Strona 1 z 1

Jetta nie zalacza 2 bieg wentylatora.

: sob lis 05, 2011 23:48
autor: shreeek
Mostkowanie na czujniku zalacza 1 bieg, na 2 slychac tylko pstrykanie przekaznika wentylatora nie rusza. Czy to wina wentylatora czy ? ....
jaka temperatura w silniku 1.6 d jest optymalna? Na postoju dochodzi do okolo 3/4 skali dalej nie rusza..

Czy sa osobno przekazniki 1 i 2 biegu ? Gdzie tego szukac?

Jetta nie zalacza 2 bieg wentylatora.

: ndz lis 06, 2011 00:59
autor: Johnatan
shreeek pisze:jaka temperatura w silniku 1.6 d jest optymalna?
Myślałem że pb i d to to samo lecz zdziwiłem się kiedy TD AAZ zagotował mi sie do 98 stopni i puścił wentylator przy 99!
Benzyna robi to do 95.
shreeek pisze:Mostkowanie na czujniku zalacza 1 bieg, na 2 slychac tylko pstrykanie przekaznika wentylatora nie rusza
Wentylator ma tylko jedno uzowjenie. 1 i 2 bieg działają na tym samym uzwojeniu po prostu idzie mniej prądu. Wydaje mi sie że jak podepniesz wentylator na krótko poprzez kable do akumulatora i bedzie chodził bardzo szybko to sprawa jest prosta że wina przekaźnika.
shreeek pisze:Czy sa osobno przekazniki 1 i 2 biegu ? Gdzie tego szukac?
Przekaźnik od wentylatora jest dołożony nad skrzynke. Nie pamiętam oznaczenia przekaźnika.

Jetta nie zalacza 2 bieg wentylatora.

: ndz lis 06, 2011 01:15
autor: Zico63b
Johnatan pisze:Myślałem że pb i d to to samo lecz zdziwiłem się kiedy TD AAZ zagotował mi sie do 98 stopni i puścił wentylator przy 99!
Benzyna robi to do 95.
Bo to JEST to samo, a Koledze nie działa właśnie pierwszy bieg - z takich czy innych przyczyn.
Włączniki termiczne wentylatora nie są rozróżnione na Diesel/benzyna a pierwszy bieg ma zakres 95-84ºC natomiast drugi - 102-91ºC, oczywiście z tolerancją ±3ºC. Zakres 95-84 oznacza włączenie się przy 95 i schładzanie do 84 i wówczas wyłączanie. To samo odpowiednio dla stopnia drugiego.

Jetta nie zalacza 2 bieg wentylatora.

: ndz lis 06, 2011 01:24
autor: shreeek
To chwilke... jesli zalacza mi sie troche powyzej polowy skali to oznacza ze chodzi 2 bieg tak ? Tylko ze wg mnie ten wentylator nie kreci sie wcale szybko, 2 sprawwa ze nie potrafi zbic do 90 stopni na postoju ? troche dziwne..Ale zaraz zaraz jak jedno uzwojenie skoro ida 3 kable do czujnika. 1 i 2 to bodajze 1 bieg ? 1 i 3 to drugi ? Poprawcie mnie jesli sie myle.. Tak czy siak ma jednym polaczeniu nie pamietam teraz ktorym slychac tylko cykniecie. Patrzylem nad skrzynka z przekaznikami, nie ma tam zadnych innych przekaznikow za to mam 1 przekaznik na chlodnicy ( jest to wersja US ). jestes pewny przekaznika? u mnie naprawde nic nad skrzynka bezpiecznikow + przekaznikow nie ma. Wg serwisowki przekaznik wentylatora to nr 13 . Ale on sprawdzony. No i zostal jakis przekaznik na chlodnicy ... I z niego jakby slysze pstrykniecie czyli pracuje :) no i sam fakt ze nie potrafi jednak zbic, jak juz zalaczy sie powyzej polowy tak dojdzie do prawie 3/4 i stoi .... dopiero jak rusze i troche przejade zacznie opadac . Ale i tak w czasie jazdy jest srednio 90 stopni

Jetta nie zalacza 2 bieg wentylatora.

: ndz lis 06, 2011 01:58
autor: Zico63b
Uzwojenie jest jedno i to samo, natomiast dla pracy na pierwszym biegu napięcie jest "puszczane" przez rezystor dodatkowy - analogicznie do dmuchawy nawiewu. Tam też jest silniczek o jednym tylko uzwojeniu; tyle, że dla kabiny to Kolega kręci gałką, decydując ile rezystorów prąd ma przejść, a tu robi to czujnik w chłodnicy.
Te dodatkowe przekaźniki w niektórych wersjach nic nie odłączają a przeciwnie - równolegle dołączają napięcie na pierwszy bieg, omijając ten włącznik w chłodnicy. Czyli awaria przekaźnika NIE UNIERUCHAMIA pierwszego biegu!
shreeek pisze:2 sprawwa ze nie potrafi zbic do 90 stopni na postoju ? troche dziwne.
Nie dziwne, bo jak pisałem włącznik drugiego biegu włącza przy ok. 102ºC a wyłącza przy 91ºC, czyli od 91ºC temp. znów wzrasta, czyli W TYM ZAKRESIE TRZYMA TEMPERATURĘ!
No a jak tam jest przekaźnik, to może było coś "modzone"? To oryginalna instalacja VW? - można to poznać!

Jetta nie zalacza 2 bieg wentylatora.

: ndz lis 06, 2011 02:07
autor: Johnatan
shreeek pisze:To chwilke... jesli zalacza mi sie troche powyzej polowy skali to oznacza ze chodzi 2 bieg tak
Mi sie załącza zawsze na 1 biegu jak stoje na postoju
shreeek pisze:Tylko ze wg mnie ten wentylator nie kreci sie wcale szybko
To nie ma 2 biegu
shreeek pisze:2 sprawwa ze nie potrafi zbic do 90 stopni na postoju ?
Mój na jałowym biegu zbije tą temperature na 1 biegu i sie co jakiś czas załącza.
shreeek pisze:Patrzylem nad skrzynka z przekaznikami, nie ma tam zadnych innych przekaznikow za to mam 1 przekaznik na chlodnicy ( jest to wersja US )
Tak ogólnie nie pamietam czy w nowej instalacji jest tez ten przekaxnik. masz US to moze tłumaczyć ten przekaxnik koło chłodnicy o którym pierwsze słysze
shreeek pisze:no i sam fakt ze nie potrafi jednak zbic
Moze jak na diesla to faktycznie ten 2 bieg jest wykorzystywany
shreeek pisze:dopiero jak rusze i troche przejade zacznie opadac . Ale i tak w czasie jazdy jest srednio 90 stopni
słabe chłodzenie, twoja jazda to lepszy powiew wiaterku i chłodzi a 90C to dobra temp.

Jetta nie zalacza 2 bieg wentylatora.

: ndz lis 06, 2011 02:14
autor: Zico63b
Albo pozamieniane są połączenia: styk biegu pierwszego (niższa temperatura), w dodatku pewnie uszkodzony jest podpięty do biegu drugiego w wiatraku (wysoka prędkość, obroty); i na odwrót - stąd praca na wysokim zakresie temperatur a z małą prędkością, obrotami...

Jetta nie zalacza 2 bieg wentylatora.

: ndz lis 06, 2011 02:27
autor: shreeek
Tutaj widac ten przekaznik ...
W ogole dziwne ze jakies weze ida do wentylatora...
Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 451f2.html

Obrazek

I spotkal sie ktos z was z 3 zebrowym wentylatorem ?..

http://allegro.pl/wentylator-chlodnicy- ... 67830.html" onclick="window.open(this.href);return false; co to za waz do niego idzie ? pod wtyczka w sumie obok jest metalowy pret i do niego rowniez 2 kable sa wpinane..... Co to za wynalazek ?!