.open(this.href);return false; ...jak nie masz MFA to najpierw temat podany wyżej przez OMEGA
OMEGA pisze:Tylko trzeba by jeszcze mieć schemat (z elsy?) żeby podpiąć komfort z jednej na dwie wtyczki.
schemat to nie problem, a może być tak jak tu np http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250550" onclick="window.open(this.href);return false; - praktycznie P&P



Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: Diagi » pn sty 09, 2012 16:27

Co do FISa to pasować będzie licznik pół FIS 1J0920826C lub sportowa edycja 1J5920826C oraz pełny FIS 1J0920846C i tak samo sportowa edycja 1J5920846C w zależności jaki chcesz.
Posiadam czasami gotowe zestawy do VAGów do dołożenia komputera pokładowego, składają się z kompletnego licznika (bądź przeróbki obecnego) wiązki, manetki z obsługą komputera, schematu oraz kodu PIN licznika i ustawieniu przebiegu. I jak już grg474 wspomniał o czujniku temperatury zewnętrznej również do tego zestawu można go dołożyć wraz z wiązką. W tych licznikach możesz mieć również dodatkową funkcję w postaci ilości kilometrów do przejechania na baku.



krzysiek999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob sty 07, 2012 21:49
Lokalizacja: Śląskie

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: krzysiek999 » pn sty 09, 2012 21:44

Diagi jakie koszta takiego zestawu jak bym u ciebie zamówił ? nie koniecznie pełny FIS bo zapewne koszta są większe a nie chce za bardzo kasy ładować w to auto bo to moja żona tym jezdzi i ostatnio mi marudziła ze przydał by sie jej pilot do otwierania, klima i jak by ten licznik był z wyświetlaczem...., ostatnio wymiana oleju w serwisie VW z małą inspekcją kosztowała mnie 451 zł, a nie wiem jak długo jeszcze będę to trzymał bo przydało by się coś większego
OMEGA myślałem że jak zmienie komfort to staraj wtyczki nie bede musiał przerabiać bo tak gdzies wyczytałem na forum i pisali że tylko musze nową dołożyc, to już teraz nie wiem jak to jest ???



Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: Diagi » wt sty 10, 2012 13:36

Wszystko zależy od części na dany moment i auta (PW). Na wymianę oleju nie jeździ się do serwisu, z wymianą części eksploatacyjnych omijałbym serwis. Wymianę oleju można wykonać za połowę tego wraz z olejem. Szkoda pieniędzy bo wymiany oleju akurat nie da się zrobić inaczej lub źle.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: grg474 » wt sty 10, 2012 20:35

krzysiek999 pisze:OMEGA myślałem że jak zmienie komfort to staraj wtyczki nie bede musiał przerabiać bo tak gdzies wyczytałem na forum i pisali że tylko musze nową dołożyc, to już teraz nie wiem jak to jest ???
to może krótko ja ci wyjaśnię - w moim obecnym golfiku variancie 2005 rok był komfort na 1 wtyczkę + jakiś alarm który tym sterował (zamykanie + wycie). Ponieważ ja lubię oryginalne piloty w kluczyku od razu wymiana - najtańszą wersją był komfort na allegro za 50zł + koszt przesyłki nr 1C0959799B. Piloty akurat w domu leżały więc to nie problem. Wypiąłem stary, wpiąłem nowy (na razie nie dawałem żadnej dodatkowej wtyczki, kabelków itede) i po skasowaniu błędów zaadaptowałem piloty. Obecny pilot działa z miej więcej 15 metrów i to mi wystarcza. Następnie program VDC i aktywowanie domykania/otwierania szyb z pilota(zmiana wartości 04361, 04362, 04363). Po montażu licznika z dużym FIS okazało się że komfort jest z angola tj. po otwarciu drzwi kierowcy pokazywało na fis że się otworzyły drzwi pasażera. Ponownie VDC i zmiana wartości w komforcie odpowiadających za to wskazanie (04358, 04359, 04360 - zmieniamy z wartości 16 na 255).
Teraz odpowiadam tym co polecają chinole bo taniej - można np w komforcie aktywować że jeśli otworzysz auto a nie odblokujesz immo w ciągu 30 sekund to zacznie wyć). Można ustawić jaki rodzaj syreny jest czy z własnym zasilaniem czy zwykła jak w klaksonie. Domykanie szyb działa wtedy kiedy ja chcę a nie zawsze.
Jeszcze dodatkowo trzeba by przerobić panel kierowcy - żeby tylne szyby sie zamykały tak jak przednie ale to już inna bajka http://opolskivag.pl/viewtopic.php?f=16&t=1154


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

krzysiek999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob sty 07, 2012 21:49
Lokalizacja: Śląskie

Wymiana modułu komfortu- zaprogramowanie oryginalnego pilota

Post autor: krzysiek999 » czw lut 16, 2012 22:51

Chciałem zapytać odnośnie pilota do centralnego zamka, z jaką częstotliwością muszę kupić pilota żeby zaprogramować do modułu komforty o nr. 1C0 959 799 B, bo z tego co się orientuje to są dwie częstotliwości?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości