Strona 1 z 1

Elektryka przy silniku

: pn wrz 19, 2011 19:42
autor: Baza
Witam na forum jestem nowy. Stałem się posiadaczek namiastki MK1 nie wiem który rok, nie mogę znaleźć papierów od niego. Problem jest taki że nie znam się na silnikach w golfach i elektryce. Z tej racji potrzebny mi chociaż schemat jak to podłączyć. 2 nie wiem jaka to pojemność silnika, więc prosiłbym o podanie mi co to za wynalazek (dodaje niżej foto) albo skąd odczytać to.I ostatnia, czy z Mk2 cewka pasuję bez przeróbek?

Mówię że jestem laikiem jeśli chodzi o auta ponieważ nie miałem z nimi do czynienia ( w sensie naprawy itp.)


Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Elektryka przy silniku

: wt wrz 20, 2011 15:30
autor: Lipek81
Silnik 1.1 lub 1.3 - 50 lub 60KM.
Cewka zapłonowa - z tego ci widzę, to masz zapłon na stykach, czyli od mk2 cewka podejdzie, ale tylko tych starszych, z zapłonem nie-elektronicznym (z aparatu zapłonowego musi wychodzić jeden kabelek, nie 3).

Co do kabelków - ciężko znaleźć sensowne schematy do mk1 - posługuj się schematami do mk2, kolory przewodów są takie same. Zobacz, jaką masz skrzynkę bezpieczników - jak tą nowszą, na płaskie bezpieczniki - to to jest praktycznie to samo co w mk2 ze starą instalacją. Jak masz skrzynkę na okrągłe bezpieczniki - to trochę ciężej ze schematami, ale kolory przewodów są takie same jak w mk2, także można się jakoś poratować.

Przewody na fot1:
gruby czerwony - do klemy + aku, nie sztukuj go, tylko wymień cały, na końcu w kabinie masz zwykły konektor;
gruby czerwono-czarny - sygnał do elektromagnesu rozrusznika
biało-żółty - przewód zagadka - spotkałem się z nim już w mk1 kilka razy - ogólnie nigdzie nigdy nie był podłączony, zakończony był tylko wtyczką. Prawdopodobnie do jakiegoś czujnika prędkości przy skrzyni, bo szedł on do wtyczki gdzieś koło radia zawsze;

Czarny z wtyczki- to +12V po zapłonie, ale gdzie to szło??? - chyba do czujnika świateł cofania. Raczej nie do cewki, bo cekwa była podłączana bez bezpiecznika, a ten czarny chyba jest po bezpieczniku;
Żółty - światło mijania chyba prawe jak dobrze pamiętam (nie pamiętam, czy prawe, czy lewe)
Biały - światło drogowe prawe o ile się nie mylę (nie pamiętam, czy prawe, czy lewe)
Szaro-czerwony - postojówka prawa lub lewa

Na drugiej fotce część przewodów powinna być połączona do tych z pierwszej fotki, kolorami. Zielony z paskiem to pompka spryskiwacza prawdopodobnie, czarny-zielony - to kierunkowskaz z tego co pamiętam.
Nie mam pojęcia do czego jest czarno-żółty

Na fot 3 - słabo widać - brązowy jakaś masa, zółty, biały - znowu światła, biało- czerwony - nie mam pojęcia, zielono-czerwony - spryskiwacz.

Sprawdź sobie jeszcze ze schematami do mk2, bo wszystko z pamięci pisałem, ale po obejrzeniu schematów do mk2 wiele rzeczy powinno się wyjaśnić.

Elektryka przy silniku

: wt wrz 20, 2011 17:01
autor: Zico63b
Czarno-żółty powinien być zasilaniem sygnału dźwiękowego, masa (uruchamianie go) - brąz idący "razem z nim".
Zapłon w Golfach jeden był zrobiony podobnie jak seria Fiacików 126p: czarny z kabiny (zapłon) był przepuszczany przez rezystor i dopiero do cewki, pin 1. Do tego samego pinu był dołączony czarny idący do przewodu czerwono-czarnego na rozruszniku, tego uruchamiającego elektromagnes.
W normalnej jeździe prąd idzie na cewkę przez rezystor i na cewce ma jakieś 8V. Przy starcie prąd omija rezystor, idzie prosto z rozrusznika, ale że jest ogólny, silny spadek napięcia - cewka znów dostaje ok. 9-10V i jest bardzo zadowolona; kierowca też :hmm:

Elektryka przy silniku

: wt wrz 20, 2011 20:41
autor: Lipek81
Zico63b, trochę nie tak, jak piszesz.
Zico63b pisze:Czarno-żółty powinien być zasilaniem sygnału dźwiękowego, masa (uruchamianie go) - brąz idący "razem z nim".
- to ok, tylko o ile pamiętam to tam był brąz z jakimś paskiem;
Zico63b pisze:czarny z kabiny (zapłon) był przepuszczany przez rezystor i dopiero do cewki, pin 1.
- po pierwsze nie czarny, tylko biało fioletowy i bez rezystora, bo sam przewód był przewodem oporowym, czyli zastępował rezystor - sam rezystor fizycznie nie występował. Po drugie nie do pinu 1 tylko 15. Do pinu 1 podłączony był zielony z aparatu zapłonowego.
Zico63b pisze:Do tego samego pinu był dołączony czarny idący do przewodu czerwono-czarnego na rozruszniku, tego uruchamiającego elektromagnes.
- nie do przewodu czerwono-czarnego, tylko do dodatkowego styku w elektromagnesie. Gdyby było jak piszesz, to rozrusznik pracowałby cały czas po włączeniu zapłonu, bo elektromagnes zasilany byłby z tego samego przewodu co cewka.

Elektryka przy silniku

: wt wrz 20, 2011 21:42
autor: Zico63b
Ad 1) Brązowo-niebieski, lecz po przejściu przez skrzynkę bezpieczników (na odcinku skrzynka-kierownica). Tak to był brąz - piszę z niemieckiego schematu, który mogę podesłać na PW. W realu może było inaczej - kto dziś pamięta Golf Mk1?
Ad 2) Fakt, jest takie powiedzonko: "słyszał, że dzwonią, ale w którym kościele...?" - to o mnie. To był przewód oporowy, nie wydzielony rezystor - z niemieckim u mnie gorzej jak z angielskim. A 1 czy 15 to literówka - miało być 15.
Ad 3) To zaś mi nie dawało spokoju: czy zapomniałem o diodzie czy jak? Gdy wróciłem do domu (a tamto to było tak na szybko) i przyjrzałem się schematowi w powiększeniu - to prąd ten odbierało od ciekawego, dodatkowego wyjścia na elektromagnesie z tamtych czasów, oznakowanego "15a"
W sumie - przepraszam za zamieszanie, byłem blisko - co nie znaczy "u celu" :pub: Nie ma jak Forum :okej:

Re: Elektryka przy silniku

: wt wrz 20, 2011 21:56
autor: Baza
Bardzo dziękuję jak pojadę do niego na weekendzie to będę czarował ;)

Jeszcze ta cewka czy to na 100% ta:

http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-golf ... 00727.html" onclick="window.open(this.href);return false;

I od jakiego jeszcze auta podpasuje? Podobno od starej jetty, passata pierwszego. Żebym wiedział czego szukać to się na złom wybiorę

Pozdrawiam

Elektryka przy silniku

: wt wrz 20, 2011 22:29
autor: Zico63b
To jest APARAT ZAPŁONOWY. Jaki on ma być zależy od konkretnego typu silnika, praktycznie ciężkiego do ustalenia na podstawie foto. Proponuję zaznaczyć choćby gwoździem położenie jego względem silnika, wymontowanie, oczyszczenie i przeczytanie numeru (9 cyfr lub 9 cyfr + litera) i podanie nam - można wówczas ustalić zamiennik i w jakim wozie występuje.

Natomiast cewka to łatwiejsza sprawa.
Cewka pasuje od Sirocco, Polo, Derby., Jetta, T3, LT - byle z numerem 171 905 115. Ale może od własnie Fiata 126p, tego z przewodem oporowym (na szrocie brać razem z tym sztywnym niebieskim przewodem!).
Oto kilka ciekawych tematów:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2045527.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323903" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=9419" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektryka przy silniku

: wt wrz 20, 2011 23:10
autor: Baza
Pomyłka nie ten link, ale aparatu też tam chyba nie ma i dlatego się za nim rozglądam

Elektryka przy silniku

: wt wrz 20, 2011 23:19
autor: Lipek81
Przecież masz aparat zapłonowy - widać na zdjęciu. Nie masz kopułki aparatu i chyba palca.

Elektryka przy silniku

: śr wrz 21, 2011 20:13
autor: jeryk10
Jakby co posiadam od mk1 cala instalacje kompletna a cewkę załóż od poloneza starego typu pasuje tez od żuk nysa czy duży fiat

Re: Elektryka przy silniku

: śr wrz 21, 2011 21:18
autor: Baza
Dzięki bardzo za wszystkie wasze rady, ja jestem laikiem jeśli chodzi o auta do tej pory siedziałem w skuterach i od czasu do czasu jakieś pierdoły przy autach tylko robiłem

Teraz tak, cewka może być z borewicza na fiatowskim silniku

Albo czy może być taka bo i tak musze drugą kupić bo borewicza też składam

http://allegro.pl/vw-golf-ii-jetta-cewk ... 09956.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A co do aparatu to to chyba wystarczy jeśli podpasuje

http://allegro.pl/przewody-kopulka-pale ... 18571.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Świece oczywiście nowe i tak trzeba kupić

I takie małe pytanko reflektory z mk2 pasują do mk1?

Proszę o cierpliwość dla mnie bo j.w pisałem jestem laikiem

Pozdrawiam

Elektryka przy silniku

: śr wrz 21, 2011 21:25
autor: Zico63b
Ja napiszę tak: by nie robić już "mętlika" w głowie Kolegi, załóż Kolego zwykłą cewkę zapłonową od każdego z aut z lat 70-85 i będzie dobrze. Przewód oporowy czy też rezystor pomiń i zasilanie cewki zapłonowej daj na czarny prosto ze stacyjki; pomiń też ten kawałek do cewki rozrusznika (o ile cewka nie pochodzi z tej jednej serii Fiata 126p co pisałem) i spokój. Zapalanie może ciut trudniejsze, lecz instalka prostsza!
Reflektory niestety nie pasują.

Elektryka przy silniku

: czw wrz 22, 2011 08:23
autor: Baza
Dobra to zrozumiałem, jeszcze czy ta kopułka co podałem pasuje i daje spokój ;)