Strona 1 z 1

Obrotomierz, kontrolki na liczniku

: pt wrz 30, 2011 11:16
autor: Hałas
Witam,

Golf II 1.3 (2G) '89 licznik na 2 wtyczki
Z powodu nie działającej kontrolki od oleju wyjąłem licznik w celu zdiagnozowania co jest nie tak.
Okazało się, że kabelek jest ucięty (pin 7 w czarnej kostce) Podłączyłem złożyłem i coś popsułem :grrr:
Objawy są następujące:
Nie działa obrotomierz
Nie działają kontrolki oleju, ładowania akumulatora, temperatury i kierunkowskazów
do tego wskaźniki paliwa i temp. cieczy chłodzącej.
Z działających zostały:
Licznik, kontrolka świateł drogowych, podświetlanie licznika, liczniki kilometrów, zegarek elektroniczny (rozlany ale coś tam się wyświetla)

Pierwszym razem źle podłączyłem kabel (zamiast do pinu 7 podłączyłem do tego po przekątnej - pin8 czujnik ciśnienia oleju 1,8/1,4 bara bądź 14- wolny [Nie jestem pewny który, nie mam w tej chwili dostępu żeby sprawdzić jak piny są numerowane])

Na drugim liczniku objawy te same, bezpieczniki OK
Co jeszcze mogłem popsuć...?

Obrotomierz, kontrolki na liczniku

: pt wrz 30, 2011 12:31
autor: Zico63b
A bezpiecznik nr 16 Kolega wyjął i obejrzał (nie piszę "sprawdził", bo to różnie bywa... :hmm: ).
Kontrolka "ręcznego" hamulca jest? Jak nie ma - to po prostu całkowicie nie ma zasilania z bezpiecznika "po kluczyku", właśnie szestnastki.

Obrotomierz, kontrolki na liczniku

: pt wrz 30, 2011 18:15
autor: Hałas
Zico63b pisze:A bezpiecznik nr 16 Kolega wyjął i obejrzał (nie piszę "sprawdził", bo to różnie bywa... :hmm: ).
Kontrolka "ręcznego" hamulca jest? Jak nie ma - to po prostu całkowicie nie ma zasilania z bezpiecznika "po kluczyku", właśnie szestnastki.
Bezpiecznik sprawdzony (wyjęty) i jest OK
Kontrolka ręcznego jest i żeby było ciekawiej bez bezpiecznika "16" kontrolka też świeci :grin:


EDIT:
Bezpiecznik od kontrolki ręcznego to "19"
Przypominam, jeżeli ma to znaczenie" że instalacja przed '89

EDIT 2:
na pinie 7 w czarnej kostce + się pojawia wraz zapłonem i nie gaśnie po odpaleniu
w białej kostce pin 3 + jest cały czas
pin 4 + przy zapłonie i odpalonym silniku

Obrotomierz, kontrolki na liczniku

: pt wrz 30, 2011 20:59
autor: marcinek84
Jaki kolor tego kabla co był ucięty? Pin 7 czarna (7a/7) KL15 + ze stacyjki po zapłonie czarny -normalne, pin 3 (7b/3) biała + dla zegarka z akumulatora czerwony - normalne, pin 4 (7b/4) niskie nap. z cewki zapłonowej czerwono czarny - normalne. Sprawdź może regulator napięcia ten z 3 nóżkami, bo wskaźniki chodzą na 10V. Pin 7 (7/7) biała wtyczka niebiesko czerwony kierunkowskazy.

Obrotomierz, kontrolki na liczniku

: sob paź 01, 2011 12:55
autor: Hałas
marcinek84 pisze:Jaki kolor tego kabla co był ucięty?
Czarny
Sprawdź może regulator napięcia ten z 3 nóżkami, bo wskaźniki chodzą na 10V.
W obu licznikach na raz? wątpliwe ale sprawdzę...

EDIT:

Napięcie między zewnętrznymi nóżkami: 0.07 V
pomiędzy środkową/ zewnęrzną 0,01 V

Wnioski?

EDIT 2:
Nowy regulator napięcia i bez zmian

EDIT3:
Sprawa się rozwiązała...
urwany kabelek okazał się "+" po stacyjce...
a i numerowanie pochrzaniłem względem schematu z którego korzystałem :banghead: