spryskiwacze reflektorow

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

spryskiwacze reflektorow

Post autor: FisheR » ndz wrz 11, 2011 12:59

Witam,dolozylem zestaw mycia reflektorow ale nie chce ich podlaczac jak bylo oryginalnie tylko pod tylna wycieraczke... oryginalnie spryskiwacze lamp dzialaja na wlaczonych swiatlach i jak dluzej przytrzyma sie spryskiwanie na przednia szybe.Ja chce podlaczyc tak zeby nie byly potrzebne wlaczone swiatla i jak przytrzymam manetke od siebie czyli na spryskiwanie tylnej szyby.tylnej wycieraczki nie ma wiec w to miejsce moge podlaczyc spryskiwacze lamp,tylko w jaki sposob?myslslem podpiac sie pod pompke od spryskiwacza szyb ale tam chyba jest za maly amperaz zeby zadzialala pompka wysoko cisnieniowa?kolejna sprawa sa tam tylko 2 przewody i jak sie domyslam bieguny sie zamieniaja w zaleznoci na jaka szybe spryskujemy...?prosze o jakies pomysly jak to podlaczyc?


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

spryskiwacze reflektorow

Post autor: Zico63b » ndz wrz 11, 2011 14:13

Może coś takiego by rozwiązało sprawę:
Podłączamy się do pompki szyb, ale przez diodę, dającą pracę tylko przy jednym kierunku prądu.
Obrazek
Dioda najzwyklejsza prostownicza, gdyby nie zadziałało, tzn. działał przekaźnik przy PRZEDNIEJ zamiast tylnej - odwrócić diodę. Styki 30 oraz 87 przekaźnika - wiadomo. Zasilanie (przez bezpiecznik!) i wyjście na pompę.



Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

spryskiwacze reflektorow

Post autor: FisheR » ndz wrz 11, 2011 14:20

V59 to zwykla pompka spryskow? tez myslalem nad jakims pzrekaznikiem zeby prad byl dopowiedni...a jak bedzie wygladac sprawa tylnego sprysku bo jak wezme zasilanie ze zwyklej pompki to ona tez bedzie pompowac na tylna szybe i uruchomi ten podlaczony zestaw pod reflrktory...1 rozwiazaniem jest podlaczenie wezyka tylnego spowrotem do zbiornika zeby plyn nie wyciekal...


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

spryskiwacze reflektorow

Post autor: Zico63b » ndz wrz 11, 2011 14:28

V59 to najzwyklejszy silniczek, dwukierunkowego działania.
Z tym wężykiem to tak chyba trzeba zrobić, bo np. zatkanie go nie byłoby dobre; mógłby się spalić silniczek z przytkanym przewodem.
Dzięki zastosowaniu przekaźnika może Kolega dać dowolne do 30A obciążenie, nie narażając fabrycznych włączników czy instalacji na uszkodzenia.



Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

spryskiwacze reflektorow

Post autor: FisheR » ndz wrz 11, 2011 15:17

czyli styk 87 to + do pompki wys. cis. a mase bierzemy z budy? a styk 87a zostaje wolny?


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

spryskiwacze reflektorow

Post autor: Zico63b » ndz wrz 11, 2011 16:20

Tak jest! Zasilanie ze stałego plusa (np. jednej ze śrubek w skrzyneczce na akumulatorze, poprzez oddzielny bezpiecznik w oprawce) do "30".



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości