Strona 1 z 2

Centralny zamek

: pn wrz 26, 2011 20:48
autor: Genesis72
Witam
W golfie II z 1991 ma centralny zamek
ktory nie dziala
do urządzenia odpowiedzialnego za zamykanie (nie wiem jak go nazwac) idą cztery kabelki
Czarny, biały , zielony, niebieski
Ktory kabelek jest odpowiedzialny za co i jak powinien dzialac taki zamek?

Centralny zamek

: pn wrz 26, 2011 21:15
autor: marcinek84
Masz dołożony elektryczny uniwersalny centralny, te kolory to do siłownika master sa tylko chyba jeszcze jeden brązowy powinien być. Idź po przewodach i szukaj centralki po pierwsze. Do centralki powinny iść co najmniej 7 przewodów (najmniejsza centralka centralnego)

Re: Centralny zamek

: sob paź 01, 2011 21:12
autor: Genesis72
Sorry
Mam 5 kabelków - strona kierowcy
1 zielony
2 niebieski
3 brazony
4 bialy
5 czarny

Jakie napiecia powinny być na kabelkach i od czego sa odpowiedzialne ?
Rozumiem, że po przekreceniu kluczyka,dzynkiele idzie na dół i podaje sygnał do centralki ogólnej, a ta podaje syganaj do siłowników nastepnych do zamkniecia?

Na jaki kabelek podac napiecie aby centralka podala sygnal dalnym siłownikom do zamkniecia lub otwarcia drzwi ?

Centralny zamek

: sob paź 01, 2011 22:44
autor: marcinek84
Te przewody są do siłownika kierowcy MASTER. Zielony i niebieski idą dalej do pozostałych siłowników. Brązowy biały czarny, jak dobrze pamiętam czarny do masy i stycznik raz daje na biały (zamknij) raz na brązowy (otwórz).

Re: Centralny zamek

: ndz paź 02, 2011 08:30
autor: Genesis72
Czy, jak połącze czarny kalek z białym to pozostale silowniki powinny otworzyc lu zamknac dzynkielek od drzwi?
A jak nie zadziała tzn, że cos w centralką sie dzieje?
??

Centralny zamek

: ndz paź 02, 2011 11:20
autor: Hałas
Pytanie pomocnicze:
Czy centralny kiedykolwiek działał i przestał czy zwyczajnie znalazłeś siłownik w drzwiach i chcesz coś z tego zrobić?

TUTAJ masz przykładowy schemat jak działa centralny zamek.

Centralny zamek

: ndz paź 02, 2011 12:10
autor: marcinek84
Genesis72, jeśli masz podłączoną sprawną centralkę i pozostałe siłowniki powinno zadziałać. Jeśli nie sprawdziłeś czy masz resztę elementów to nie ma co sprawdzać. Za 45zł w sklepie z elektroniką widziałem komplet (siłowniki, wiązka, centralka taka bez pilota) firmy BLOW mają porządne siłowniki - osłonki też mają dobre.

Re: Centralny zamek

: pn paź 03, 2011 07:32
autor: Genesis72
Czasami centralny zamek zadział?

Centralny zamek

: pn paź 03, 2011 07:54
autor: Hałas
To sprawdź wszystkie kable i kostki.

Centralny zamek

: pn paź 03, 2011 22:33
autor: marcinek84
Lub jak to nie pomoze to siłownik Master u kierowcy do wymiany. Masz miernik? Zeby sprawdzic siłownik.

Re: Centralny zamek

: śr paź 05, 2011 21:16
autor: Genesis72
Do jakich kabelków powinieniem podpiac +12 volf aby silownik zadzialal ?
Chce kazdy silownik osobno sprawdzic
Jezeli podepne do niebieskiego kabla +12 to silownik powinien mi otworzyc dzwi
czy dobrze rozumiem?

Centralny zamek

: czw paź 06, 2011 02:28
autor: marcinek84
Napięcie siłowniki dostają na zielony/ niebieski. Zależy czy zamyka czy otwiera to odpowiednio + - i odwrotnie. Wiec jak bys nie podłączył to nie zepsujesz siłownika, oczywiście nie zasilając go caly czas wystarczy dotknąć i widac ze idzie. Tylko siłownik kierowcy ewentualnie pasażera ma 5 przewodów ktore juz wyjaśniłem do czego sa.

Re: Centralny zamek

: czw paź 06, 2011 06:19
autor: Genesis72
Mam dwa mastery
lewa i prawa strona

Co powinno się stać jeżeli drzwi sa nie domkniete?
Siłownik wtedy nie bedzie mówgł popchnąc drzynkielka (czy z siłownikiem nic sie nie stannie)
Czy do centralki powinno dochodzic +12 volt, u mnie jest ok 8 czy to nie za mało?

Centralny zamek

: czw paź 06, 2011 13:10
autor: marcinek84
U mnie jak drzwi nie domknę u kierowcy to centralny próbuje zamknąć ale nie zamyka i otwiera resztę, siłownikom nic się nie stało. Pozostałe drzwi się zamkną normalnie nawet otwarte, bo u kierowcy jest ta blokada. Mam centralkę z pilotem nie wiem jak w takiej najzwyklejszej jest. 8V to trochę mało, sprawdź połączenie zasilania i wtyczkę przy centralce może gdzieś zaśniedziało i jest opór.