Szanowni,
Zwracam się z prośbą bo już jestem u wykończenia...Vw bora 98r sedan.
Mianowicie posiadam następujący przypadek.
1) Posiadam centralny zamek oraz podłączone radio pioneer. W tym połączeniu centralny zamek wariuje. Zamiast zamykać wszystkie zamki w aucie zamykane są zamki: lewy przód i prawy tył
Po podłączeniu komputera VAG informuje o błędach w module komfortu
929 Siłownik zamka centralnego prawy przód-F221
nieprawidłowy sygnał
930 Siłownik zamka centralnego lewy tył-F222
nieprawidłowy sygnał
Przy włączonych światłach i otwarciu drzwi brak sygnału dźwiękowego... natomiast gdy otworzymy klapę światło czasem po 5-15min może się zaświeci (ale nie wiem czy to jest powiązane z tym wszystkim.
2) W przypadku gdy radio odłączę od zasilania to centralny zamek zamyka wszystkie drzwi. Ale nadal brak dźwięku gdy otworzymy drzwi i włączymy światła.
VAG pokazuje poniższe błędy
929 Siłownik zamka centralnego prawy przód-F221
nieprawidłowy sygnał
930 Siłownik zamka centralnego lewy tył-F222
nieprawidłowy sygnał
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Przez kilka dni śledziłem tematy na forum, dokładnie zapoznałem sie z demontażem zamka w lewych drzwiach przednich (kierowcy) wyjęcie zajmuje mi 25min po kilku dniach rozbierania i składania w tym wyjęcie układu z zamka. Czytałem troche o zimnych lutach w tym miejscu i że prawdopodobnie to może być to. Niestety układ jest cały brak zimnych lutów. (sporo zdjęć na http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/35/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Czytałem jeszcze o "podwójnej masie w radiach pioneer" ale nie bardzo wiem wtedy jak radio to połączyć żeby poprawnie działało.
Zastanawiam sie nad wymianą modułu komfortu albo oddaniem auta do elektryka.
Jeżeli macie jakikolwiek pomysł, sygestię co jeszcze można własnym amatorskim sposobie zrobić to proszę o odzew w w/w temacie.
Pozdrawiam.
Centralny zamek - radio pioneer -> moduł komformtu = Problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
Centralny zamek - radio pioneer -> moduł komformtu = Problem
929 i 930 to mikro albo zimne luty w zamkach. 978 to błąd sporadyczny powinien się skasować. o prawidłowym podłączeniu pioniera bylo sporo tematow
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Centralny zamek - radio pioneer -> moduł komformtu = Problem
Odłącz od radia kabel z pinu nr 5 (w oryginalnej instalacji jest to przewód czerwono/biały)...i obserwuj które przypadłości znikną
Centralny zamek - radio pioneer -> moduł komformtu = Problem
Qto, Pioneer ma chyba dodatkową mase, i to może być "sprawca upodlenia" modułu komfortu.Odłącz od radia kabel z pinu nr 5 (w oryginalnej instalacji jest to przewód czerwono/biały)...i obserwuj które przypadłości znikną
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości