Strona 1 z 2

esp czy asr

: pn wrz 19, 2011 15:28
autor: radekksy
mam golfa IV tdi 2000r. z esp - na desce mam przycisk esp
Generalnie esp działa w pożądku ale zauważyłem że przy gwałtownym ruszaniu na śliskiej nawierzchni koło samo mi przychamowuje tak jak robi to ASR - ale kontrolka w tym momencie nie mruga tak jak przy działającym esp

W związku z powyższym czy jest możliwe abym miał również ASR?

zapomniałem dodać że gdy wcisnę przycisk ESP to kontrola trakcji przestaje oczywiście działać a to "asr" działa dalej tzn. przy gwałtownym ruszaniu

esp czy asr

: pn wrz 19, 2011 15:34
autor: Qto
radekksy pisze:W związku z powyższym czy jest możliwe abym miał również ASR?
jeżeli jest ESP to jest również ASR...ASR jest składową ESP
radekksy pisze:gdy wcisnę przycisk ESP to kontrola trakcji przestaje oczywiście działać a to "asr" działa dalej tzn. przy gwałtownym ruszaniu
to już nie będzie ASR, ten wyłącza się razem z ESP...może EDS

luknij posty w tych tematach - będziesz wiedział co jest co:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=387463" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=369005" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. Nie pisz jednego posta pod drugim

esp czy asr

: pn wrz 19, 2011 17:09
autor: wesol
wylaczajac ESP nie masz ASR czyli w innym markach zwany jako TC ( kontrola trakcji) Dziala jedynie ABS. Wylaczamy ESP w zaszdzie by nie bylo ASR i mamay duzo lepsze przyspieszenie z kreski.

esp czy asr

: pn paź 03, 2011 15:14
autor: brxIII
Witam! Nie chce zaśmiecać a tu w miarę nowy temat, więc napiszcie mi jak reaguje ESP przy uślizgu tyłu auta ?? Nie powinien reagować, jeśli tak to jak to wywołać? :)

esp czy asr

: pn paź 03, 2011 15:20
autor: Qto
kontrolka mruga...wyczuwalne jest drganie geja hamulca i blokowanie kół oraz spadek mocy (jak wjedziesz na pełnym bucie w zakręt to auto przestanie przyspieszać)
jak wywołać ?? najlepiej na mało przyczepnej nawierzchni co by auta nie dewastować - pełny but i zakręt...tylko nie na drogach publicznych :bajer:

esp czy asr

: pn paź 03, 2011 16:31
autor: brxIII
A czy bawiąc się ręcznym można też to wywołać ?? I jeszcze pytanie odnośnie ABS, wiem że zapobiega on blokowaniu kół, ale czy koła na ten ułamek sekundy nie muszą się zatrzymać, i znów odblokować ?? Bo mam ESP, ABS w MKIV i wydaje się mi że mam za słabe hamulce. Dziś zrobiłem mały test to czuć że hamuje pulsacyjne, ale koła wcale nie staja, czy to norma? Pytania trochę głupie, ale wole wiedzieć czy to norma, a nigdy nie miałem ESP i tych innych bajerów, a to nie jest żarówka w bagażniku że nie przeszkadza, a jak przyjdzie kiedyś zahamować żebym się nie zdziwił ;P

esp czy asr

: pn paź 03, 2011 20:29
autor: wesol
ALe ESP nie powoduje calkowitego zblokowania kół czy jednego koła tylko przyhamowuje powiedzmy jedno koło na ułamek sekundy by wyprowadzic auto z nieprawidlowego toru jazdy. kolo przyhamowywane przekazuje swoj ped na koło po drugiej stronie. Oczewiscie tyczy sie to osi na ktorej jest naped.

esp czy asr

: pn paź 03, 2011 20:47
autor: brxIII
A jak z tym ABS powinien zablokować całkiem na chwilę czy nie ?? Mam opony 205/55r16 ale czy to ma jakieś znaczenie to już dam nie wiem :/

Re: esp czy asr

: pn paź 03, 2011 23:53
autor: Waqa
brxIII pisze:A jak z tym ABS powinien zablokować całkiem na chwilę czy nie ?? Mam opony 205/55r16 ale czy to ma jakieś znaczenie to już dam nie wiem :/
ABS zapobiega blokowaniu się kol przy hamowaniu. Jeżeli jedno kolo straci przyczepność przy hamowaniu (powiedzmy zmieni się podłoże z asfaltu na szuter) to na chwile się zablokuje do momentu aż pompa abs popuści ciśnienie na zacisku i zniweluje blokowanie się kola.

esp czy asr

: wt paź 04, 2011 10:53
autor: wesol
Jako ze pisalem kiedys prace inż. z układów hamulcowych to dodam tylko ze uklad ABS reaguje tak ze potrafi na jeden obrót koła 7 razy zapulsować. Te najnowsze ulady ABS potrafia nawet ponad 20 razy przyblokować. Tak wiec blokowanie kół jest na tyle krótkie, ze mozna smialo powiedziec ze go nie ma. Uklad abs dziala od predkosci powyzej 7 km/h no i roznica prędkości miedzy kołami tez musi być odpowiednia. Nie jest to tak ze koło musi sie zatrzymać zeby uaktywniła sie pompa ABS. Wykryje roznice miedzy kołami i juz działa.

esp czy asr

: wt paź 04, 2011 21:25
autor: grg474
a ja od siebie dodam że wczoraj pokazywałem córce różnicę z ABSem i bez - samochód testowy - smart roadster - droga hamowania bez ABS ze 100km/h ma suchym (niby pulsacyjnie) ok 80m - z ABS 35m :bigok:

esp czy asr

: śr lis 02, 2011 10:21
autor: phanteon
wesol pisze:Uklad abs dziala od predkosci powyzej 7 km/h
Czyli, teoretycznie, stoimy z górki na mega śliskiej nawierzchni, staczamy się z minimalną prędkością i kołka stoją? Czy owe zjawisko bierze się z tego, że abs nie ogarnia jak tak wolno koło się toczy i za wolno koronka się obraca, żeby wychwycić obroty koła czy jest co celowy zabieg?

esp czy asr

: śr lis 02, 2011 14:45
autor: wesol
programowo ma tak zrobione- po co?? Ano zeby na rolkach jak jestes na SKP mozna bylo sprawdzic sprawnosc hamulcow. Rolki sie rozpedzja do 5 km/h. Robilem kiedys takiego chewroleta co to wlasnie ziomus skarżył sie z emu abs do samego konca działa. Co to powodowalo ano to ze jadac w miescie za jakims autem juz nie raz prawie komus przytrąbił w kufer. Z tym z eu niego byl problem z czujnikiem na piascie. Poporstu czujnik podawal predkosc kół prawidlowo ale od okolo 10 km/h w zwyż. Poniżej predkosci 10km/h jedno kolo pokazywalo predkosc 0km/h.Bardzo fajnie sie diagnozuje chewrolety scanem chewroletowskim.
Teoretycznie kolo zatrzymane na sniegu czy tez lodzie ma wieksza skutecznosc hamowania jak takie pulsujace. Dlaczego?? bo tworzy sie klin przed kolem. Tak nas uczył dr Lisowski- mysle ze mial racje. Faktem jest tylko to ze z absem mamay kontrole nad trakcja pojazdu mimo iz wpadamy w poslizg i takie tez jest zadanie ukladu abs. Kiedys byl taki modny filmik reklamujacy abs jak to jechal autobus z abs i bez. Ten system montowano w tamtych czasach w drogich autach oraz autobusach.

Re: esp czy asr

: śr lis 02, 2011 22:21
autor: czarodziej6969
wracajac do pytania:
radekksy pisze:mam golfa IV tdi 2000r. z esp - na desce mam przycisk esp
Generalnie esp działa w pożądku ale zauważyłem że przy gwałtownym ruszaniu na śliskiej nawierzchni koło samo mi przychamowuje tak jak robi to ASR - ale kontrolka w tym momencie nie mruga tak jak przy działającym esp

W związku z powyższym czy jest możliwe abym miał również ASR?

zapomniałem dodać że gdy wcisnę przycisk ESP to kontrola trakcji przestaje oczywiście działać a to "asr" działa dalej tzn. przy gwałtownym ruszaniu
wylanczajac ESP wylanczas tez ASR bo oczywiscie tez je masz. System ktory Ci przyhamowuje kolo to EDS, gdy gwaltownie ruszysz na sliskim to slychac takie zgrzytanie, trzeszczenie, chrumkanie ;)