NIe działający klakson i wycieraczki.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GrzesiekVW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 22:02
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontakt:

NIe działający klakson i wycieraczki.

Post autor: GrzesiekVW » sob sie 27, 2011 22:48

Witam,
Założyłem klakson 2 tonowy do swojego samochodu i nie działa, przy podpinaniu na krótko działa bez problemu natomiast jeśli podłącze w fabryczne miejsce nie działa. Po zwarciu wsówek w kierownicy iskrzą i słychac takie delikatne "cykanie" klaksonu. Przeczytałem troche tematów i domyślam się że powinien być przekaźnik nr 53 przy sygnale 2 tonowym, sprawdzałem i przekaźnika nie mam, mam golfa z 91r. Jesli założe przekażnik taki jak do swiatel z poloneza to rozwiąże to mój problem czy mam szukac oryginału?
Jesli podłącze wg tego postu przekaznik z poloneza to będzie ok?
Klakson, nie działa po dołożeniu drugiego

przez Qto » 02 sie 2011 20:56
qrde pokręciłem...pisałem tak jakby klakson był sterowany plusem a przecież jest sterowany masą

Przy klaksonie są dwa kabelki:
- czarno/żółty idący z bezpiecznika nr 13; ten kabelek dajesz na 86
- brązowo/czarny idący z kierownicy; ten dajesz na 85

na 30 podajesz masę z aku
i od 87 do klaksonu...
...drugi styk klaksonu to plusa z aku poprzez bezpiecznik najlepiej

Tak to wygląda oryginalnie...

Niektóre klaksony jednak masę mają ze śruby którą są przykręcane...wtedy na 30 należy podać plus z aku, 87 bez zmian - do klaksonu
Następny problem to wycieraczki.

- Z przodu: Działają czasowe, normalne a te najszybsze nie? w czym moze byc problem?
- Z tyłu: Wycieraczka nie dziala wcale, tylko reaguje spryskiwacz jesli probuje wlaczyc tylną wycieraczke.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3940104#3940104]Moje MK2[/url]

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

NIe działający klakson i wycieraczki.

Post autor: Zico63b » ndz sie 28, 2011 15:31

Przekaźnik "z Poloneza" będzie OK, proponuję podpiąć go tak:
- czarno/żółty idący z bezpiecznika nr 13; ten kabelek dajesz na 86;
- brązowo/czarny idący z kierownicy; ten dajesz na 85;
- plus z aku, poprzez bezpiecznik np. 15A, na pin 30 przekaźnika;
- z pinu 87 na jeden, dowolny, zacisk każdego z sygnałów;
- jeśli sygnały mają drugi zacisk - te dajemy do masy (blachy); jeśli nie mają, należy zadbać by śruby mocujące sygnał miały dobry kontakt z blachą nadwozia.
Wycieraczki przednie: jeśli na zielono-żółtym przewodzie przy silniczku nie ma napięcia - uszkodzony styk w manetkach; lub spalone uzwojenie drugiego biegu w silniczku - jeśli jest.
Wycieraczka tylna: możliwe uszkodzenie, złamanie przewodów do silnika między nadwoziem a klapą lub uszkodzenie albo zatarcie silniczka.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości