ESP ingeruje przy 100 km/h [Superb]
: sob paź 29, 2011 07:47
Witajcie koledzy, co prawda nie Golf, ale tak naprawdę prawie VW więc pytam o Superb. Poza tym z doświadczenia wiem, że są tu naprawdę poukładani fachowcy i z pewnością ktoś pomoże mi usunąć problem. Ale do rzeczy.
Pacjent Skoda Superb 1, niedawno kupiona. Otóż przy jeździe 100 km/h załącza się ESP, przyhamowuje auto. Czasem kontrolka zamiga, a czasem nie. Dzieje się to wyłącznie przy równym 100 km/h, dzieje się sporadycznie- czasem przez 50 km nic, a czasem 5 razy na dystansie 10 km. Ciśnienie w oponach sprawdzone, opony jednakowego rozmiaru (225/45/17). W aucie wymienione były przeguby i klocki, ale to jeszcze za poprzedniego właściciela. Po CAN żadnych błędów nie ma, podobnie komunikacja z silnikiem po K nic nie pokazuje. VAG nie wykrywa usterek krótko mówiąc. Poprzedni właściciel twierdzi, że podobna sytuacja przydarzyła mu się kilka razy na około miesiąc przed sprzedażą- na mokrej nawierzchni i myślał, że to prawidłowe działanie ESP. Krótko przed tym był zmieniany prawy przegub. Przypominam, że chodzi wyłącznie o ingerencję przy prędkości 100 km/h.
Zrobiona diagnostyka w ruchu (niestety możliwa tylko do 20 km/h)
1) diagnostyka przy prędkości 10 km/h pokazuje różnice na kołach, jak opisałem wyżej (trzy koła jednakowo, jedno 1 km/h różnicy)
2) diagnostyka przy prędkości 20 km/h pokazuje takie same różnice, a więc różnica prędkości nie wzrasta proporcjonalnie do zwiększania prędkości jazdy
3) wymiana czujnika ABS nic nie daje
4) ESP przyhamowuje auto również przy wyłączonym przycisku ESP
5) koronki na przegubie feralnego koła wyglądają OK (ale sprawdzane na razie bez ściągania półosi, przez dziurkę od czujnika)
6) wymieniany był przegub prawy, wolniej kręci się koło lewe
Kalibracja czujnika G200/G202 wykonana, jest pewne ale- w normalnych warunkach należy skręcić w lewo, w prawo, i jechać prosto, by wyłączyła się kontrolka. W przypadku mojej Skodziny wystarczy skręcić w jedną, niezależnie którą, stronę.
Czyli "normalna" skoda: lewo, prawo, prosto, kontrolka gaśnie
"szalona" skoda: lewo, kontrolka gaśnie / lub / prawo, kontrolka gaśnie
RATUJCIE / HELP / HILFE
Pacjent Skoda Superb 1, niedawno kupiona. Otóż przy jeździe 100 km/h załącza się ESP, przyhamowuje auto. Czasem kontrolka zamiga, a czasem nie. Dzieje się to wyłącznie przy równym 100 km/h, dzieje się sporadycznie- czasem przez 50 km nic, a czasem 5 razy na dystansie 10 km. Ciśnienie w oponach sprawdzone, opony jednakowego rozmiaru (225/45/17). W aucie wymienione były przeguby i klocki, ale to jeszcze za poprzedniego właściciela. Po CAN żadnych błędów nie ma, podobnie komunikacja z silnikiem po K nic nie pokazuje. VAG nie wykrywa usterek krótko mówiąc. Poprzedni właściciel twierdzi, że podobna sytuacja przydarzyła mu się kilka razy na około miesiąc przed sprzedażą- na mokrej nawierzchni i myślał, że to prawidłowe działanie ESP. Krótko przed tym był zmieniany prawy przegub. Przypominam, że chodzi wyłącznie o ingerencję przy prędkości 100 km/h.
Zrobiona diagnostyka w ruchu (niestety możliwa tylko do 20 km/h)
1) diagnostyka przy prędkości 10 km/h pokazuje różnice na kołach, jak opisałem wyżej (trzy koła jednakowo, jedno 1 km/h różnicy)
2) diagnostyka przy prędkości 20 km/h pokazuje takie same różnice, a więc różnica prędkości nie wzrasta proporcjonalnie do zwiększania prędkości jazdy
3) wymiana czujnika ABS nic nie daje
4) ESP przyhamowuje auto również przy wyłączonym przycisku ESP
5) koronki na przegubie feralnego koła wyglądają OK (ale sprawdzane na razie bez ściągania półosi, przez dziurkę od czujnika)
6) wymieniany był przegub prawy, wolniej kręci się koło lewe
Kalibracja czujnika G200/G202 wykonana, jest pewne ale- w normalnych warunkach należy skręcić w lewo, w prawo, i jechać prosto, by wyłączyła się kontrolka. W przypadku mojej Skodziny wystarczy skręcić w jedną, niezależnie którą, stronę.
Czyli "normalna" skoda: lewo, prawo, prosto, kontrolka gaśnie
"szalona" skoda: lewo, kontrolka gaśnie / lub / prawo, kontrolka gaśnie
RATUJCIE / HELP / HILFE