Dzięki za odpowiedzi, nic nowego to nie wprowadziło. Może źle prośbę sformułowałem
unlimited1991 pisze:
Prosiłbym o zdjęcie z góry spod maski w którym miejscu jest ten czujnik
A nie, jednak nie. Widzę jakby kawałek czegoś podobnego do właśnie świeżo kupionego czujnika. Jest pod akku/filtrem powietrza jakby.
Ale chyba wyczułem 3 kable więc impulsator =.=
Może ktoś podnieść maskę swojego vaga, podnieść piękny plastik i zrobić foto z pięknym kolorowym (kolor do wyboru) kółeczkiem miejsca gdzie jest ten .... ?
Zdjęcie wyjętej skrzyni też znalazłem i to z zaznaczonym miejscem ale nijak sobie tego nie wyobrażam z tym co jest pod maską.
==========================================================================
Solution. Pierw chciałbym podziękować Łuki_79 za przesłanie tematów i zmuszenie do dokładniejszego oglądnięcia zdjęcia zamieszczonego przez RoBaL84 o to one
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ef ... 96abf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszystko robicie na własną odpowiedzialność, jednak mam nadzieję że coś objaśnię tak ciemnym jak ja ^^
Potrzebne będą jakieś małe szczypczyki (nimi odczepiłem stary czujnik od kostki) śrubokręt krzyżak (średni/większy ^.^) do odkręcenia pokrywy filtra, oraz do zdjęcia obudowy bodajże 10 nasadkowy ja użyłem grzechotki z przedłużką bo głęboko schowana między akumulatorem a obudową filtra jest jedna z dwóch. Oraz klucz płaski (ja zgubiłem, był potrzebny 22) ale udało się kluczem angielskim, ale małym i i tak średnio wchodził tam (mało miejsca).
Pierw odpinamy wtyczkę idącą za filtrem.
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 30314.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Odkręcamy dwie śrubki pokrywy filtra (na czerwono) zdejmujemy ją, poprzez lekkie popchnięcie w stronę, po której była przykręcona i do góry, ponieważ trzymają ją jeszcze plastiki i kładziemy obok, potem z obudowy odkręcamy dwie kolejne (na zielono)
http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... 30303.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 30243.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Teraz trzeba lekko do góry wziąć obudowę, uważając na dolot wchodzący w prawą stronę obudowy filtra (patrząc od czoła auta).
Na czerwono zaznaczyłem nasz czujnik, już z odpiętą wtyczką, wtyczka błękitnie zaznaczona, żeby ją odpiąć (palcami sobie nie poradziłem, na siłę też się nie dało) wsadziłem szczypczyki w jej mniejszy otwór, znajdujący się na jej obudowie. Taki upierdliwy zatrzask, który haczy się z czujnikiem (zaznaczyłem w którym miejscu na czujniku.) Otwór ten też zaznaczyłem dokładniej niestety też na niebiesko. Na zdjęciach przewód który jest nad czujnikiem to wtyczka odpięta właśnie.
Czujnik odkręcamy płaskim kluczem, od miejsca gdzie był filtr do małej szczeliny przy akumulatorze (czyli tak jak zwykle przy normalnym gwincie się to robi odwrotnie niż wskazówki na zegarze ^^), bardzo powoli będzie to szło
Warto też, zależnie od tego co akurat robimy, czy odkręcamy czujnik, czy też odpinamy wtyczkę, popchnąć sobie dłonią dźwignię do której są przymocowane linki od gałki skrzyni biegów. Ja auto miałem na ''luzie'' z ręcznym.
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 22704.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 22619.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 22743.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/72 ... 22345.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... 22536.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Z dziury olej się nie lał. W moim zamienniku (na stanie oryg. nie mieli, mam nadzieję że nie padnie szybko -.-) była podkładka, jednakże w oryg. zamontowanym nie miał on nic, taką samą długość od śruby miał do samego ''przycisku'' na czujniku, to też jej nie użyłem. Powinniśmy uważać by nic nie wpadło w otwór, bo skrzynia nie bez powodu taka szczelna jest. Tak samo z filtrem.
Tutaj też powtórzę to co inni pisali wszędzie.
Przed odkręcaniem starego czujnika, możemy mały kabelek wsadzić w otwory wtyczki (zewrzeć), wtedy przy przekręconym kluczyku tylne powinny się palić. Potem można też sprawdzić czy nowy czujnik działa, wsadzając go do kostki, przekręcając zapłon, przy zgaszonym świetle np. w garażu naciskając na czujnik powinniśmy sami to spostrzec. Sprawdźcie przed wszystkim też bezpieczniki, żarówki, może wtyczka tylko się odpięła od czujnika, zasyfiała wtyczka, kable z kostki ''uciekły''.
Z swojej strony dodam uważajcie na śrubki, mi jedna gdzieś na stalowej osłonie auta spoczęła, muszę w żelaznym dokupić ^^