Strona 1 z 1

przetwornice ksenon

: pn sty 02, 2012 11:42
autor: memberofhs
Witam kolegów i koleżanki. Mam problem z przetwornicami w swoim mk2. Posiadam soczewki d2s oraz przetwornice z Toyoty Avensis bodajże z 2006 roku. Podpiąłem wszystko należycie a i tak mam problem: po włączeniu świateł wszystko ładnie świeci. Przy "mrugnięciu" na krótko długimi - wszystko działa. Jednak włączając długie na stałe (aż manetka kliknie) gasną mi żarniki. Włączają się dopiero przy przejściu manetką na krótkie znów. Plus z mijania mama podpięty pod przetwornicę, kabel plusowy z długich pod silniczek przesłony, a minus silniczka oraz minus z przetwornicy wspólnie pod minus z kostki h4. Gdzie popełniłem błąd?

przetwornice ksenon

: pn sty 02, 2012 12:33
autor: skaktus
Błąd popełniłeś przy budowie układu. Żarówka H4 typowa dla mk2. Masz w niej 2 żarniki dla długich i krótkich. Jak się świecą krótkie to tylko one, jak robisz mrugnięcie długimi to świecą się oba. Jak przełączysz na długie to gasną krótkie - taka budowa żarówki i dwa żarniki nie mogą świecić jednocześnie.

Wyjście z tego w najprostszym wydaniu bez żadnego lutowania to zakup wiązki pod bixenon na allegro do instalacji dla żarówek H4 - cena jakieś 20 zł.

przetwornice ksenon

: pn sty 02, 2012 12:40
autor: barto125
albo jak masz trochę pojęcia o elektronice, to dwie diody prostownicze po 1zł :)

przetwornice ksenon

: pn sty 02, 2012 12:57
autor: memberofhs
Dziękuję za pomoc w temacie. Jakieś specjalne oznaczenia tych diód prostowniczych?

przetwornice ksenon

: pn sty 02, 2012 13:54
autor: zielu
co... jakie diody, po co wiązka??
chodzi o to że jak włączasz "długie" że znika plus z "krótkich" które zasilają przetwornice>żarnik...

ogólnie chodzi o to że trzeba zrobić mostek w skrzynce bezpieczników żeby plus został ciągle dla świateł mijania zapalając "długie"
ogólnie temat pojawiał się kilka razy na forum....
taki mostek był oryginalnie przy zmianie lamp w mk3 z h4 na h1+h1 i ma wygladać tak:
Obrazek

przetwornice ksenon

: pn sty 02, 2012 16:53
autor: skaktus
zielu - racja. System za 0 zł ;) Zapomniałem że tak samo jak w mk3 jest w mk2 :)

przetwornice ksenon

: pn sty 02, 2012 21:34
autor: memberofhs
Dziękuję kolegom za pomoc bardzo serdecznie :bajer:

przetwornice ksenon

: pn sty 02, 2012 23:08
autor: Johnatan
Witam. Pytanko małe. Gdzie zrobić zworkę w starej instalacji żeby sie świeciły małe oka i soczewki w dużych oczach.

przetwornice ksenon

: sob mar 17, 2012 14:59
autor: vw-maniak92
Johnatan pisze:Witam. Pytanko małe. Gdzie zrobić zworkę w starej instalacji żeby sie świeciły małe oka i soczewki w dużych oczach.
podłączam sie pod temat kolegi!!??

przetwornice ksenon

: sob mar 17, 2012 18:25
autor: Karmel
niestety nigdzie - stara instalacja nie oferuje przekaźników na światła. można dać diode prostowniczą na lini plusa ze świateł mijania z przetwornicą. (przewodzenie w kierunku przetwornicy), po czym rozgałęzić z przesłony plusowy długich i również poprzez diodę na przetwornice.

przetwornice ksenon

: sob mar 17, 2012 18:38
autor: skaktus
Z tym że trzeba dać diodę dobre jakości i o wysokim amperażu. Tanie cuda mające po 10A grzeją się przy 1 - 2 A a przy 5 idą z hukiem.

przetwornice ksenon

: sob mar 17, 2012 21:14
autor: vw-maniak92
to w moim przypadku jest albo dolozenie dodatkowych przekaznikow albo zalozenie osobnego klawisza do otwierania przeslony

przetwornice ksenon

: sob mar 17, 2012 21:40
autor: Karmel
taniej jest dać mniejsze diody ale do tego przekaźniki. wówczas diody są na przewodach sterujących. Światła na przekaźnikach to dobra opcja w starej instalacji odciąża się włącznik i to znacznie, moja perełka już jest po pożarze dzięki łukom się w nim wytwarzających. pozatym żarówki dostaną z leksza więcej mocy.