Strona 1 z 1
Schemat podłączenia OIL Temp. Smoke Warning
: śr paź 19, 2011 14:44
autor: jubasq
Witam, zakupiłem wskaźnik temperatury oleju AutoGauge z seri smoke warnik i mam problem ponieważ nie wiem jak i gdzie wpiąć sie w kable w moim mk4. Poniżej zamieszczam dwie foty. Do wskaźnika od podświetlenia są dwa kabelki jeden z kostką zakończony gołymi kablami, drugi z kostkami po obu stronach, ale z tego co wywnioskowałem to użyć trzeba tego z kablami i przedłużyć go gdzieś do instalacji. Nie wiem czy trzeba do stacyjki czy można np. do włącznika świateł ? Prosił bym o jakiś schemacik, z góry dzięki
Schemat podłączenia OIL Temp. Smoke Warning
: śr paź 19, 2011 16:46
autor: rysiektr
wg instrukcji:
czerwony - stały PLUS 12V - nie gasnący podczas rozruchu
czarny - MASA - możesz do masy pojazdu podłączyć, lub znieść jakiś punkt masowy pod deską i tam się wpiąć
biały - ACC 12V - plus 12V po stacyjce
pomarańczowy - podświetlenie - podłączasz po podświetlenia deski rozdzielczej, czyli do jakiegoś przewodu gdzie pojawia się 12V po włączeniu świateł
i taka mała uwaga ode mnie, ten wskaźnik w wersji SMOKE jak sama nazwa wskazuje jest przyciemniany i jeśli przewód pomarańczowy podłączysz tak jak jest to napisane w instrukcji, czyli 12V po włączeniu świateł, to gdy światła będą zgaszone to prawie nic nie będzie widać, dopiero gdy włączysz światła będzie widać. Możesz pomarańczowy podłączyć razem z białym i wtedy będzie podświetlany już w momencie gdy włączysz zapłon.
Zakładam, że wiesz gdzie się wpiąć z ciśnieniem oleju
Schemat podłączenia OIL Temp. Smoke Warning
: śr paź 26, 2011 19:20
autor: jubasq
rysiektr, dzięki bardzo, podłączenie poszło OK. Teraz sprawa ma się tak że gdy jest zimno (np. po nocy z rana) po odpaleniu wskaźnik mruga (tak samo jak po odłączeniu czujnika temp.), po 3-5 min jak troszkę się zagrzeje przestaje mrugać i świeci normalnie jak powinien, czy to normalne ?
Jeszcze jedna sprawa (nie wiem czy można w tym dziale) czujnik mam wkręcony w podstawkę filtra oleju i jest prosto skierowany na niego strumień zimnego powietrza z chłodnicy i podczas jazdy są spadki temperatury, gdy sie zatrzymam wszystko pięknie rośnie do właściwych wartości. Nie mam pomysłu czym to owinąć lub jakoś zabezpieczyć. Miał ktoś taki problem ?
Schemat podłączenia OIL Temp. Smoke Warning
: śr paź 26, 2011 22:08
autor: rysiektr
co do umiejscowienia czujnika to nie pomogę, może coś w rodzaju bandaża termoizolacyjnego.... natomiast to, że podświetlenie miga to nie wiem czy to wada fabryczna czy wynika to z tego, że minimalnie zmieniają się wartości elementów użytych do budowy wskaźnika... tego raczej nie poprawisz... albo jest gdzieś zimny lut.