podłączenie halogenow

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hugolina
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 21, 2010 23:23

podłączenie halogenow

Post autor: hugolina » pt lis 18, 2011 13:56

Witam wszystkich forumowiczów, może ktoś mi podpowie jak podłaczyc te halogeny, poniewaz jestem zupelnym laikiem i nie wiem gdzie podpiac te kabelki. Z gory dzieki Obrazek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

podłączenie halogenow

Post autor: Qto » pt lis 18, 2011 17:21

Oryginalne rozwiązanie:

jeden kabelek do masy, drugi do przekaźnika nr 53 nóżka 30 - przekaźnik trzeba dokupić bo oryginalnie nie ma, miejsce montażu przekaźnika 1 lub 4 (zależnie od rocznika, od maja 98 4...wcześniej 1) w dodatkowej skrzynce przekaźników nad nogami kierowcy. - oryginalnie jest to przewód szaro/żółty 1,5mm

W przypadku podłączenia ori halogenów w lampach lukamy ile jest kabli przy wtyczkach w lampach
- jak jest 10, to kabel (kolor wyżej) z lampy do skrzynki przekaźników jest...trzeba go tylko odszukać w kablach za przekaźnikami i podłączyć tak jak wyżej napisane
- jak jest 9 kabli, to brakujący musimy dorobić sami...we wtyczce lamp mamy wolny pin, drugi koniec kabla wg opisu wyżej.

w przekaźniku zostają nam trzy wolne nóżki ...85, 86 i 87
85 do bezpiecznika 18 - przewód biały 1,0mm
86 do bezpiecznika 3 - przewód szary 0,5mm
87 do włącznika świateł pin 8 (NL) - przewód szaro/żółty 1,5mm

Oryginalne rozwiązanie kiedy to halogeny gasną po zapaleniu świateł drogowych...minus jest taki że włącznik jest obciążany prądem pobieranym przez halogeny.


Drugie rozwiązanie - łatwiejsze:
Przekaźnik 53
30 - przez bezpiecznik do plusa, może być żółte złącze pod przekaźnikami nad nogami kierowcy
85 - masa
86 - pin 8 włącznika świateł (NL)
87 do jednego kabelka halogenów, drugi do masy