Rejestracja Golfa VI w Wlk. Bryt.
: ndz sie 21, 2011 21:35
Witam,
Od jakiegoś czasu myślę o kupnie auta (Golf VI jest na krótkiej liście), które z różnych powodów chciałbym niedługi czas po kupnie wyrejestrować w Polsce i zarejestrować w Wielkiej Brytanii.
Żeby przejść tutejsze badanie techniczne (i w konsekwencji otrzymać rejestrację) konieczne jest spełnienie kilku warunków:
1) światła mijania muszą zachowywać się odwrotnie niż w kontynentalnej Europie (tj. prawy reflektor świecący nisko, lewy wyżej po skosie),
2) prędkość na liczniku musi być pokazywana w milach,
3) tylna lampa przeciwmgielna musi się znajdować po wewnętrznej stronie jezdni (czyli po prawej),
4) lampa cofania musi się znajdować po zewnętrznej stronie jezdni (czyli po lewej).
W związku z tym miałbym kilka pytań do posiadaczy (w szczególności Golfa VI GTI):
1) Czy światła ksenonowe mają w obudowie jakąś wajchę, która pozwala na wycięcie tego snopu światła, który świeci w dal po skosie po prawej stronie? Czytałem w wielu miejscach (głównie na brytyjskich forach), że wiele aut z ksenonami ma coś takiego.
2) Jeżeli nie istnieje coś takiego, to czy ktoś się orientuje, czy możliwa jest prosta wymiana reflektorów ksenonowych na halogenowe. Są tańsze, więc mógłbym sobie takie zamontować jadąc na badanie techniczne oraz podczas dłuższych pobytów w Anglii.
3) Czy komputer pokładowy ma funkcję pokazywania aktualnej prędkości w milach na godznię? Widziałem na różnych filmikach na youtubie, że jest możliwość wyświetlania aktualnej prędkości w km/h. Ale czy w kontynentalnej wersji Golfa (czyli polskiej) będzie opcja w komputerze, żeby pokazywało wszystkie odległości/prędkosci w milach? Wszystkie auta jakie do tej pory prowadziłem w Anglii (Focus, BMW 1, Golf V, Golf VI) miały możliwość wyboru pomiędzy systemem metrycznym a imperialnym, więc spodziewałbym się tego samego od aut sprzedawanych w Europie.
4) Odnośnie punktów 3 i 4: czy tylne światła przeciwmgielne i cofania są podwójne (czyli dwa czerwone i dwa białe po obu stronach) czy pojedyncze? Jeżeli są pojedyncze, to czy kolor światła zależy od koloru żarówki czy klosza?
Byłbym wdzięczny, jakby ktoś był w stanie mi pomóc znaleźć odpowiedź na powyższe pytania.
Od jakiegoś czasu myślę o kupnie auta (Golf VI jest na krótkiej liście), które z różnych powodów chciałbym niedługi czas po kupnie wyrejestrować w Polsce i zarejestrować w Wielkiej Brytanii.
Żeby przejść tutejsze badanie techniczne (i w konsekwencji otrzymać rejestrację) konieczne jest spełnienie kilku warunków:
1) światła mijania muszą zachowywać się odwrotnie niż w kontynentalnej Europie (tj. prawy reflektor świecący nisko, lewy wyżej po skosie),
2) prędkość na liczniku musi być pokazywana w milach,
3) tylna lampa przeciwmgielna musi się znajdować po wewnętrznej stronie jezdni (czyli po prawej),
4) lampa cofania musi się znajdować po zewnętrznej stronie jezdni (czyli po lewej).
W związku z tym miałbym kilka pytań do posiadaczy (w szczególności Golfa VI GTI):
1) Czy światła ksenonowe mają w obudowie jakąś wajchę, która pozwala na wycięcie tego snopu światła, który świeci w dal po skosie po prawej stronie? Czytałem w wielu miejscach (głównie na brytyjskich forach), że wiele aut z ksenonami ma coś takiego.
2) Jeżeli nie istnieje coś takiego, to czy ktoś się orientuje, czy możliwa jest prosta wymiana reflektorów ksenonowych na halogenowe. Są tańsze, więc mógłbym sobie takie zamontować jadąc na badanie techniczne oraz podczas dłuższych pobytów w Anglii.
3) Czy komputer pokładowy ma funkcję pokazywania aktualnej prędkości w milach na godznię? Widziałem na różnych filmikach na youtubie, że jest możliwość wyświetlania aktualnej prędkości w km/h. Ale czy w kontynentalnej wersji Golfa (czyli polskiej) będzie opcja w komputerze, żeby pokazywało wszystkie odległości/prędkosci w milach? Wszystkie auta jakie do tej pory prowadziłem w Anglii (Focus, BMW 1, Golf V, Golf VI) miały możliwość wyboru pomiędzy systemem metrycznym a imperialnym, więc spodziewałbym się tego samego od aut sprzedawanych w Europie.
4) Odnośnie punktów 3 i 4: czy tylne światła przeciwmgielne i cofania są podwójne (czyli dwa czerwone i dwa białe po obu stronach) czy pojedyncze? Jeżeli są pojedyncze, to czy kolor światła zależy od koloru żarówki czy klosza?
Byłbym wdzięczny, jakby ktoś był w stanie mi pomóc znaleźć odpowiedź na powyższe pytania.