Strona 1 z 2
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: pt gru 30, 2011 17:17
autor: prymusnmr
Witam wszystkich forumowiczow.
Zwracam sie do was z prosba o jakiekolwiek wskazowki co to moze byc.
Wiec moj problem polega na tym(dawca to a3 1998 rok 1.9 TDI AHF automat),ze predkosciomierz oraz obrotomierz nie dziala poprawnie.Predkosciomierz pokazuje max 105 km/h oraz faluje czasem wskazowka od obrotomierza i predkosciomierza.Wymienialem czujnik w skrzyni i dalej to samo.Bledow zadnych mi nie pokazuje na vagu.Robilem test zegarow i jeden z mechanikow od automatycznych skrzyn stwierdzil,ze przy tescie zegarow wskazowka od predkosciomierza powinna zatrzymac sie w polowie,a u mnie zatrzymuje sie z tego co pamietam na 100km/h(czyli do polowy troche brakuje).Wiec szukalem licznika i znalazlem ,lecz firmy magneti marelli i nie potrafie zczytac pinu,lecz przy podpieciu vaga do innego auta sprzwdzilem zegary i wskazowka tak samo sie zatrzymuje jak u mnie,wiec stwierdzilem ze zegary mam ok.
Oto pytanie czy to mozliwe,zeby ktos pozmienial cos w kompie??I dlatego mi oszukuje?
Dodam,ze przy drganiu wskazowek silnik pracuje rowno,oraz gdy navigacja pokazuje 200km/h licznik wciaz twierdzi ,ze jade przepisowo 105km/h.Z gory dziekuje za jakiekolwiek wskazowki,pozdrawiam oraz SZCZESLIWEGO NOWEGO.
Dla moderatora-sory ale nie mam polskich znakow.
Dodam jeszcze,ze wskaznik pokazuje poprawnie do okolo 80km/h a potem swiruje.A druga sprawa to klimatronik pokazuje taka sama predkosc co zegary.
Jeszcze jedna wskazowka.Jak mi ow mechanik od automatow sprawdzal vagiem to predkosc auta na vagu mrygala lecz nie bylo gdzie sie rozpedzic aby zobaczyc czy pokazuje tak samo jak na zegarach.
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: pt gru 30, 2011 20:39
autor: Paweł Marek
prymusnmr pisze:dawca to a3 1998 rok 1.9 TDI AHF automat
żeby ktoś mógł doradzić wyjasnij co to znaczy dawca, poniewaz przeczytałem temat i nic nie napisałeś co z czego do czego było przekładane, czy to po prostu awaria "niekombinowanego" auta
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: pt gru 30, 2011 21:31
autor: agrala
Od czego masz ten licznik i do jakiego auta jest wlozony.
Napisz nr starego licznika i nr nowego licznika.
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: sob gru 31, 2011 09:34
autor: prymusnmr
Pawel Marek
Dawca czyli samochod ktorego dopadl takowy problem.Hmm nie napisalem co do czego bylo przekladane bo nie przelozylem jesli bym przelozyl licznik to bym nie pisal ze sobie odpuscilem i zaczelem szukac przyczyny dalej.
agrala
Jak mam rozumiec pytanie od czego mam licznik jesli napisalem ze problem opisany jest w a3 czyli i licznik jest od a3.
Liczniki zas sa z takimi samymi numerami tylko ostatnia literka sie rozni,bo moj to automat i ma pelne dwa wyswietlacze na dole a ten nowy(magneti marelli)ma tam zaslepke,ale to maly problem.
Tak czy inaczej jestem pewny,ze licznik oryginalny jest dobry na 99.9%
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: sob gru 31, 2011 11:52
autor: agrala
Piszesz cos o dawcy czyli wychodzi na to ze licznik wyjety z innego auta.
Pisz wyrazniej to nie bedzie problemow ze zrozumieniem.
Napisz dokladnie jakie masz nr tych licznikow i najlepiej jeszcze nazwy poroducentow.
Czasami literka na koncu licznika moze miec kolosalne znaczenie.
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: sob gru 31, 2011 13:03
autor: Paweł Marek
prymusnmr, trochę słownictwa. Dawca ( w tym wypadku) to samochód z którego pochodzi część którą zakładasz do swojego auta, zwanego biorcą, tak samo jak z przeszczepami. Wprowadziłeś nas w błąd, ja nadal nie jestem pewien nawet czy masz dwa liczniki ale zdaje się że tak, to pisz te numery jakie są a nie pisz tu barwnych opowiadań tylko konkrety, to jest dział techniczny.
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: sob gru 31, 2011 15:40
autor: prymusnmr
Ok i sory za wprowadzenie w blad.Jesli sa jeszcze jakies niejasnosci prosze pisac to wszystko wyjasnie.
Co do licznikow to 8L0 919 910 D-licznik ktory kupilem na wymiane do mojego auta firmy magneti marelli.
Zas licznik ktory posiadam w samochodzie (nie pamietam dokladnie tej literki wiec jak narazie nie podam numeru,az podlacze vaga) ale na bank jest firmy VDO.(obydwa liczniki wyprodukowanew 1998 roku).
Wiec numer licznika ktorego mam w samochodzie to 8L0 919 910 F i firma to VDO.
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: sob gru 31, 2011 18:58
autor: agrala
Dales kodowanie ze starego licznika do nowego?
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: sob gru 31, 2011 21:24
autor: prymusnmr
Jak podpielem kable do nowego licznika to nie moglem zczytac pinu,poniewaz problem tkwi w firmie magneti marelli,otoz nie jest latwo w tego typu licznikach spisac pin commanderem lub vag tacho.
Tak czy inaczej wydaje mi sie ze to nie jest wada licznika,poniewaz climatronik podaje taka sama predkosc co licznik,a obydwa przedmioty(licznik i klimatronik)biora sygnal predkosci z sensora lub komputera-nie jestem pewny.Jesli jestem w bledzie to prosze mnie sprostowac.
agrala masz moze jakis pomysl czym zczytac ten pin z tego licznika?
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: ndz sty 01, 2012 10:26
autor: agrala
Zbytnio Cie nie rozumiem.
Masz dwa liczniki, jeden w aucie i z nim jest problem, drugi masz z inna litera na koncu i nie masz do niego pinu wiec go nie mozesz zalozyc. Czy tak?
Ja w Etce nie moge znalezc tych licznikow, przydalo by sie jakby ktos sprawdzil od jakiego silnika one sa.
Moze ktos zmienial licznik i nie pasuje onm do tego silnika.
Ja nie moge nawet w swoich opisac znalezc tych nr licznika
Probowales zmienic kodowanie licznika? Powino byc xxx40.
Jakie masz w tej chwili?
Co do PINu to skoro TACHO i Commander nie dawaja rady to trzeba licznik rozkrecic i pamiec w programtor.
Sygnal predkosci podawany jest z impulsatora do licznika, z licznika idzie do klimatyzacji.
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: ndz sty 01, 2012 13:37
autor: grg474
prymusnmr pisze:Tak czy inaczej wydaje mi się ze to nie jest wada licznika,ponieważ climatronik podaje taka sama prędkość co licznik
tym się nie sugeruj bo climatronik bierze prędkość z wyjścia licznika a nie z wejścia (czyli jest tak impulsator>licznik licznik>climatronik)
prymusnmr pisze:8L0 919 910 F
licznik diesel 150mph
prymusnmr pisze:8L0 919 910 D
licznik diesel 150mph
czyli liczniki powinny zagadać.
Teraz sprawa kodowania. Jak wejdziesz w VAG w licznik to masz numer licznika poniżej kodowanie. Ważne sa nie tylko ostatnie dwie cyfry jak to pisze
agrala, ale również 2 pierwsze - prosiłbym cię o podanie kompletnego kodowania. bo w 2 pierwszych można w kodować rodzaj skrzyni biegów (np 2k lub automat 01M).
Teraz sprawdzenie nowego licznika tj czy będzie pokazywał tak samo. Odkręcasz licznik ale go nie wyjmujesz, przekręcasz stacyjkę i odpalasz silnik. Wyjmujesz na odpalonym licznik, wpinasz nowy. Możesz testować prędkość.
Teraz odczyt pin - liczniki A3 nie są łatwe do odczytywania ale albo vagtacho albo vageepromer je ruszą. Drugi wskazany program działa tylko pod kablem na rs232 KKL (ja testowałem to na kilku kablach od Viakena i zawsze zadziałało).
Jak bdziesz miał problem z odczytem skontaktuj się z forumowiczem
rakczek co mieszka w Leicester to ci pomoże
Re: problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: ndz sty 01, 2012 20:17
autor: prymusnmr
Obydwa liczniki posiadaja takie samo kodowanie czyli 00440.Jedyne co zaowazylem kodowanie warsztatu sie rozni VDO ma 00050,a magneti mareli 07777.
Po przelozeniu licznikow na odpalonym aucie,problem jest taki sam.Czyli wskazowka drga i predkosc max to 105km/h.Po wejsciu w licznik-measure block predkosc samochodu jest taka jak na liczniku,lecz gdy wszedlem w pompe abs czujniki od abs pokazywaly poprawna predkosc zgodna z navigacja.
Czyli przy okolo 3 tysiecy obrotow licznik pokazywal 105km/h,zas navigacja jak i czujniki abs-u pokazywaly 140km/h.
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: ndz sty 01, 2012 21:05
autor: agrala
Kiedy drgaja wskazowki?
Pisales ze obrotomierz tez swiruje - tzn?
Sprawdz jakie napiecie jest w blokach w liczniku a jakie w innych sterownikach.
Test licznika wychodzi prawidlowo - tzn wskazowki ida na maksa a pozniej stawia na 100 i chyba 3000obr/min?
Wejdz w sterownik silnika, zobacz jaka jest predkosc obrotowa w blokach i co pokazuje obrotomierz.
Jaki wlozyles impulsator do skrzyni.
Jeszcze jedna sprawa - przedzwon dokladnie te trzy przewody od impulsatora. Mozliwe ze ktorys nie laczy bo jest zlamany.
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
: ndz sty 01, 2012 21:35
autor: prymusnmr
Obydwie wskazowki drgaja po przekroczeniu okolo 80km/h.Napiecie w liczniku bylo 135-140.Test obydwuch licznikow wychodzi tak jak napoisales.Predkosc obrotowa jest 880.Impulsator w skrzyni wlozylem z ASO.A co do przewodow to bede bral sie za nie jutro.Jesli cos przeoczylem lub nie dokladnie napisalem prosze o nakierowanie.