Strona 1 z 1

problem z tempomatem alh

: sob paź 15, 2011 08:37
autor: daniel2211
witam
mam silnik z 99 roku aln w new beetle. w wtyczce czarno fioletowej sa 4 kable na miejscach 4,5,7,8. dwa z nich idą do pinów w cpu 9 i 20. czy znalazłem dobry schemat podłączenia?a gdzie szukać przewodów z cpu 19, 10, 35 21?
proszę o pomoc.
Obrazek

w wtyczce nie ma pinów 19 19 35 21. co zrobić dalej? dołożyć piny? z czego? sterownik o nr 038 906 018 ap

problem z tempomatem aln

: sob paź 15, 2011 11:25
autor: beetle
a co to za silnik ALN?

problem z tempomatem aln

: sob paź 15, 2011 18:12
autor: daniel2211
mój błąd ALH. no i kabelków nie ma wyprowadzonych z wtyczki ECM

problem z tempomatem alh

: sob paź 15, 2011 19:33
autor: grg474
daniel2211, zacznijmy od tego - masz ALH w new beetle
przejrzałem schemat i skoro w schemacie piszą że kable są tylko w wersji z GRA (tempomatem) to znaczy że masz je pociągnąć - ponieważ nie wiem czy kumasz kolory i schematy po niemiecku to zanim załączę - tłumaczenie na "nasze"
T121/14 (wtyczka sterownika silnika pin 14) - kolor przewodu czarno/biały grubość 0,35mm idzie do wtyczki T10e/3 (pin 3 wtyczki czarnej w E-box) a stamtąd 2 przewodami czarno/żółtymi do wtyczki tempomatu T7 piny 4 i 7
T121/46 (wtyczka sterownika silnika pin 46) - kolor przewodu biały grubość 0,35mm idzie do wtyczki T10e/9 (pin 9 wtyczki czarnej w E-box) a stamtąd 1 przewodem białym do wtyczki tempomatu T7 pin 5
T121/45 (wtyczka sterownika silnika pin 45) - kolor przewodu niebiesko/szary grubość 0,35mm idzie do wtyczki T10e/1 (pin 1 wtyczki czarnej w E-box) a stamtąd 1 przewodem niebieskim do wtyczki tempomatu T7 pin 2
T121/44 (wtyczka sterownika silnika pin 44) - kolor przewodu czerwony grubość 0,35mm idzie do wtyczki T10e/2 (pin 2 wtyczki czarnej w E-box) a stamtąd 1 przewodem czerwono/białym do wtyczki tempomatu T7 pin 3
do wtyczki tempomatu T7 pin 6 prowadzisz kabelek niebiesko/czarny do bezpiecznika 5
Obrazek
miłej pracy życzę

problem z tempomatem alh

: sob paź 15, 2011 20:57
autor: daniel2211
właśnie a ja znalazłem dwa schematy do ALH i ten akurat mi nie pasuje bo - pin 44 jest pusty a 45 i 46 zajęte , więć mało prawdopodobne że pociągneli dwa przewody a reszty nie . tak więc bardziej pasuje mi ten pierwszy schemat gdyż te piny są wolne. czy mam rację?
dokładnie pod tym linkiem można znaleźć dwa schematy do ALH - starszego i nowszego.

Re: problem z tempomatem alh

: ndz paź 16, 2011 09:39
autor: beetle
właściwy schemat połączeń można szybko ustalić sprawdzając czy złącze ECM jest 80 pinowe czy 121 pinowe.
wszystko zależy czy auto było wyprodukowane przed czy po maju 1999 r.

problem z tempomatem alh

: ndz paź 16, 2011 11:27
autor: daniel2211
dwa złącza na komputerze sa.ale pinów nie liczyłem :) a to kiedy bylo wyprodukowane to dopiero sprawdze ale według pinów i schematów pasuje że przed bo te piny akurat są wolne.

problem z tempomatem alh

: pn paź 17, 2011 20:09
autor: grg474
osłabiasz mnie - aln - potem że to alh - teraz się okaże że masz auto z pierwszego wypustu i dlatego nie pasuje ci mój schemat - może w końcu regulaminowo napisz prawdę o tym co posiadasz albo co teoretycznie w tym aucie jest i z którego konkretnie roku/miesiąca. bo tak to krążymy wokół tematu i to nie nasza wina :bigok: