brak wzbudzenia alternatora

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mimax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: wt lut 02, 2010 19:41
Lokalizacja: Lublin

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: mimax » czw wrz 15, 2011 18:27

mam taki problem nie działa mi wzbudzenie alternatora , na jakiej zasadzie to działa jest jakiś przekaźnik w centralce czy to od stacyjki?
po wzbudzeniu przeze mnie zaczyna lądować,
altek 70A bosh
silnik 1.8 amm golf 3 kombi 94 rok


Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Rafał 21 » czw wrz 15, 2011 18:39

mimax pisze:po wzbudzeniu przeze mnie zaczyna lądować
A w jaki sposób robisz to wzbudzenie ??młotkiem czy nogą czyli /pedałem przyspieszenia???


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 15, 2011 19:51

Kablem niebieskim od kontrolki licznika do alternatora . Na razie póki nie naprawisz używaj "przegazówki"


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
mimax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: wt lut 02, 2010 19:41
Lokalizacja: Lublin

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: mimax » czw wrz 15, 2011 20:10

wzbudzenie robię podłączając na chwile pod akumulator , ten niebieski kabel który idzie do alternatora i od tego momentu alternator ląduje,
a dalsza cześć która idzie w samochód , sprawdzałem miernikiem , po przekręceniu kluczyka na zapłon daje 0.03 V kiedy w innym golfie ten sam kabel daje wzbudzenie w granicy 1,6V


Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html

Awatar użytkownika
mimax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: wt lut 02, 2010 19:41
Lokalizacja: Lublin

Re: brak wzbudzenia alternatora

Post autor: mimax » czw wrz 15, 2011 20:13

Rafał 21 pisze:
mimax pisze:po wzbudzeniu przeze mnie zaczyna lądować
A w jaki sposób robisz to wzbudzenie ??młotkiem czy nogą czyli /pedałem przyspieszenia???
:grin: no kolego! jak nie wiesz jak robić wzbudzenie alternatora to nie zabieraj wo gole głosu tylko czytaj i ucz się od innych użytkowników


Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Rafał 21 » czw wrz 15, 2011 20:17

mimax pisze:a dalsza cześć która idzie w samochód , sprawdzałem miernikiem , po przekręceniu kluczyka na zapłon daje 0.03 V kiedy w innym golfie ten sam kabel daje wzbudzenie w granicy 1,6V
Walnięty układ wzbudzenia musisz oddać altka do naprawy by wymienić diody . Sam tego nie zrobisz


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Rafał 21 » czw wrz 15, 2011 20:24

mimax pisze:no kolego! jak nie wiesz
No kolego akurat sie pomyliłeś ale Ci wybaczę :P Są tu tacy co walą mlotkiem bo im sie szczotki zawieszają i brak ładowania!Za co odpowiada regulator napiecia! jednym się coś uda innym nie wiec pytam bo widzę ze nie kumasz . A dodatkowo mam wyrobione zdanie o tych uzdrowicielach . Czytaj ze zrozumieniem i wyciagaj wnioski
Ostatnio zmieniony czw wrz 15, 2011 20:34 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: owies » czw wrz 15, 2011 20:33

Paweł Marek pisze:Na razie póki nie naprawisz używaj "przegazówki"
w polo 9n1 rodziców pojawił się podobny problem, alternator nie zacznie ładować puki obroty nie przekroczą 1200 choćby na chwile. Wymieniłem tą małą wtyczkę z niebieskim przewodem na nowa, bo stara miała rozwalony zatrzask i chodziła luźno, po tym zabiegu ładowanie przynajmniej jest zawsze po przekroczeniu magicznych 1.2krpm bo wcześniej loteria...
Regulator napięcia na altku do wymiany ?


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

Awatar użytkownika
mimax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: wt lut 02, 2010 19:41
Lokalizacja: Lublin

Re: brak wzbudzenia alternatora

Post autor: mimax » czw wrz 15, 2011 21:35

Rafał 21 pisze:
mimax pisze:no kolego! jak nie wiesz
No kolego akurat sie pomyliłeś ale Ci wybaczę :P Są tu tacy co walą mlotkiem bo im sie szczotki zawieszają i brak ładowania!Za co odpowiada regulator napiecia! jednym się coś uda innym nie wiec pytam bo widzę ze nie kumasz . A dodatkowo mam wyrobione zdanie o tych uzdrowicielach . Czytaj ze zrozumieniem i wyciagaj wnioski
no tak się robiło kiedyś w maluchach i chodziło o rozrusznik :hmm:
czyli regulator napięcia do wymiany?


Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Zico63b » czw wrz 15, 2011 22:44

Zamiast niebieskiego przewodu, do plusa akumulatora podepnij żaróweczkę 12V/4W na dwóch przewodach. Powinna świecić zupełnie bez kluczyka a w chwili uruchomienia silnika zgasnąć, za to powinno pojawić się ładowanie, i to już poniżej tych 1200 obr./min. Gdy właśnie tak się dzieje - kłopot jest z autem przewody, wtyki, licznik.
Jeśli nie dzieje się jak opisałem - dopiero teraz rozbieraj alternator lub wymieniaj regulator.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 16, 2011 09:29

owies pisze:Regulator napięcia na altku do wymiany ?
na 99 procent regulator niema do tego nic podobnie jak u autora tematu, który zresztą sam mierzac napięcia sprawdził że prądu wzbudzającego brak. Kolega Zico63b napisał jak sprawdzić. A reszta porad o rozbiórce altka wymianie diod i regulatora i tak dalej jest na tym etapie o wiele zbyt pochopna.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: owies » pt wrz 16, 2011 12:28

Wpiąłem się do niebieskiego przewodu równolegle (lekko nacinając izolację koszulki termo, ponieważ był kilka cm przedłużany), do żarówki i dalej do plusa aku. I teraz zastanawiam się czy nie powinienem go przeciąć do tej próby, ponieważ zanim przekręcony był zapłon raz żarówka mi świeciła a raz nie i to w zależności od tego jak zginałem ten niebieski przewód.
Ładowanie pojawiało się do strzału, nie dodając ani grama gazu na wolnych obrotach od razu 14,4V z żarówką (która oczywiście gasła) czy bez niej co wcześniej było nie osiągalne... Miernik pokazał coś około 0.8V na niebieskim kablu w czasie zapłonu i to najwyraźniej wystarczyło do załączenia ładowania.
Niestety wszystko robiłem trochę na szybko i w sumie może tylko 5 prób bo wymusiła to na mnie ciekawość, a za chwilę muszę zbierać się do roboty.

Wnioskuję że mam przepierniczony niebieski przewód gdzieś tu przy altku skoro ciągnąc/łamiąc go ładowanie wróciło.
Zajmę się tym teraz przez weekend.
Dziękuje za podsunięcie jakże prostej metody pomiarowej i oszczędzenie wydatków :pub:


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: Rafał 21 » pt wrz 16, 2011 14:57

owies pisze:Wnioskuję że mam przepierniczony niebieski przewód gdzieś tu przy altku skoro ciągnąc/łamiąc go ładowanie wróciło
W twoim przypadku sie zgadzam jeżeli masz takie oznaki ,ale w większości powodem jest uszkodzona dioda wzbudzenia w układzie prostującym alternatora , lub zimny lut[pękniecie czyli brak styku wychodzący z tego układu z płytki z diodami . I tu sie z kol.Paweł Marek, muszę zgodzić że regulator napięcia nie ma nic wspólnego ze wzbudzeniem, reguluje on napięcie ładowania od 13,8 do 14,6V co można sprawdzić zwykłym miernikiem uruchamiając silnik i zapalając światła .Uszkodzony regulator poniżej wartości to nie doładowany akumulator a powyżej wartości Max . grozi uszkodzeniem urządzeń ;spaleniem po prostu ] Tu znalazlem prosty schemat na ""elektrodzie"" zapalania się tej kontrolki . Pomierz też dokładnie wartość ładowania to jest podstawa od czego zacząć! bo nieraz pierdoła zaśniedzialy styk , brak masy [przetarty kabel] jak u kol. owies" może nas kosztować spore wydatki gdy oddamy do serwisu! Oni wykorzystają naszą niewiedzę

Z ,wył-zapl
R-regulator
Obrazek


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

brak wzbudzenia alternatora

Post autor: owies » sob wrz 17, 2011 14:10

Jako że moje palny weekendowe się zmieniły od rana zabrałem się za szukanie usterki. Dziś nie mogłem liczyć na żadnego pomocnika, więc zapiąłem sobie 3 mierniki, żarówkę i próba :) Jeden mierzył napięcie aku na klemach, drugi wzbudzenie (wpięty jak żarówka) a trzeci między wzbudzeniem a masą.
Dobrze że nie zacząłem pruć wiązki zaraz przy altku jak sugerowałem to w poprzednim poście, rozejrzałem się dokąd ona prowadzi, aż po wczołganiu się pod auto... bingo! Do rozrusznika przykręcona była blaszka z dwoma uchwytami kabli oraz dwiema kostkami/złączkami, jedna od alternatora a druga chyba od sprężarki klimy. Tutaj przewody nie miały tych standardowych peszli tylko gumowe, luźne koszulki i właśnie ta z kablami od alternatora zrobiła się na tyle sztywna że całkowicie upierniczyła niebieski kabel wzbudzenia a drugi, brązowy trzymał się tylko na dwóch miedzianych włoskach.
Z braku takiej wtyczki upierniczyłem również gniazdo, przewody przedłużyłem, zapodałem koszulki termo no i że miałem na stanie to założyłem taki cieniutki peszel jak powinien być w oryginale. :D
Wstawiłem aku, zapłon i zagrało. Wzbudzenie ~1.6V, ładowanie bez obciążenia 14.4V i takie samo po zapaleniu wszystkich świateł jak i dodaniu/ujęciu gazu :)
Rafał 21 pisze:może nas kosztować spore wydatki gdy oddamy do serwisu! Oni wykorzystają naszą niewiedzę
Myślę że spokojnie zaoszczędziliście moim rodzicom dwie stówki a mnie sporo nerwów. :pub:
Zico63b, Paweł Marek, Rafał 21, stokrotne dzięki :okej:

Pytanie za 100 punktów, jakim cudem z urwanym wzbudzeniem pojawiało się ładowanie po przekroczeniu 1200rpm ? :los2:


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 88 gości