Strona 1 z 1

brak pozycji i stopu w tylnej prawej lampie

: pn gru 12, 2011 23:41
autor: 1.4 2002r.
Witam wszystkich,
Jak już wspomniałem w temacie, mam problem ze światłem. Brakuje mi stopu i pozycji w prawej tylnej lampie, kierunkowskaz działa poprawnie.
To ten mniejszy problem.

Większy to taki wręcz zabawny.
Kiedy golfik pracuje sobie na jałowym biegu, światła przygasają i a wentylator słabnie, Natomiast kiedy ruszam z miejsca światła zaczynają mocniej świecić i a wentylator szybciej pracuje.
tu pomyślałem o alternatorze i szczotkach ale nie jestem do końca pewien.

Czekam na wskazówki...
Z góry dziękuje za pomoc przy rozwiązaniu usterki.

brak pozycji i stopu w tylnej prawej lampie

: wt gru 13, 2011 01:41
autor: Qto
mniejszy problem...wymiana żarówek na początek :bajer:
większy problem - niestety na jałowym jest to normalne. Ja mam u siebie alternator 120A to nie jest to tak zauważalne, ale na 90A czy 70A już bardziej....alternator na obrotach biegu jałowego nie ma 100% sprawności.

brak pozycji i stopu w tylnej prawej lampie

: wt gru 13, 2011 14:34
autor: marcin7x5
Dokładnie jak pisze Qto. Niestety te silniczki 16V mają tak niskie obroty na biegu jałowym (po rozgrzaniu), że obroty alternatora są niskie przez co nie osiaga max sprawności. Wystarczy delikatnie zwiekszyć obroty i juz jest ok.

brak pozycji i stopu w tylnej prawej lampie

: wt gru 13, 2011 18:02
autor: grg474
marcin7x5 pisze:Niestety te silniczki 16V mają tak niskie obroty na biegu jałowym (po rozgrzaniu), że obroty alternatora są niskie przez co nie osiaga max sprawności. Wystarczy delikatnie zwiekszyć obroty i juz jest ok.
jak miałem alternator 70A to faktycznie tak się działo - przy obecnym 120A nie odczuwam żadnej różnicy

brak pozycji i stopu w tylnej prawej lampie

: wt gru 13, 2011 19:14
autor: Qto
grg474 pisze:jak miałem alternator 70A to faktycznie tak się działo - przy obecnym 120A nie odczuwam żadnej różnicy
podobnie jak u mnie, tyle że ja z 90A zmieniałem na 120A...różnica zdecydowanie zauważalna, z 70A pewnie jeszcze bardziej