Strona 1 z 1

Zmiana zegarów

: pt gru 16, 2011 01:25
autor: JohnnyB1
Witam.
Mam pytanie odnośnie wymiany zegarów w 1.4 abd z 94r. Znalazłem zegary z obrotomierzem, i prawie identycznym przebiegiem z 1,4 abd 93r. jednakże są wyskalowane od 20-200, a moje od 20-220. Szukałem cały dzień ale tyle zupełnie sprzecznych informacji przeczytałem - co temat to różne opinie!!! Myślę że warto jednak zapytać. Czy będą chodzić prawidłowo? ( Niestety nie mogę się skontaktować z sprzedawcą - nie znam indexu WGSZ). Wydaje mi się że powinny hulać, ponieważ raczej impulsator powinien być ten sam. Wyprowadźcie mnie z błędu :panna:

Zmiana zegarów

: pt gru 16, 2011 05:04
autor: sokol26
Jeżeli indeks prędkości jest ten sam to można wymieniać, z innym indeksem też można dać ale będzie przekłamywać :bigok:

Zmiana zegarów

: pt gru 16, 2011 11:02
autor: kuba_p
Jeśli Ci to coś pomoże u mnie w starym ABD poprawnie chodziły zegary o symbolu 616.068.3001 ( 6NO 919 860 ) wyskalowane 0-200 km/h . Z Seata . Prędkość zgadzała się z GPS'em , obrotomierz analogowy zgadzał się z elektronicznym obrotkiem .

Zmiana zegarów

: pt gru 16, 2011 18:55
autor: zielu
sokol26 pisze: z innym indeksem też można dać ale będzie przekłamywać
zakładajac że chociażby ma wymiary kół zgodne z fabrycznymi...


ogólnie wymieniałem nie raz liczniki w mk2 i mk3 i prawie zawsze z nie takimi samymi indexami... osobiscie nie zwracam już na to uwagi, a przekłamywanie licznika można często poprawić poprzez lekkie przesunięcie wskazówki... ja w ten sposób ustawiłem prędkościomierz tak ze od 0 do 170 pokazuje niemalże idealnie z GPSem..

Zmiana zegarów

: sob gru 17, 2011 12:36
autor: norek111
DPN ma znaczenie,jeśli komuś nie przeszkadza że na 5km przekłamuje 500m to może zakładać

Zmiana zegarów

: sob gru 17, 2011 14:37
autor: Arczix
najlepiej dopasowac licznik z tak samym wyskalowana predkoscia i obrotomierzem bo tez ma to znaczenei gdzie zaczyna sie czerwone pole.

Np licznik starego typu od 20-240 pasuje wymiennie z 0-220 przy uwadze ze takie same obrotomierze maja.

20-220 zamiennie z 0-200 i tak dalej. Przewaznie jak tym si ekierowalem to pasowalo wszystko ze wskazaniami.

Zmiana zegarów

: sob gru 17, 2011 22:38
autor: Paweł Marek
ale co to ma znaczenie? Każdy z benzyny będzie działał jeśli się nie troszczymy o dokładność wskazań, unikać tylko z VR6 bo obrotek o 50 procent będzie zaniżał. Natomiast to jak cyferki są ustawione nie ma zgodności ze wskaźnikiem

Zmiana zegarów

: ndz gru 18, 2011 20:14
autor: Arczix
Jednak chyba ma.

Mialem zegrary z 1.6 podlaczone pod 1.8 silnik i przeklamywaly predkosc o 20 km. Zadne przestawianie wskazówki nie jest mozliwe chyba ze nie bedzie sie zaczynac od poczatku. Oba miały tak samo wyskalowany predkosciomierz, ale obrotomierz w innym miejscu mial czerwone pole odciecia. I juz nie pasowalo. Wiec miedzy silnikami benzynowymi sa różnice w zegarach. i DPN ktory mozna sprawdzic w ukryte funkcje licznika. Kiedys widzialem rozpiske jakie silniki jaki zegary mialy zeby mozna bylo dopasowac z innego o tym samym DPN

Zmiana zegarów

: ndz gru 18, 2011 20:37
autor: Paweł Marek
to znaczy nie wiem o co biega, przecież napisano: z innym DPN będzie przekłamywał prędkość oraz liczbę naliczanych kilometrów, ale będzie działał. Przestawienie wskazówki pomoże tylko w uzyskaniu bliższych rzeczywistości wskazań prędkościomierza, powiedzmy w zakresie najczęściej używanych prędkości i nic poza tym