Chłodzenie, późny start wentylatora.
: pt gru 23, 2011 15:57
Witam.
Kolejny raz zawodzi mnie moj golf, ale czym ze jest milosc .. trzeba naprawiac. Sprawa wygladala tak. Auto sie grzalo, w bardzo dziwny sposob, tzn temperatura dochodzila do 110 i tak juz zostawala. Myslalem ze to wina termostatu, ze sie czesc uszkodzila i otwiera sie za pozno. Rozebralem co trzeba kupilem nowy i dla pewnosci oba do wrzatku, o dziwo stary i nowy okazaly sie byc sprawne. Majac kupiony nowy zamontowalem go i sprawdzam co bedzie sie dzialo. Dziwnym sposobem po rozgrzaniu silnika wszystkie weze byly gorace poza dolnym od chlodnicy i sama chlodnica, ale przeciez termostat dobry. Pomyslalem ze moze chlodnica zapchana, wiec do sklepu po nowa. Troche zabawy i wymieniona. Teraz mam kolejny problem.
Wszystko niby dziala ale wiatrak na chlodnicy zaczyna dzialac przy ponad 100 stopniach, schladza do ok 98 i przestaje krecic. Czytalem gdzies ze wiatraki te maja dwa biegi. Wiec na glupa podpiolem go pod prostownik. Masa na czarny kabel i dodatni na jeden z czerwonych i dziala, potem na drugi czerwony i tez dziala.
Pytanie moje jest takie, czy mozliwe ze nawala czujnik w chlodnicy, czy nie ma w tym czujniki dwoch stykow? jeden przy np 90 startuje pierwszy bieg a kolejny np przy ok 110 drugi? Jak zewrzec styki w kostce aby sprawdzic czy wiatrak wystartuje na obu biegach aby miec pewnosc ze elektryka sprawna ?
Moj GOLF III to wercja GTI z 1998 roku 4 cylindry.
ps. prosze o przeniesienie postu do dzialu elektryka, tam bedzie bardziej chyba pasowal.
I_taliano83 - przenoszę do działu elektryka
Kolejny raz zawodzi mnie moj golf, ale czym ze jest milosc .. trzeba naprawiac. Sprawa wygladala tak. Auto sie grzalo, w bardzo dziwny sposob, tzn temperatura dochodzila do 110 i tak juz zostawala. Myslalem ze to wina termostatu, ze sie czesc uszkodzila i otwiera sie za pozno. Rozebralem co trzeba kupilem nowy i dla pewnosci oba do wrzatku, o dziwo stary i nowy okazaly sie byc sprawne. Majac kupiony nowy zamontowalem go i sprawdzam co bedzie sie dzialo. Dziwnym sposobem po rozgrzaniu silnika wszystkie weze byly gorace poza dolnym od chlodnicy i sama chlodnica, ale przeciez termostat dobry. Pomyslalem ze moze chlodnica zapchana, wiec do sklepu po nowa. Troche zabawy i wymieniona. Teraz mam kolejny problem.
Wszystko niby dziala ale wiatrak na chlodnicy zaczyna dzialac przy ponad 100 stopniach, schladza do ok 98 i przestaje krecic. Czytalem gdzies ze wiatraki te maja dwa biegi. Wiec na glupa podpiolem go pod prostownik. Masa na czarny kabel i dodatni na jeden z czerwonych i dziala, potem na drugi czerwony i tez dziala.
Pytanie moje jest takie, czy mozliwe ze nawala czujnik w chlodnicy, czy nie ma w tym czujniki dwoch stykow? jeden przy np 90 startuje pierwszy bieg a kolejny np przy ok 110 drugi? Jak zewrzec styki w kostce aby sprawdzic czy wiatrak wystartuje na obu biegach aby miec pewnosc ze elektryka sprawna ?
Moj GOLF III to wercja GTI z 1998 roku 4 cylindry.
ps. prosze o przeniesienie postu do dzialu elektryka, tam bedzie bardziej chyba pasowal.
I_taliano83 - przenoszę do działu elektryka