Strona 1 z 1

ciągle pracujacy wentylator

: ndz sie 28, 2011 12:15
autor: maniek112
Witam mam następujący problem z moim golfikiem 1.3. Samochód w ogóle nie uzyskuje dobrej temperatury jakieś 4-5 kilometrów jazdy i włącza się wentylator chodź wskazówka temperatury wskazuje zimny silnik, po wyłączeniu dalej pracuje jak po jakiejś podróży. Nie za bardzo rozumiem o co chodzi, czy to tak ma być ?? Bo fakt faktem temperatura na polu zwykle przekracza 30 stopni. Rozmawiałem z takim początkującym mechanikiem o tym i mówił, żeby się nie martwic jak wentylator chodzi. Ale co może być przyczyna ?? Czujnik temperatury cieczy?? Z góry dzieki za odp.

ciągle pracujacy wentylator

: ndz sie 28, 2011 12:52
autor: skaktus
W większości aut po przekroczeniu 90 st na postoju dopiero włącza się wentylator chłodnicy. I dopiero wówczas jest to dobre. Jakoś sobie nie wyobrażam ciągle włączającego się wentylatora w zimie przy - 20 st.

Sprawdzić termostat i poziom płynu chłodniczego. Być może w ogóle go nie masz.

Re: ciągle pracujacy wentylator

: ndz sie 28, 2011 13:24
autor: maniek112
No właśnie w tym problem, że jest. Nie wiem jaki, może woda bo to nie ja, wlewałem ja jestem właścicielem od 3 tygodni. A termostat sprawdze, dzieki. Ale i tak wydaje mi się, że to czujnik cieczy... ;/ Nie wiecie jak to sprawdzić ??

ciągle pracujacy wentylator

: ndz sie 28, 2011 17:08
autor: jano 61
Trochę podepnę sie pod temat. U mnie jest tak od jakiegoś czasu, że jak wyłączę silnik to bez względu na to czy jest zimny, czy ciepły włącza się na chwilę wentylator chłodnicy. Płyn oczywiście jest. Co to może być? Może jakieś pomysły. Jakiś czas temu dłubałem w instalacji, bo robiłem troche porządku z blacharką, ale wypinałem tylko tylną część elektryki.

Re: ciągle pracujacy wentylator

: ndz sie 28, 2011 17:28
autor: Karmel
maniek112 pisze: A termostat sprawdze, dzieki. Ale i tak wydaje mi się, że to czujnik cieczy... ;/
Wentylator chłodnicy jest uruchamiany tylko przez termostat umocowany w dolnej partii chłodnicy, nie ma żadnych innych połączeń także go masz do sprawdzenia i ewentualnej wymiany. Czujniki cieczy do ecu i na wskazówkę cyferblatu nie mają z tym nic odczynienia... chodź możliwe ze on ci przekłamuje (czerwony albo czarny czujnik juz nie pamiętam) i ci poprostu zaniża odczyt. mógłbyś je zmierzyć powinny mieć tą samą oporność.
http://img199.imageshack.us/img199/6579/dgdfgdfgc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;